captcha

Jūsų klausimas priimtas

Dakaro iššūkiai nesibaigia: lenktynininkų stovyklą užklupo audra

Dakaro ralio dalyviai trumpam gali pamiršti kremą nuo įdegio ir tamsius akinius. Lenktynininkų stovyklą užklupo audra, o po jos dangų nuklojo švininiai debesys. Sinoptikų prognozėmis Saltoje, kur trims dienoms įsikūrė sportininkai, lis didžiąją savaitės dalį. Tik iš pirmo žvilgsnio tai – atgaiva nuo karščio ir dulkių. Lietus atnešė galvos skausmą ralio dalyviams ir organizatoriams.
AFP/Scanpix nuotr.
AFP/Scanpix nuotr.

Dakaro ralio dalyviai trumpam gali pamiršti kremą nuo įdegio ir tamsius akinius. Lenktynininkų stovyklą užklupo audra, o po jos dangų nuklojo švininiai debesys. Sinoptikų prognozėmis Saltoje, kur trims dienoms įsikūrė sportininkai, lis didžiąją savaitės dalį. Tik iš pirmo žvilgsnio tai – atgaiva nuo karščio ir dulkių. Lietus atnešė galvos skausmą ralio dalyviams ir organizatoriams.

Šis Dakaras vienas sudėtingiausių per visą istoriją. Per pirmas šešias lenktynių dienas jau iškrito 89 motociklininkai, dvidešimt keturračių, 63 automobilių ekipažai ir 16 sunkvežimių. Jei lietus būtų prasidėjęs varžybų dieną, o ne poilsio, skaičiai galėtų būti dar didesni.

Saltoje startuos du automobilių įskaitos etapai, o sinoptikai žada, kad abi dienos bus lietingos. Pasak Vytauto Obolevičiaus – Antano Juknevičiaus šturmano – organizatoriai greičiausiai sutrumpins greičio ruožą.

„Išdžiuvusios upės patvins kalnų vandeniu ir bus nepravažiuojamos“, – sakė šturmanas.

Kalnuose lietus itin nenuspėjamas ir pavojingas. Mėnesių mėnesiais išdžiuvusios vagos vos per valandą gali virsti šniokščiančiomis upėmis. Kalnuose susirinkęs vanduo juda žemyn ir pakeliui šluoja viską. Lietuvių lenktynininkas Benediktas Vanagas taip pat pažymėjo šį pavojų, bet įžvelgė ir kitų.

„Galimi trys scenarijai. Pirmas – tiesiog nusės dulkės ir bus lengviau važiuoti ir lenkti lėtesnius automobilius, bet mes susigrąžinome neblogą poziciją ir tai mums nelabai aktualu. Kitas variantas – taps slidu. Jei trasa bus ant molingos žemės, tai jis susimaišys su vandeniu ir virs tešla. Tada gali tekti pavargti. O trečias – patvins išdžiuvusios upės ir dalis greičio ruožo bus atšaukta“, – sakė lenktynininkas.

Jis pasakoja, kad trasa tampa nenuspėjama, o jei lietus trumpas, tai nereiškia, kad kalnuose neatsivers galingos upės. Kol iš negyvenamų aukštikalnių suteka vanduo, gali praeiti ir para.

„Kasdien trasoje mes kertame brastas. Vienur vandens nėra, kitur matosi, kad jo buvę neseniai arba nėra visai jokių ženklų. Pernai mano akyse per valandą visiškai lygioje vietoje atsivėrė tokia upė, kad sunku buvo susikalbėti per jos griausmą“, – kalbėjo B. Vanagas.

Ar greičio ruožas bus sutrumpintas dar nėra aišku, bet šansai tam – dideli. Dar nėra buvę tokio Dakaro ralio, kad vos jam įpusėjus iškristų pusę dalyvių. Organizatoriai gali norėti „pataupyti“ lenktynininkus etapams Čilėje, į kurią jau po poros dienų jie iškeliaus su visa savo manta.

Visgi vienas dalykas aiškus: bet kuriuo atveju B. Vanago ir Andrejaus Rudnickio ekipažui neteks pasimėgauti patogiu važiavimu. Jei nelis, mašinos salonas bus pilnas dulkių, o jei lis, tai pro stogą varvės vanduo.

„Kiauras mūsų OSC`aras. Pajaučiame savo oda visą trasą“, – juokėsi B. Vanagas.

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Sportas

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...