captcha

Jūsų klausimas priimtas

Naujos „Formulės 1” taisyklės ir glumina, ir juokina

Gruodžio 24-ąją, bus lygiai mėnuo, kai Brazilijoje žiemos miegui iki kito sezono pradžios nutilo „Formulės 1“ bolidų motorai. Šios sporto šakos gerbėjams – tai pats nepalankiausias metas, tačiau, regis, netgi per ilgiausią atokvėpį šįkart neteks nuobodžiauti ir jiems.
Reuters/Scanpix nuotr.
Reuters/Scanpix nuotr.

Gruodžio 24-ąją, bus lygiai mėnuo, kai Brazilijoje žiemos miegui iki kito sezono pradžios nutilo „Formulės 1“ bolidų motorai. Šios sporto šakos gerbėjams – tai pats nepalankiausias metas, tačiau, regis, netgi per ilgiausią atokvėpį šįkart neteks nuobodžiauti ir jiems.

Bent jau taip nuteikia šią savaitę Paryžiuje (Prancūzija) posėdžiavusių „Formulės 1“ komisijos ir Strategijos grupės priimtų „Formulės 1” taisyklių paketo pakeitimai, vieni kurių taps kūnu jau nuo 2014 metų sezono pradžios, o kiti – įsigalios vėliau.

Dviguba paskutiniųjų kaina

Ir sporto gerbėjai, ir funkcionieriai daugiausia iečių sulaužė ir nesiliauja jų laužę dėl labiausia diskutuotinos pataisos – dvigubų premijinių taškų paskutiniųjų sezono lenktynių nugalėtojams ir prizininkams.

Kodėl taip staiga išaugo sezono uždarymo lenktynių kaina? Prisiekusiems „Formulės 1“ gerbėjams atsakymo toli ieškoti netenka – norint išlaikyti pirmenybių intrigą ir išsaugoti žiūrovus tiek tribūnose, tiek prie televizorių ekranų. Juk kai čempionato lyderis pirmenybių pabaigoje įgyja tokią milžinišką persvarą, kaip šiemet „Red Bull“ pilotas Sebastianas Vettelis, tegu ir egzotiškos šalies puikioje trasoje vykstančiomis lenktynėmis sudominti nelengva.

Todėl jau kitais metais paskutinių lenktynių nugalėtojas savo taupyklę papildys nebe 25 taškais, o visu pusšimčiu, finišo liniją kirtęs antras – 36 ir t.t. Dvigubinami taškai ir komandinėje įskaitoje.

Nors pataisa iš pirmo žvilgsnio atrodo viliojanti ir žadanti neabejotiną intrigą iki pat paskutiniojo paskutiniųjų lenktynių metro, ji sukėlė daugiausia abejonių. Labiau įsigilinus – ir ne be pagrido.

Įsivaizduokite, sakykim, sportininkas A prieš paskutiniojo etapo varžybas pirmauja prieš lenktynininką B 49 taškais. Tačiau kas gali paneigti, jog atsiliekančiojo ekipos draugas kokiame posūkyje tyčia nesugurins lyderio bolido, o B finišo liniją kirs pirmas ir 1 taškeliu, dėka dvigubos premijos čempionato finiše, laimės sezono batalijas? Nesvarbu, kad visą sezoną jis tūnojo šešėlyje.

Toks scenarijus pilnai įmanomas. Ypač, kai paskutiniųjų sezono varžytuvių kaina tokia milžiniška. Beje, tokių pavyzdžių yra buvę.

Todėl netenka stebėtis, jog ir keturis kartus pasaulio čempionas S.Vettelis, išgirdęs šią naujieną, ilgam prarado žadą.

„Ar galite įsivaizduoti kas nutiktų, jei paskutinėse Bundeslygos (aukščiausioji Vokietijos futbolo lyga) rungtynėse irgi imtų dvigubinti taškus? Tai didžiausias koks tik gali būti absurdas, dėl kurio neišvengiamai nukentėtų daugelis komandų, per ištisą sezoną nepagailėjusių pastangų?

Manyčiau, jog ši pataisa niekaip nesiderina su ilgametėmis, daugiau nei pusės amžiaus „Formulės 1“ tradicijomis ir man ji visiškai nesuprantama“, – Vokietijos RTL televizijai sakė čempionas.

Šios vokiečio mintys sukėlė didžiausią ažiotažą. Mat komandos lyderis vienas pirmųjų išdrįso viešai sukritikuoti savo ekipos vadovą Christianą Hornerį ir jo idėjas, nes pagrinde būtent Ch. Hornerio pastangomis šiai pataisai buvo uždegta žalia šviesa.

„Mes atkakliai tam priešinomės, tačiau mūsų vado idėjos nugalėjo, – lenktynininką palaikė ir „Red Bull“ koncerno konsultantas autosportui Helmutas Marko. – Dar daugiau, ilgai buvo puoselėjama viltis dvigubinti taškus paskutinėse keturiose sezono lenktynėse, tačiau mums visgi pavyko įtikinti palaikiusius šią idėją, jog tokiu atveju pirmenybių startas ar vidurys bemaž netektų prasmės.

Pasistengei čempionato pabaigoje, laimėjai keletą lenktynių – ir aiškus sezono didvyris“.

Dar didesnį nepasitenkinimą taisyklių naujove reiškia komandos autsaiderės, kurioms ir vienas taškelis retsykiais prilygsta tikrai panacėjai.

Tačiau kai iš autoritetingais laikytų bosų ima šaipytis net jų vadovaujami lenktynininkai ar personalas, to „Formulė 1“ dar nebuvo regėjusi.

Du nuplaukę čempionų titulai

Dėl naujovės kol kas nesigirdi jokių minčių iš paprastai tokiais atvejais liežuvio už dantų nelinkusios laikyti „Ferrari“ stovyklos.

