captcha

Jūsų klausimas priimtas

Lenktynininkas B. Vanagas: nors esame maži, galime žaisti su pasaulio didžiausiais

Keturis kartus dužęs automobilio stiklas, balansavimas kabant ant prarajos krašto, pramuštas automobilio radiatorius, pavojingai kaistantis variklis, sulaužyti amortizatoriai ar pilnai sutrūkęs stabdžių diskas – daugybė incidentų, galėjusių baigtis labai liūdnai. Apie ekstremalius praėjusių metų Dakaro ralio potyrius ir lūkesčius šiųmetinėms lenktynėms – pokalbis su automobilių pilotu B. Vanagu.
T. Tumalovičiaus nuotr.
T. Tumalovičiaus nuotr.

Keturis kartus dužęs automobilio stiklas, balansavimas kabant ant prarajos krašto, pramuštas automobilio radiatorius, pavojingai kaistantis variklis, sulaužyti amortizatoriai ar pilnai sutrūkęs stabdžių diskas – daugybė incidentų, galėjusių baigtis labai liūdnai. Apie ekstremalius praėjusių metų Dakaro ralio potyrius ir lūkesčius šiųmetinėms lenktynėms – pokalbis su automobilių pilotu B. Vanagu.

Vienas labiausiai patyrusių Lietuvos automobilių pilotų Benediktas Vanagas praeitais metais įveikė  žymiausias ralio maratonų planetos pirmenybes – Dakaro ralį. Lenktynių maršrutas siekia 10 tūkst. kilometrų, tačiau jam pavyko nepatekti į gausią juodąją statistiką – startavusių, bet trasos neįveikusių automobilių.

Už 2,5 mėnesio lietuvis vėl startuos. Šiemet vykstančiose Dakaro lenktynėse dešinioji piloto ranka bus naujasis šturmanas Andrejus  Rudnickis. Sportininkai riedės pagal poreikius patobulintu „OSCar 03“ automobilio modeliu, rašo

Kodėl būtent toks modelio pasirinkimas buvo padarytas šiemet?

Automobilio pasirinkimas – labai kompleksinis reikalas. Rinkoje visada egzistuoja pasirinkimo laisvė. Mūsų atveju priežastys – labai pragmatiškos. Visų pirma, dėl nesėkmių trasoje dar pirmosiomis šių metų Dakaro dienomis mes nebegalėjome panaudoti viso automobilio potencialo. <...> Galime padaryti geresnį rezultatą nei tai, ką pasiekėme šiais metais.

Finansinės komandos galimybės taip pat nėra beribės. Automobilio, kokį naudoja lyderiai, bei pagrindinių atsarginių jo dalių kaina mūsų išlaidas būtų padidinusi padidinę 1,2 mln. litų. Šiandien tokių galimybių neradome. Dar tik kaupiame patirtį Dakaro lenktynėms, tad geresnį automobilį spėsime įsigyti ateityje.

Kuo skiriasi „OSCar“ nuo Dakaro nugalėtojų automobilių?

„OSCar“ buvo sukurtas kaip pigesnė alternatyva gamyklinių komandų naudojamiems bolidams. Pagrindinė jo konstruktorių mintis – pagaminti galingiausios, T1 klasės automobilį, kuris būtų patikimas sunkiausiuose ralio maratonuose bei santykinai nebrangiai aptarnaujamas lenktynių metu. Manau, kad latvių kūrėjams tai iš dalies pavyko – jis jau ne vieną kartą įrodė, kad gali pasiekti lenktynių finišą.

Kalbant apie bolido greitį, matome, kad naujausi gamyklinių komandų gaminti sportiniai automobiliai yra greitesni nei „OSCar“ bent 15 proc. Pastarasis tvirtai suręstas, tačiau sunkesnis. Tai tikrai stipriai trukdo varžytis su naujausią techniką naudojančiais varžovais. Sportinio automobilio kaina dažnai nusako ir kokio lygio komponentai jame yra naudojami. Pavyzdžiui, naujas „OSCar“ kainuoja apie 850 tūkst. litų, o Dakarą laimėjęs „MINI“ – daugiau nei 3,5 mln. litų.

Paskaičiavus išeina, kad keturis kartus pigesnis „OSCar“ yra tik penktadaliu lėtesnis nei varžybų nugalėtojo automobilis. Pirštųsi išvada, jog tai galėtų būti racionalus sprendimas – geriausias kainos ir kokybės santykis. Tačiau automobilių sportas yra techninė sporto šaka. Čia technikos galimybės lemia nemažą atotrūkį nuo varžovų.

