captcha

Jūsų klausimas priimtas

Dakaro ralio 9-asis etapas dėl karščio buvo sustabdytas

Antradienį septintą kartą Pietų Amerikoje vykstančio XXXVI Dakaro ralio devintasis etapas Argentinoje dėl ekstremalaus karščio buvo sustabdytas reido dalyviams greičio ruože įveikus 179 km iš 285 numatytų. Temperatūra pavėsyje perkopė apie 40 laipsnių karščio. Tokios sąlygos jau yra pavojingos, todėl organizatoriai priėmė sprendimą trumpinti greičio ruožą trečdaliu. 
A. Ufarto (BFL) nuotr.
A. Ufarto (BFL) nuotr.

Puikiai startavęs Benedikto Vanago atstovaujamas „General Financing – Autopaslauga by Pitlane“ ekipažas po pirmojo atskaitos taško važiavo kone lyderių tempu ir iš 35 starto pozicijos buvo pakilęs į 20 vietą, tačiau susidūrė su automobilio gedimu. 

„Panašu, kad su technikos problemomis susidūrė ir lyderiai, ir visi lietuviški ekipažai. Po kurio laiko, greičiausiam lietuviškam ekipažui dingus iš radarų, komandą pasiekė informacija, kad yra techninių problemų – lūžo priekinis Toyota pusašis. Benediktas Vanagas drauge su šturmanu Sebastianu Rozwodowskiu prikėlę kovai savo „Toyota Hilux“ bolidą užgaišo daugiau nei 40 minučių“, – rašoma „General Financing – Autopaslauga by Pitlane“ ekipos pranešime spaudai. 

„Velniai griebtų, tokios mėsmalės senokai neturėjom. Prieš greičio ruožą priėmėm strategiją, kad dirbsim kaip chirurgai su skalpeliu, nedarysim nei vieno nereikalingo judesio, saugosime automobilį, bet, visgi, važiuosime greitai. Viskas vyko pagal planą, vėl pamatėme, kad kuo sudėtingesnės sąlygos, tuo mums yra geriau. Startavome drauge su sunkvežimiais iš 35 pozicijos, sparčiai kilome į priekį, tikrai turėjome gerus rezultatus. Trasoje apsilenkėme labai daug varžovų. Ten, kur kiti stovėdavo, mes sugebėdavom važiuoti, – apie etapą pasakojo Benediktas Vanagas. – Tas džiugina. Tačiau greičio ruožo vidury išgirdau priekiniam kairiam rate garsą, supratau, kad lūžo pusašis. Stojom keisti. Nors sustojome iš karto, tik išgirdus, bet pusašis su savimi pasiėmė ir stabdžių vamzdelį. Vadinasi likom be stabdžių. Pusašį pasikeitėm, bevažiuojant toliau tokiomis sudėtingomis sąlygomis ir su tiek dulkių, supratom, kad užkimšo sankabą ir mes likome be stabdžių, be sankabos ir tik su 2, 3 ir 4 pavaromis. Tai buvo karščiausia diena“, – reziumavo jis. 

B. Vanago ekipažas greičio ruožą įveikė per 4 valandas 24 minutes 20 sekundžių ir užėmė 25-tą vietą. 

43-ojoje pozicijoje tarp 50-ties klasifikuotų automobilių (22:30 val. Lietuvos laiku) etapą baigė kitas „Toyota Hilux“ važiuojantis Antano Juknevičiaus ekipažas. 

„Vakar startavome kartu su sunkvežimiais, pirmoje greičio ruožo dalyje teko brautis pro milžiniškus dulkių kamuolius. Užtikrintai lenkėme tiek sunkvežimius, tiek automobilius ir antroje trasos dalyje turėjome šiek tiek laisvesnį kelią. Tuomet galiausiai išvažiavome į kopas, kurių su Mindaugu jau buvome labai pasiilgę. Nors šiomis sąlygomis ir buvo lengviau lenkti, tačiau kartu buvo ir sunkiau akseleruoti. Buvome kelis kartus užklimpę, bet, manau, išlaikėme neblogą tempą ir finišavome geroje pozicijoje, todėl šiandien (antradienį – BNS) startavome kiek geresnėmis sąlygomis, – įspūdžiais po finišo dalijosi Antanas Juknevičius. – Šios dienos etape trasa vėl dalinomės su sunkvežimiais, bet turėjome didesnį plotą lenkimo manevrams, todėl greičiau kilome pozicijomis. Deja, mūsų „Overdrive“ vėl parodė savo charakterį ir apie pusantros valandos praleidome taisydami vairo stiprintuvo pompą. Kopose be stiprintuvo važiuoti paprasčiausiai neįmanoma, todėl neturėjome kitos išeities ir privalėjome pašalinti gedimą. Grįžę į lenktynes važiavome jau savo tempu, bet finišas buvo per arti grįžti į bent jau starto metu turėtas pozicijas. Prarasto laiko nesugrąžinsime, bet kautis dar tikrai galime. Dabar liko dar viena diena panašiomis sąlygomis, todėl jos metu stengsimės pagerinti savo vietą absoliučioje įskaitoje“. 

