captcha

Jūsų klausimas priimtas

Penki tūkstančiai Amerikoje – su aštuoniomis poromis batelių

Šiaurės Amerikos žemyną nuo vienos Jungtinių Amerikos Valstijų pakrantės iki kitos ketinantis perbėgti vilnietis Aidas Ardzijauskas teigia, jog vienuoliktą dieną paaiškės, ar šiam jo tikslui lemta išsipildyti. Duodamas interviu LRT radijo laidai „60 minučių“ bėgikas išsidavė, kad būsima 5 tūkst. kilometrų trasa – viena iš jo didelio projekto dalių.
A. Ufarto (BFL) nuotr.
A. Ufarto (BFL) nuotr.

Šiaurės Amerikos žemyną nuo vienos Jungtinių Amerikos Valstijų pakrantės iki kitos ketinantis perbėgti vilnietis Aidas Ardzijauskas teigia, jog vienuoliktą dieną paaiškės, ar šiam jo tikslui lemta išsipildyti. Duodamas interviu LRT radijo laidai „60 minučių“ bėgikas išsidavė, kad būsima 5 tūkst. kilometrų trasa – viena iš jo didelio projekto dalių.

Lietuvą ir Baltijos jūrą jau apibėgęs vilnietis ugniagesys gelbėtojas šią vasarą sieks nubėgti nuo Los Andželo iki Niujorko per 45 dienas.

„Dar kartą stengsiuos įveikti save ir įgyvendinti savo svajonę – perbėgti Šiaurės Amerikos žemyną nuo vienos Jungtinių Amerikos Valstijų pakrantės iki kitos“, – teigė ugniagesys, praėjusiais metais įveikęs 3,5 tūkst. kilometrų aplink Baltijos jūrą.

43-ejų metų A. Ardzijauskas ugniagesiu gelbėtoju dirba 20 metų, o bėgioti pradėjo 1980 metais.

– Negalite sustoti bėgti. Tai ne pirma tokia didelė Jūsų ekspedicija.

– Ne, tai tęstinė. Reikėjo atlikti tam tikrus žingsnius, kad pasiektume tai, ką dabar turime.

– Jūs esate apibėgęs Lietuvą, Baltijos jūrą. Kodėl dabar pasirinkote Ameriką?

– Baltijos jūrą aš rinkausi specialiai dėl tų 45 dienų, kurias dabar ruošiuosi bėgti Amerikoje.

– Tai tie du bėgimai buvo Jūsų didelio plano dalis?

– Taip. Kad tam pasiruoščiau, reikėjo patikrinti save, atsakyti į daugybę klausimų, ar galiu tai padaryti.

– Tai nusprendėte, kad galite.

– Taip, rytoj ryte išskrendame.

– Kur pradėsite ir baigsite?

– Pradedame Los Andžele ties paplūdimiu, o baigsime Niujorke, Centriniame parke.

– Kaip Jūs suplanavote maršrutą, kur jis drieksis?

– Maršruto pats neplanavau, jį paėmiau jį iš varžybų, kurios vyko 2011 m. Kaip skelbė organizatorius, šis maršrutas yra panašus į 1928-aisiais vykusį pirmąjį bėgimą iš Los Andželo į Niujorką. Pasinaudojęs svetimu darbu pasidėliojau maršrutą, koks būtų aktualus man. Kad nekiltų daug rūpesčių, rinkausi išmatuotą maršrutą, jame jau yra vykusios varžybos. Bus lengviau, jei netyčia pavyktų pagerinti Gineso pasaulio rekordą, kuris dabar yra 46 paros, 8 val.

Kažką konkrečiai planuoti bus galima vienuoliktą bėgimo dieną. Tuomet baigsis pakankamai sunkus etapas, prasidės lengvesnis ir bus galima [...] pasakyti, ar pavyks.

– Klausytojas teiraujasi, ar į maršrutą pateks garsusis „66“ greitkelis, jungiantis Rytus ir Vakarus?

– Taip, didelė dalis maršruto būtent ir vyks šiuo keliu. Jis yra peraugęs į „44“ greitkelį, bet šiuo bėgti negalima. „66“ kelias eina iš Los Andželo į Čikagą, bet mes iki Čikagos nebėgsime. Tikriausiai pirmoji idėja ir buvo prabėgti pirmąja automagistrale JAV, kuria 1928 m. pradėjo bėgti vyrai, taip pat yra kelios moterys, įveikusios tą maršrutą.

