captcha

Jūsų klausimas priimtas

B. Vanagas devinto greičio ruožo pabaigoje iššvaistė persvarą ir finišavo 47-oje vietoje

Dakaro ralio maratoną tęsiančiam Benediktui Vanagui antradienio etapas klostėsi permainingai. Įveikęs du trečdalius distancijos „Oscar“ automobilį pilotuojantis lietuvis buvo išsiveržęs į 25-ą poziciją, tačiau vėliau prarado daug brangaus laiko ir smigo žemyn. Tuo metu Antano Juknevičiaus popieriai devintame etape – žymiai prastesni.
A. Ufarto (BFL) nuotr.
A. Ufarto (BFL) nuotr.

Dakaro ralio maratoną tęsiančiam Benediktui Vanagui antradienio etapas klostėsi permainingai. Įveikęs du trečdalius distancijos „Oscar“ automobilį pilotuojantis lietuvis buvo išsiveržęs į 25-ą poziciją, tačiau vėliau prarado daug brangaus laiko ir smigo žemyn. Tuo metu Antano Juknevičiaus popieriai devintame etape – žymiai prastesni.

Išsilaikyti ant bangos sutrukdė „žmogiška klaida“


Startavęs 40-as, B. Vanagas didžiąją greičio ruožo dalį yrėsi į priekį lenktynininkų rikiuotėje. Devintame (iš vienuolikos) kontrolės punkte jis buvo jau 25-as, lyderiui Stephane'ui Peterhanseliui nusileisdamas mažiau nei valandą.

Tačiau įvažiavus į smėlio dykumą ir susidūrus su aukštomis kopomis B. Vanago ir Andrejaus Rudnickio ekipažo tempas krito. Dešimtame kontrolės punkte lietuvis užėmė 32-ą vietą, o jo atsilikimas nuo S. Peterhanselio išaugo iki 1 val. 46 min. 5 sek.

Vėliau B. Vanagas dėl užlenkto domkrato prarado dar daugiau nei valandą ir vienuoliktą kontrolės punktą pasiekė jau tik 46-as.

Galiausiai finišuodamas lietuvis užėmė 47-ą vietą, sugaišęs 3 val. 30 min. 28 sek. ilgiau nei S. Peterhanselis. Iš viso įskaitinėje atkarpoje B. Vanagas praleido 7 val. 48 min. 21 sek. Jį pralenkė ir antrą „Oscar“ automobilį šiame ralyje pilotuojantis ruso Antono Grigorovo bei latvio Mario Saukanio duetas, baigęs nuotolį 44-oje vietoje.

„Vakar buvome mieguisti, tad gavome ganėtinai prastą startinę poziciją. Įkliuvome tarp sunkvežimių. Šie, kaip žinia, labai jau kelia dulkes. Dirbome strategiškai, sugebėjome smarkiai pasistūmėti į priekį, buvome pasiekę 25-ą poziciją. Kai iki finišo liko apie 100 km, pramušėme ratą. Stojome keisti, ir įvyko žmogiška klaida. Pamiršome iki galo pakelti domkratą ir pradėję važiuoti jį užlenkėme. Po to ilgai remontavome, kad sustumtumėme jį į viršų ir išvis galėtume judėti.

Apmaudu, kai padaręs gerą darbą po to pats iššauni sau į koją. Dabar, panašu, kairė automobilio pusė lieka be keltuvo, kuris labai reikalingas kopose“, – pasakojo B. Vanagas

Variklį bandė užvesti šešias valandas

Rimti nemalonumai antradienio greičio ruože ištiko kitą Lietuvos lenktynininką A. Juknevičių. Nuvažiavęs maždaug penktadalį distancijos, jo ir Vytauto Obolevičiaus ekipažas sustingo tarp antro ir trečio kontrolės punktų. Sportininkams nepavyko užvesti „Toyota“ automobilio motoro. Spėjama, kad dėl to kaltas automobilio elektros instaliacijos gedimas, kurį lenktynininkai turėjo šalinti trasoje.

Krapštęsi kone šešias valandas, lietuviai vėl pajudėjo į kelią ir trečią kontrolės punktą pasiekė 77-i.

Primename, kad antrame greičio ruože A. Juknevičiaus ekipažas dėl gedimo stovėjo daugiau nei 8 valandas. Tąsyk distancijos pabaigoje taip pat laukė smėlio kopų atkarpa. Tuomet „Žalvaris–Dakar“ komandos lenktynininkai ją pasiekė apie 1 val. nakties vietos laiku. Čia juos sustabdė organizatoriai ir stengėsi atkalbėti nuo minties važiuoti į kopas tamsoje. Tačiau lietuviai nepaklausė ir kopas įveikė per kelias valandas.