„Seat'u“ Dakarą tęsiantis Vaidoto Žalos ekipažas etapą baigė lyderiams pralaimėjęs pusšeštos valandos ir užėmė 60-tą vietą tarp 74-ių klasifikuotų ekipažų. 

„Startavę iš 79 vietos lenktynininkai tradiciškai lenkė vieną varžovą po kito. Tačiau smėlynuose pradėjo „ožiuotis“ sankaba. Susitvarkėme, šokame į „bitutę“ ir judame toliau, – pranešė sportininkai, pirmajame kontroliniame punkte, kuriame jiems buvo užfiksuota 72-a vieta. Nors nuo etapo lyderių jie jau buvo atsilikę beveik 3 valandas. Deja, karštis padarė savo – pradėjo kaisti dyzelinis variklis, todėl ir etapo viduryje teko padaryti priverstinę pertraukėlę. – Išvažiavome į etapą su didelėmis viltimis ir pradėjome varžybas sėkmingai. Smėlynuose aplenkėme ne vieną varžovą, tačiau buvome priversti stabtelėti – užkaito sankaba. Kol nuėmėme apsaugas, kol sugalvojome, kaip ją atvėsinti, praradome laiko. Pratęsėme lenktynes tausodami techniką, tačiau po to pradėjo kaisti variklis. Tikrai pagirtinai išsisukome iš didžiausios šios dienos etapo baisybės – smėlingo kanjono. Sakyčiau, kad ten palikome gal 20 varžovų automobilių, o gal ir dar daugiau. O mes, radę alternatyvų kelią, sėkmingai išsikapstėme, tiesa, vieną automobilio šoną ir veidrodėlį į medį kiek nubraukėme, tačiau tokia „kosmetika“ – nieko blogo. Manau, kad kai kuriems varžovams tame kanjone Dakaras, turbūt, ir baigsis, jie išsikapstyti vilčių turėjo labai nedaug. Kai tuos keliasdešimt kilometrų tikrai žiaurios bekelės įveikėme, vėl pradėjo kaisti sankaba – teko vėl pakartoti jos aušinimo procesą. Bet, kadangi, etapas buvo sutrumpintas, tai pasiekėme finišą, dabar mechanikai tvarko automobilį, o mes bandome kiek atsigauti. Nes diena buvo nerealiai karšta. Kai teko darbuotis lauke, bandydavome ieškoti šešėlio, bet jį rasti buvo sudėtinga. Bijojome, kad negautume šiluminio smūgio, išgėrėme labai daug vandens, nes karštis buvo tikrai žudantis. Lieka dar keturios dienos, per kurias tikimės smagiai prasilėkti. Tik rytojus (trečiadienis – BNS) dar bus labai labai sunkus. O po to jau, jaučiame, artės finišas“, – pasiekęs Belene esančią stovyklą pasakojo Saulius Jurgelėnas. 

Antrą pergalę šiemet ir 29-ą pergalę Dakaro etapuose antradienį iškovojo bei naujuoju lyderiu bendroje įskaitoje tapo 2010-aisiais Dakare triumfavęs ispanas Carlosas Sainzas („Peugeot“), 10 sekundžių aplenkęs antrą vietą užėmusį olandą Eriką Van Looną („Mini“) bei 17 sekundžių – trečiojoje pozicijoje likusį suomį Mikko Horvoneną („Mini“):

1. Carlos Sainz (Ispanija), „Peugeot“              2 val. 35 min. 31 sek.

2. Erik Van Loon (Olandija), „Mini“                      atsiliko 10 sek.

3. Mikko Hirvonen (Suomija), „Mini“                               17

4. Ginel De Villers (Pietų Afrika), „Toyota“                      38

5. Nasser Al-Attiyah (Kataras), „Mini“                          2:04

6. Cyril Despres (Prancūzija), „Peugeot“                        6:46

7. Stephane Peterhansel (Prancūzija), „Peugeot“                 9:12

8. Yazzeed AlRajhi (Saudo Arabija), „Toyota“                    9:38

9. Orlando Terranova (Argentina), „Mini“                       10:53

10.Mark Corbett (Pietų Afrika), „Century“                      15:31

...