Kokie šio automobilio trūkumai išryškėjo šių metų Dakaro ralio maratone?

Šiųmečiame Dakare, neskaitant sunkumų, kurie atsirado apgadinus automobilį, labiausiai vargome su valdomumu. Šis automobilis pakankamai gerai važiuoja tiesiose bei greitose atkarpose, bet posūkiuose automobilio pasukamumas buvo nekoks. Dėl to lenktynėse turėjome keletą nemalonių incidentų.

Dar vienas dalykas, kurį prisiminus dar ir dabar purto nemalonus drebulys, yra matymo kampas pro priekinį stiklą. Konstruodami automobilį, gamintojai greičiausiai neatkreipė pakankamai dėmesio į tai, kiek arčiausiai automobilio priekio vairuotojas gali matyti. Važiuodamas galėjau matyti tik tai, kas nutolę nuo automobilio priekio apie 9–10 metrų. Arčiau priekio esanti zona buvo nematoma. Tai be galo pavojinga, laviruojant kopose bei vinguriuojant kalnų serpantinais.

Visais kitais atvejais latvių konstruktoriai yra sugalvoję visai neblogų sprendimų, šiose alinančiose lenktynėse palengvinančių ekipažo gyvenimą.

Kokie šių metų prioritetai tobulinant sportinį automobilį?

Vienas svarbiausių uždavinių buvo atstatyti automobilį į tinkamą lenktynėms būklę. 2013 metų Dakaras pareikalavo nemažai šio modelio resursų. Dabar jis techniškai geresnis nei tada, kai naujas išvažiavo iš gamyklos.

Visi „OSCar“ agregatai bus arba visiškai nauji, arba po detalaus patikrinimo bei visų reikalingų detalių pakeitimo naujomis. Manau, kad „OSCar“, prieš išvažiuodamas į Dakarą, bus sudarytas iš 80% visiškai naujų detalių. Tobulindami automobilį, daugiausio dėmesio skyrėme bolido pakabos nustatymams bei geometrijos reguliavimui. Taip pat šiek tiek pagerinome matomumą vairuotojui ir šturmanui. Sumontavome tobulesnę elektros instaliaciją bei pagerinome automobilio stabdžius. Taip pat pritaikėme nemažai evoliucinių sprendimų, kurie pasiteisino buvusiame Dakare.

Sportinis bolidas, kitaip nei gatvėse riedantys automobiliai, yra nuolat tobulinamas, atžvelgiama į komandos bei ekipažo poreikius. Žinoma, privalu atsižvelgti į lenktynių taisykles ir reikalavimus.

Kiek „OSCar“ automobilių yra pagaminta iš viso? Ar bus daugiau tokių bolidų sausio mėnesį startuosiančiame Dakare?

Kiek man žinoma, iš viso yra pagaminta apie 17 įvairių specifikacijų „OSCar“ sportinių automobilių. Du iš jų stovi mūsų komandos boksuose. Šiuo metu turime keletą susidomėjusių lenktynininkų, kurie norėtų įsigyti vieną iš jų ir startuoti įvairiose ralio maratonų varžybose bei 2015 metų Dakare.

Esu girdėjęs, kad sausio mėnesį Dakare startuos dar vienas „OSCar 03“ automobilis. Tai labai panašaus pajėgumo technika, kurią pilotuos lenktynininkas iš Rusijos Antonas Grigorovas bei labai patyręs vairuotojas ir šturmanas Maris Saukans iš Latvijos.

Galima sakyti, kad šiam  modeliui esate dėkingas už sėkmingai pasiektą finišą? 

Taip,  „OSCar 03“ – laimingas automobilis. Nors mums ir labai nesisekė, tačiau, gerai permąsčius, paskutiniais momentais likimas leisdavo tęsti lenktynes. Dabar, prisiminus tą ekstremalią situaciją, kai kabėjome ant skardžio, kūnu pereina šiurpas. Tuo metu nieko panašaus nejaučiau, tiesiog buvo svarbu evakuotis iš tos nelemtos situacijos, kad galėtume tęsti lenktynes. Antra vertus, tuomet mus rodė „Eurosport” televizijos kanalas. Tąkart komentatorius sakė „šie drąsūs lietuviai“. Tuomet apie mus sužinojo 190-yje pasaulio valstybių. Perdavėme tinkamą žinutę pasauliui, kad nors ir esame maža tauta, galime žaisti su pasaulio didžiausiais. Tikiuosi, kad įgavome daugiau patirties ir kad artėjančiose Dakaro lenktynėse tokie epizodai nepasikartos. 

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Sportas

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...