„Mini“ kuopa liko be rimčiausio varžovo

Devintame Dakaro ralio etape lenktynininkai iš Kalamos patraukė į Ramiojo vandenyno pakrantę Čilės šiaurėje. Po greitos pirmos distancijos dalies sportininkai turėjo perlipti Atakamos dykumos kopas ir finišuoti greta Ikikės uostamiesčio. Bendras visų įskaitų dalyviams greičio ruožas sudarė 422 km.

Automobilių rikiuotės priekyje šįkart niekas nebetrukdė dominuoti „Mini“ ekipažams, kadangi didžiausio jų konkurento Carloso Sainzo SMG bagį jau antrą kartą šiame ralyje sustabdė techninis gedimas. Daugiau nei valandą praradęs ispanas nusirito į peletono vidurį.

Pasinaudojęs varžovo nesėkme, trečiame etape šiais metais ir 64-ame per visą karjerą triumfavo titulą ginantis prancūzas S. Peterhanselis („Mini“). Finišavęs per 4 val. 17 min. 53 sek., jis nuo bendroje įskaitoje pirmaujančio ispano Nani Romos („Mini“) pranašumo atkirpo dar 11 min. 36 sek. Pastarasis lenktynininkas etapą užbaigė trečioje vietoje.

Antrą poziciją užėmė katarietis Nasseras Al-Attiyah („Mini“, atsiliko 2 min. 17 sek.), ketvirtas buvo argentinietis Orlando Terranova („Mini“, 14 min. 14 sek.), penktas – Ginielis de Villiersas iš PAR („Toyota“, 22 min. 57 sek.).

Fortūnos veidu į save vėl nepavyko atsukti amerikiečiui Robby Gordonui („Hummer“). Šių metų Dakaro ralio nelaimėlis beveik visą greičio ruožą važiavo penktoje vietoje, bet įstrigo iki jo pabaigos likus mažiau nei 30 km.

Bendroje įskaitoje S. Peterhanselis vis grėsmingiau kvėpuoja N. Romai į nugarą, nuožmi kova vyksta ir dėl 3-5 vietų. Įdomu, jog daugiau nei 6,5 tūkst. km N. Al-Attiyah ir G. de Villiersas nuvažiavo absoliučiai identišku tempu – per 35 val. 15 min. 23 sek.

Lūžęs raktikaulis netrukdo kilti aukštyn

Motociklų įskaitoje persvarą prieš konkurentus dar labiau padidino ispanas Marcas Coma (KTM). Finišą pasiekęs per 4 val. 49 min. 5 sek. jis laimėjo antrą etapą šių metų Dakaro ralyje. Tautiečiui pralaimėjęs 1 min. 41 sek. antrą poziciją užėmė Joanas Barreda Bortas „Honda“, trečias liko prancūzas Cyrilas Despres („Yamaha“), atsilikęs 5 min. 28 sek.

Tie patys lenktynininkai sudarė prizininkų trejetą ir pirmadienį, tik M. Coma susikeitė vietomis su C. Despres. Tiesa, jau po finišo J. Barreda Bortui skirta 15 minučių bauda nustūmė jį į devintą vietą.

Ne visiems lyderiams pavyko sklandžiai įveikti trasą. Sugedusį ketvirtą vietą bendroje rikiuotėje užėmusio prancūzo Alaino Duclos „Sherco“ motociklą į finišą turėjo tempti jo komandos draugas iš Čilės Francisco Errazurizas.

Tuo tarpu kitam prancūzui Davidui Casteu (KTM) sugrįžti į geriausių dešimtuką nesutrukdė nė sulaužytas raktikaulis, dėl kurio lenktynininkas priverstas saugoti savo petį specialiu įtvaru.

Antradienio greičio ruože sužibėjo ir greičiausia ralio mergina iš Ispanijos Laia Sanz („Honda“), užėmusi aukštą septintą vietą.

Trečiadienį dešimtame Dakaro ralio etape lenktynininkai važiuos 689 km iš Ikikės į Antofagastą (Čilė). 631 km greičio ruože ralio dalyviams teks ir pasimaudyti „fesh fesh“ smėlyje, ir palakstyti kalnakasių naudojamais keliais.

Primename, kad 35-ą kartą rengiamame Dakaro ralyje motociklininkams reikės įveikti 8734 km (iš jų 5228 km greičio ruožuose), o automobiliais nuriedėti 9374 km (iš jų 5522 greičio ruožuose). Aplankiusios Argentiną, Boliviją ir Čilę, 13 etapų lenktynės sausio 18 d. finišuos Čilės uostamiestyje Valparaise.

Pietų Amerikos žemyne Dakaro ralis vyksta šeštą kartą.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Sportas

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...