23.Sebastien Loeb (Prancūzija), „Peugeot“                    1:13:47

...

26.Benediktas Vanagas (Lietuva), „Toyota“                    1:48:49

...

43.Antanas Juknevičius (Lietuva), „Toyota“                   2:55:54

...

60.Vaidotas Žala (Lietuva), „Seat“                           5:31:26

...

   

Bendroje lenktynių įskaitoje po devynių etapų aukščiausiai iš lietuvių esantis Benediktas Vanagas pakilo į 26-ą vietą, Antanas Juknevičius liko 35-as, o Vaidotas Žala užima 71-ą vietą. 

Automobilių įskaitos lyderiu tapęs ispanas Carlosas Sainzas lyderio poziciją praradusį ir į antrą vietą smuktelėjusį vienuolika kartų Dakare triumfavusį (penkissyk su automobiliu ir šešissyk su motociklu) legendinį prancūzą Stephane'ą Peterhanselį („Peugeot“), kuris etapą baigė septintas, lenkia 7 minutėmis. 

Trečiąją poziciją išsaugojęs nugalėtojo titulą ginantis Nasseras Al-Attiyah'as („Mini“) etapą baigė penktoje vietoje ir ispanui dabar pralaimi 14 minučių ir 38 sekundes:

1. Carlos Sainz (Ispanija), „Peugeot“             28 val. 39 min. 24 sek.

1. Stephane Peterhansel (Prancūzija), „Peugeot“  atsilieka 7 min. 03 sek.

3. Nasser Al-Attiyah (Kataras), „Mini“                         14:38

4. Mikko Hirvonen (Suomija), „Mini“                            34:50

5. Ginel De Villers (Pietų Afrika), „Toyota“                   53:18

6. Yazzeed AlRajhi (Saudo Arabija), „Toyota“                 1:01:48

7. Lleroy Poulter (Pietų Afrika), „Toyota“                   1:03:05

8. Erik Van Loon (Olandija), „Mini“                          1:28:05

9. Nani Roma (Ispanija), „Mini“                              1:42:55

10.Cyril Despres (Prancūzija), „Peugeot“                     1:51:30

...

13.Sebastien Loeb (Prancūzija), „Peugeot“                    2:16:54

...

26.Benediktas Vanagas (Lietuva), „Toyota“                    6:39:58

...

35.Antanas Juknevičius (Lietuva), „Toyota“                  10:38:57

...

71.Vaidotas Žala (Lietuva), „Seat“                          33:53:32

...

Motociklininkų klasėje devintąjį etapą laimėjo penktą pergalę šiemet iškovojęs ir lyderio poziciją bendroje įskaitoje sustiprinęs australas Toby's Price'as (KTM), 

7 minutėmis aplenkęs argentinietį Keviną Benavidesą („Honda“) bei 10 su puse minutės – trečioje vietoje finišavusį slovaką Sefaną Svitko:

1. Toby Price (Australija), KTM                    2 val. 24 min. 19 sek.

2. Kevin Benavides (Argentina), „Honda“           atsiliko 7 min. 10 sek.

3. Stefan Svitko (Slovakija), KTM                              10:33

4. Pablo Quintanilla (Čilė), „Husqvarna“                       10:48

5. Ricky Brabec (JAV), „Honda“                                 11:03

...

Po devynių etapų bendroje įskaitoje pirmaujančio australo Toby'io Price'o (KTM) pranašumas prieš antroje vietoje esantį slovaką Stefaną Svitko (KTM) išaugo iki beveik 25 minučių:

1. Toby Price (Australija), KTM                   29 val. 53 min. 15 sek.

2. Stefan Svitko (Slovakija), KTM               atsilieka 24 min. 47 sek.

3. Pablo Quintanilla (Čilė), „Husqvarna“                       32:14

4. Kevin Benavides (Argentina), „Honda“                        33:05

5. Antoine Meo (Prancūzija), KTM                               40:37

Trečiadienį Dakaro reido dalyviai dešimtame etape Argentinoje iš Beleno į La Riochą važiuos skirtingais maršrutais: motociklininkams reikės 561 km, iš kurių greičio ruožą sudarys 278 km, o automobiliais teks nuvažiuoti 763 km, iš kurių greičio ruožas tik 278 km.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Sportas

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...