captcha

Jūsų klausimas priimtas

V. Švedo mechanikų išmonę FIA stebėtojai filmavo savo telefonais

Penktadienis buvo itin nesėkminga diena ne tik visiems ralio gerbėjams Lietuvoje, tačiau ir vienam greičiausių Lietuvoje ralio lenktynininkų Vytautui Švedui.
V. Švedo „Mitsubishi“ 2011 m., T. Lukšio (BFL) nuotr.
V. Švedo „Mitsubishi“ 2011 m., T. Lukšio (BFL) nuotr.

Penktadienis buvo itin nesėkminga diena ne tik visiems ralio gerbėjams Lietuvoje, tačiau ir vienam greičiausių Lietuvoje ralio lenktynininkų Vytautui Švedui.

Pirmą kartą į Lietuvą atvažiavęs pasaulio ralio čempionato septintasis etapas – „LOTOS 71st Rally Poland“ – perrašė Lietuvos automobilių sporto istoriją, tačiau į pasaulio istoriją pateks ne iš maloniausios pusės. Du iš keturių mūsų šalyje turėjusių įvykti greičio ruožų, deja, buvo atšaukti dėl visiškai nepravažiuojamų kelių.

Ironiška, tačiau būtent Lietuvos išdaužyti žvyrkeliai sugadino Vytauto Švedo rezultatą šiame ralyje. Margionių greičio ruože, iki finišo likus maždaug 5 km, lietuvio automobilis, važiuodamas giliose provėžose, į kažką trenkėsi. Dėl to buvo visiškai sudaužyta „Mitsubishi“ galinio kairio rato pakaba ir lenktynes tęsti atrodė bus neįmanoma.

„Buvau taip nusivylęs, kad norėjau tiesiog prasmegti skradžiai žemę. Labai daug tikėjausi iš lietuviškų greičio ruožų, kurių specifiką žinojau, o dalį jų jau buvau važiavęs. Deja, antrajame greičio ruože žlugo mano viltys parodyti puikų rezultatą,“ – po penktadienio greičio ruožų sakė „Juta Racing“ komandos lenktynininkas V. Švedas.

Į serviso zoną tik atvažiavo tik vos vos riedėdamas. Duobėtų kelių pasekmė – sulankstyta pakabos šakė, sudaužytas amortizatorius, nutrauktas galinis pusašis. O juk sportininkų laukė vos 15 minučių serviso zona, kurioje negalima naudoti atsarginių detalių, nevežamų automobilyje.

„Mes niekaip negalėjome numatyti tokių skaudžių pasekmių, todėl, žinoma, mes savo automobilyje neturėjome nei vienos reikiamos detalės. Tik mūsų komandos mechanikų ir jų vadovo Dariaus Biesevičiaus išradingumo dėka mes sugebėjome net nesuremontuoti, o tiesiog subintuoti automobilį, kad bent kažkaip galėtumėm pravažiuoti likusius greičio ruožus,“ – pasakojo V. Švedas.

Ypač prastos kokybės lietuviški greičio ruožai iš pradžių palaidojo V. Švedo viltis pakovoti dėl aukštų pozicijų, o po to jį išgelbėjo nuo pasitraukimo iš lenktynių. Lenktynių organizatoriams nutarus atšaukti du lietuviškus greičio ruožus, lietuviui atsirado viltis tęsti lenktynes.

„Jeigu būtų tekę dar kartą važiuoti tais arimais, būtumėm tikrai sudėję ginklus. Tačiau kai lenktynės sutrumpėjo iki dviejų popietinių greičio ruožų, nutarėme rizikuoti ir važiuoti toliau“, – sakė V. Švedo šturmanas Žilvinas Sakalauskas.

Tai, ką per 15 minučių serviso zonoje išdarinėjo keturi „Juta Racing“ mechanikai, Tarptautinės Autosporto Asociacijos (FIA) stebėtojai filmavo mobiliaisiais telefonais.

Kadangi buvo galima naudoti tik automobilyje buvusius daiktus, remontui buvo pasitelkta viskas, pradedant plastmasiniais įtempikliais ir baigiant tempimo lynais.

Ekipažas nepavėlavo nė minutės ir po ketvirčio valandos jau stovėjo lenktynininkų rikiuotėje.

„Panaudojom viską, ką turėjome Vytauto automobilyje. Prireikė net smulkiausių detalių. Dabar svarbiausia, kad V. Švedas galėtų važiuoti toliau, o vakare pulsim į tikrą remontą,“ – po šio serviso sakė „Juta Racing“ komandos vyr. mechanikas Darius Biesevičius.

V. Švedas ir Žilvinas Sakalauskas po penktadienio varžybų klasifikuojami 29-oje vietoje, jiems ant kulnų lipa kitas lietuviškas ekipažas – Dainius Matijošaitis ir Mindaugas Čepulis.

Po lenktynių vakare sportininkų laukė ilgiausia dienos serviso zona – 45 minutės. Per tą laiką Dariaus Biesevičiaus palaikomi „Juta Racing“ mechanikai sugebėjo pakeisti galinį pusašį, galinį amortizatorių, centrinio diferencialo tepalą, stabdžių žarnelę ir nuorinti visą stabdžių sistemą bei atlikti įprastinius darbus.

Komanda tik nespėjo uždėti automobilio dugno apsaugos ir kitų smulkmenų, tačiau tai galės padaryti prieš šeštadienio greičio ruožus: prieš išvykstant į lenktynes sportininkams dar leidžiama 15 minučių pasitvarkyti automobilius.

Šeštadienį lenktynininkų laukia ilgiausia ralio diena – teks įveikti net 10 greičio ruožų.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Sportas

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...