Gal italai dar tebepergyvena dėl nuplaukusios antrosios vietos Konstruktorių taurėje? O gal jie jau spėjo paskaičiuoti, jog tokiu atveju, jei ši taisyklė būtų galiojusi penkmečiu anksčiau, jų pilotai minimum du kartus būtų papildę „Formulės 1” čempionų galeriją?

Tokiu būdu 2008 metais čempiono laurais būtų džiaugęsis ne Lewisas Hamiltonas, o tik tašku nuo jo atsilikęs Felipe Massa, o pernai paskutinėse sezono lenktynėse Brazilijoje antras finišo liniją kirtęs Fernando Alonso būtų iškovojęs trečiąjį titulą.

Ribos apetitą ir baus

Dar viena svarbi pataisa – nuo 2015 m. sezono pradžios įsigaliosianti riboto komandų biudžeto taisyklė, sutikta kur kas palankiau.

Apie būtinas šioje sporto šakoje biudžetų lubas kalbama jau seniai.

Tikra audra kilo dar prieš ketverius metus, kai skandalingai karjerą baigęs tuometinis FIA prezidentas Maxas Mosley siūlė ekipų metinius biudžetus įrėminti 30 mln. svarų sterlingų riba. Kiek vėliau ši kartelė buvo pakelta iki 40 mln. svarų sterlingų, tačiau ne viena komanda, taip ir nesulaukusi griežtai riboto biudžeto taisyklės, nepakėlusi finansinės naštos iškėlė baltą vėliavą ir dingo iš „Formulės 1” žemėlapio.

Ties kokia suma bus nubrėžtos tos simbolinės lubos, šiandien dar nežinoma. Šį sprendimą rengs speciali darbo grupė, kurios sudėtyje FIA, „Formulės 1“ komercinių teisių ir čempionate dalyvaujančių komandų atstovai.

Darbo grupė įpareigota parengti biudžetų lubas nustatančias taisykles iki kitų metų birželio.

Nelaukiant 2015–ųjų sezono, jau nuo kitų metų pradžios už nedideles pražangas nuspręsta lenktynininkus bausti 5 sek. baudomis. Nors taisyklė jau patvirtinta, jos nuostatus dar tobulins FIA kartu su komandų atstovais.

Papildomi padangų testai

„Formulės 1“ komisija ir Strategijos grupė regis išgirdo ir šį sezoną itin daug pagrįstų priekaištų susilaukusius „Pirelli“ padangų gamintojus.

Norėdamos užtikrinti didesnį saugumą trasose abi šios instancijos sutiko kiek pakeisti F1 sportinį reglamentą taip sudarydamos galimybę padangų gamintojams Bachreine gruodžio 17–19 dienomis surengti papildomus padangų bandymus.

Nors į juos „Pirelli“ jau spėjo pakviesti visas F1 ekipas, tačiau anaiptol ne visos komandos kvietimą priėmė entuziastingai. Įdėją neigiamai įvertino „Force India“ ir „McLaren“, pareiškusios, jog dabar – ne pats tinkamiausias metas padangų bandymams, todėl didelės naudos tikėtis esą irgi neverta.

Dar kelios komandos regis irgi paseks jų pavyzdžiu, todėl tikėtina, jog Bachreine bolidų apavą bandys tik „Ferrari“, „Red Bull“, „Toro Rosso“ ir „Mercedes“.

Nuo 2 iki 99

Dar viena keista pataisa, neturėsianti tokios įtakos kaip dvigubų premijinių taškų taisyklė paskutinėse sezono lenktynėse ir todėl sutinkta su tam tikra pašaipa – numerių ant lenktyninių bolidų skyrimo, o tiksliau – pasirinkimo tvarka.

Sportininkams bus sudaryta galimybė pasirinkti numerius pradedant nuo 2–ojo ir baigiant 99–uoju. Juos lenktynininkai galės išsaugoti per visą savo „Formulės 1“ sportinę karjerą.

Numeris 1, kaip ir anksčiau, rezervuojamas pasaulio čempionui, jei jis pageidaus išsaugoti tokį numerį.

O kaip bus, jei į vieną skaičių pretenduos ne vienas, o, sakykim, trys lenktynininkai? Surastas tiesiog saliamoniškas sprendimas – pirmenybė bus teikiama tam, kuris prieš tai pasibaigusiame sezone bus iškovojęs aukštesnę vietą.

Įgyvendindama šią šviežią reformą FIA paragino lenktynininkus pasirinkti numerius iki Kalėdų. Tačiau jau kitą dieną po paraginimo, penktadienį, pasipylė pirmosios paraiškos.

Tik ką iškeptas „Force India“ pilotas, meksikietis Sergio Perezas pageidautų savo bolidą ženklinti 11-uoju numeriu.

Nuo sezono pradžios karjerą tęsiantis „Williams“ ekipoje buvęs „Ferrari“ pilotas Felippe Massa norėtų gauti 19-tą, o Valtteri Bottas – 77-ąjį numerius.

Vieni savo pageidavimus sieja su kažkada kartingo čempionatuose pilotuotų kartų numeriais, o kiti tiesiog turi sėkmę jiems nešančius skaičius.

„Mercedes“ komandos lenktynininkas Nico Rosbergas norėtų gauti 6-ąjį numerį. Kodėl – suprasti nesunku. Būtent tokiu numeriu paženklintą bolidą pilotuodamas jo tėvas Keke Rosbergas 1982 metais tapo pasaulio čempionu. Apie šį titulą pats laikas pagalvoti ir Nicui.

Jei negautų 6–ojo, N.Rosbergas nieko prieš būtų turėti 5 arba 9 numerį.

Šaltinis www.lrytas.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Sportas

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...