– Kiek kilometrų planuojate nubėgti per dieną, kaip ilsėsitės, ką valgyste ir gersite?

– Pirmąsias trejas valstijas ketiname įveikti naktimis, dieną nebėgsime, nes ten yra apie 40 laipsnių karščio. Naktį ir vėlyvą vakarą skaidysime į tris dalis, per jas žadu įveikti 100 km. Kitaip nepavyktų pasiekti rekordo. Galbūt pirmą dieną mažiau, vėliau po truputį didinsime. Viskas priklausys nuo to, kaip sugebėsiu adaptuotis prie klimato sąlygų. Jei viskas vyks gerai, esu suplanavęs keletą bėgimų per parą įveikti 140–160 km.

– Kiek kilometrų įveikdavote treniruodamasis Lietuvoje? Juk neišbėgate parai pabėgioti.

– Ne. Esu dalyvavęs paros bėgimuose, per parą esu nubėgęs ir 218 km, o šiaip [...] apie 140 km per parą. Visus nuotolius esu pabandęs, tik juos skaidysime. Jei bėgimas aplink Baltijos jūrą buvo nuo viešbučio iki viešbučio, tai juos dabar lankysime kas 2–3 parą, o nakvosime automobilyje. Geriau seksis – bėgsime toliau, jei prasčiau – stosime, ilsėsimės, maitinsimės, pailsėjęs bėgsiu toliau. Vidutiniškai bėgu apie 10 km per valandą, bet iš pradžių planuoju bėgti 8 km per valandą. Viskas priklausys nuo situacijos. 

– Ištrauka iš vieno Jūsų interviu: „Sudėtingiausia buvo pačiam su savimi prisiversti atsikelti ir vėl bėgti. Visą laiką mane palaikė mintys, kurių laikiausi įsikibęs, kad galėčiau bėgti“. Kokios mintys?

– Nenorėčiau atskleisti, nes jos laikys ir dabar. Viena iš minčių buvo stipriai neanalizuoti maršruto vien todėl, kad bėgdamas tomis vietovėmis gamta laikyčiau motyvacija. Apie visa kita nenorėčiau papasakoti.

– Darbdaviai nepyksta, kad išvykstate į Ameriką pabėgioti 1,5 mėn.?

– Tai viskas yra mano atostogų sąskaita. Žmona labai pyksta. Maksimaliai stengiuosi padėti, suorganizavau šeimai atostogas Nidoje, o pats keliauju bėgti. Ji nevyks, nes bus labai sudėtinga, nėra apibrėžtas miego, poilsio laikas.

– Bet, ko gero, tai gana asketiškas bėgimas, neturite komforto sąlygų. Kuo maitinsitės?

– Angliavandeniais: makaronais, ryžiais, kruopomis, džiovintais vaisiais. Mėsos nevalgysiu, nes ilgai virškina.

– Klausytoja teiraujasi, kam apskritai to reikia, ar tai nėra beprotybė?

– Ne. Jei nors vienas žmogus yra kažką panašaus padaręs, tai įmanoma padaryti. Tai nėra spontaniška, šią mintį puoselėjau daugiau kaip 10 metų. Aš ja gyvenau, pradėjau nuo bėgimo aplink Balatono ežerą, labai neblogai sekėsi.  Galbūt, iš šalies žiūrint, sudėtinga įsivaizduoti tuos atstumus, man tai nėra neįsivaizduojama. Man tai suteikia pasitenkinimą, kad aš tai padariau. Rekordas galbūt yra aplinkai, ateičiai svarbus.

– Šis bėgimas projekte yra paskutinis ar dar kažko galima tikėtis?

– Šeima norėtų, kad būtų paskutinis, bet aš norėčiau, galbūt penkiasdešimtmečio proga, pabandyti įgyvendinti visą projektą. Dar jis nesibaigė, tegul lieka intrigos, ko galima tikėtis toliau.

– Kiek bėgimo batelių imsite į Ameriką?

– Dabar įsidėjau 8 poras. 

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Sportas

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...