captcha

Jūsų klausimas priimtas

B. Vanagas pasiekė geriausią rezultatą, jo tautiečiai kamuojasi trasoje

Įnoringi orai dar kartą privertė sukrusti Dakaro ralio organizatorius. Vietovėje, kurioje buvo numatyta šiuo metu vykstančio penkto greičio ruožo pabaiga, siaučianti audra privertė paankstinti finišą 7 kilometrais. Bet dėl to lenktynės sutrumpėjo tik sklandžiai sudėtingą trasą įveikusiam Benediktui Vanagui.
AFP/Scanpix nuotr.
AFP/Scanpix nuotr.

Ketvirtadienį lenktynių peletonas dviem dienoms paliko Argentiną ir persikėlė į Boliviją – druskožemiu garsėjančioje plynaukštyje įsikūrusį Ujunį. Po daugiau nei 300 km pervažiavimo atėjo eilė greičio ruožui, kurio viduryje trasa šauna aukštyn net 4600 m virš jūros lygio. Šis taškas – aukščiausia viršūnė ne tik šių metų, bet ir visoje Dakaro ralio istorijoje.

Lenktynininkus penktame etape smaugė ne tik oro stygius ar techninės problemos, kurių bivake mechanikai negalėjo pašalinti dėl maratono etapo taisyklių, bet ir navigacijos iššūkiai, palikti greičio ruožo pabaigai.

Dėl audros finišo korekcijos pritaikytos vėliausiai startavusių automobilių ir sunkvežimių lenktynių dalyviams. Jiems įskaitinė atkarpa sutrumpėjo iki 321 km.

30-i startavę B. Vanagas ir lenkas Sebastianas Rozwadowskis („Toyota Hilux Overdrive“) netoli pusiaukelės esantį penktą kontrolinį punktą (iš 8) pasiekė 27-oje vietoje. Nuo pirmavusio prancūzo Sebastiano Loebo („Peugeot“) lietuvis atsiliko 13 min. 14 sek.

Septintame kontrolės punkte vilnietis buvo jau 23-ias, o finiše, preliminariais duomenimis, užėmė 21-ą vietą. Tai – kol kas geriausias jo pasirodymas šių metų Dakaro ralyje.

Primename, kad prologe B. Vanagas buvo 34-as, antrame etape – 63-ias, trečiame – 38-as, o ketvirtame – 30-as.

Kitiems lietuviams maratono etapas nebuvo toks saldus.

40-i į trasą išjudėję Antanas Juknevičius ir Mindaugas Slapšys („Toyota Hilux Overdrive“) ketvirtame kontrolės punkte buvo 48-i, S. Loebui nusileisdami 19 min.

Tuomet ekipažas dėl kol kas nežinomų rūpesčių iškrito iš radarų daugiau nei valandai. Kai A. Juknevičius galiausiai pasirodė kitame kontrolės punkte, jo rezultatas buvo tik 85-as. Nuo lyderio lietuvį skyrė 1 val. 20 min. Paguoda A. Juknevičiaus asmeniniams sirgaliams nebent tokia, kad toliau lenktynininkas judėjo normaliu tempu ir šeštą kontrolės punktą privažiavo nepatyręs didesnių nuostolių.

Daugiausiai klausimų kelia Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno („Seat Leon Dakar“), kurie greičio ruožą pradėjo 57-i, situacija. Antrą kontrolės punktą jie pravažiavo 50-i, bet tuomet ilgam sustojo dėl techninio gedimo. Komandai V. Žala pranešė bandantis savo jėgomis suremontuoti automobilį, kitame kontrolės punkte jo vis dar nematyti.

Išvakarėse lenktynininkas skundėsi pusašio ir turbinos problemomis, bet remontuoti technikos bivake negalėjo, nes tai draudžia maratono etapo taisyklės.

Tuo metu finišą geriausiu laiku pasiekė nuo pradžios iki pabaigos pirmavęs S. Loebas. Šiemet debiutavęs devyniskart pasaulio klasikinio ralio čempionas laimėjo jau trečią etapą (3 val. 32 min. 34 sek.).

Konkurenciją prancūzui palaikė tik jo komandos draugas iš „Peugeot“, ispanas Carlosas Sainzas, atsilikęs 22 sek.

3 min. lėtesnis buvo dar vienas „Peugeot“ pilotas Stephane‘as Peterhanselis (Prancūzija), o pastarajam kovą dėl trečios vietos 7 sekundėmis pralaimėjo greičiausias iš „Mini“ stovyklos Nasseras Al-Attiyah (Kataras).

Anksčiausiai prasidėjusiose motociklų lenktynėse antrą pergalę šiais metais nuskynė Toby Price‘as, prieš tai laimėjęs antrą etapą. KTM dviratį žirgą pasikinkęs australas distanciją įveikė per 4 val. 3 min. 44 sek.

Šio austrų gamintojo motociklams ketvirtadienis buvo sėkmingiausia iki šiol ralio diena, kadangi jie išsidalino keturias pirmąsias vietas. 2 min. 21 sek. nuo T. Price‘o atsiliko prancūzas Antoine'as Meo, dar vos 2 sek. lėtesnis buvo slovakas Štefanas Svitko, jam įkandin finišavo austras Matthiasas Walkneris.

Prieš tai du etapus etapus iš eilės laimėjęs, bet abusyk baudos minučių žemyn nustumtas ispanas Joanas Barreda Bortas („Honda“) šįkart tenkinosi penkta vieta.

Penktadienį ralio dalyviai važiuos 723 km ratą aplink Ujunį, kurio 542 km sudarys įskaitinė atkarpa. Tai – ilgiausias greičio ruožas šių metų lenktynėse. Bet ilgai grožėtis nežemišku Ujunio druskos lygumų kraštovaizdžiu sportininkai negalės, nes jų laukia įprasti maratono Pietų Amerikoje prieskoniai: aukštikalnės, uolos ir smėlis.

Primename, kad praėjusį šeštadienį prasidėjusiame 37-ajame Dakaro ralyje startavo 136 motociklininkai, 111 automobilių ekipažų, 45 keturračių vairuotojai ir 55 sunkvežimių komandos. Argentinos ir Bolivijos teritorijoje ralio karavanas turės sukarti per 9 tūkst. km, kol sausio 16 d. pasieks finišą Rosarijuje (Argentina).

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Sportas

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...