captcha

Jūsų klausimas priimtas

Startuoja bekelės maratonas „4x4 perimetras“

Ilgiausias Lietuvoje automobilių sporto renginys – bekelės maratonas „4x4 perimetras“ – prasideda jau liepos 1-ąją.
Organizatorių nuotr.
Organizatorių nuotr.

Ilgiausias Lietuvoje automobilių sporto renginys – bekelės maratonas „4x4 perimetras“ – prasideda jau liepos 1-ąją.

Trečiadienį vyks administracinė ir techninė komisijos, o jau liepos 2-osios rytą pro starto arką Druskininkų kempinge pravažiuos 20 ekipažų, kurių nariai pasiryžo neeiliniam išbandymui: 2000 kilometrų įveikti Lietuvos pasienio keliais.

Prieš renginį surengtoje spaudos konferencijoje kalbėjęs „4x4 Perimetro“ organizatorius Gediminas Grigaitis teigė, kad, pasirinkus idealų maršrutą, visureigiams užteks įveikti 1980 km, tačiau tokių atvejų pasitaiko retai.

„Trasos šiemet sudėtingesnės, daugiau pravažumo elementų. Tiesa, pravažumas nemažai priklausys nuo oro sąlygų – jeigu bus šlapia, bus sunku, jeigu spės išdžiūti – lengviau“, – gerai nusiteikęs pasakojo G. Grigaitis.

Viena įdomiausių vietų – Akmenės kalcito kasykla. Jos kraštovaizdis yra labai neįprastas Lietuvoje ir labiau primena Pietų Ameriką. Kasyklos teritorija einantis greičio ruožas taip pat keičiasi kiekvienais metais – ji veikia ir dalis jos yra nuolatos kasama.

2000 kilometrų maratone startuoti pasiryžo 20 ekipažų. 14 jų priklauso „Extreme“ klasei, likę – „Tourism“. Šios klasės iš esmės skiriasi vienu dalyku – trasa („Extreme“ turi keturis sudėtingus greičio ruožus, „Tourism“ – nulį) bei ekipažo narių skaičiumi. „Extreme“ visureigyje gali sėdėti tik vairuotojas ir šturmanas, o „Tourism“ ekipažo narių skaičių riboja tik automobilio konstrukcija – kiek jame numatyta sėdimų vietų.

G. Grigaitis džiaugėsi, kad šiemet išbandymui pasiryžo 9 naujokų ekipažai, o varžybose startuojančių latvių skaičius padvigubėjo – vietoje vieno ekipažo šiemet bus du.

Latviai į renginį atvyksta po gerų treniruočių kitose bekelės varžybose, tad varžybų organizatorius beveik neabejojo, jog „Tourism“ klasėje kaimynai bus tarp lyderių. Gal netgi abu jų ekipažai užkops ant prizininkų pakylos.

Ką įvardyti favoritais „Extreme“ klasėje, nuspręsti sunku – čia startuoja ne vienas patyręs bekelės vairuotojas.

„4x4 Perimetras“ vyksta jau penktus metus iš eilės. Didžioji maratono trasos dalis driekiasi Lietuvos pasienio zonomis, tačiau kai kurios atkarpos keičiamos kiekvienais metais, kad anksčiau dalyvavę žmonės neturėtų pranašumo.

Tai gali tapti ir nebloga ekskursija – G. Grigaitis juokavo, kad „Tourism“ klasėje galima būtų važiuoti ir su šeima bei „4x4 perimetrą“ paversti labai smagiu nuotykiu. Tiesa, tai būtų nuotykis, reikalaujantis daug ištvermės ir kantrybės.

Spaudos konferencijoje dalyvavęs Valstybės sienos apsaugos tarnybos vadovas Renatas Požėla sakė manantis, kad toks renginys – gera galimybė pažinti šalį. Paprastą dieną pasienio zonomis nepasivaikščiosi – ten gali sutikti arba pasieniečius, arba leidimą vaikščioti šiose zonose turinčius asmenis, arba kontrabandininkus.

„Juk Lietuva prasideda būtent nuo ten, kur mes dirbame. „4x4 Perimetrui“ padedame išduodami leidimus lankytis pasienio zonose – dalis trasos eis būtent ten. Leidimai reikalingi tam, kad dalyviai renginio dienomis netaptų pažeidėjais“, – sakė VSAT vadovas.

Kitas spaudos konferencijos dalyvis, vienas labiausiai patyrusių bekelės maratonų dalyvių Lietuvoje, Saulius Jurgelėnas, pasidalijo naujausia savo patirtimi – praėjusį savaitgalį jis kartu su Vaidotu Žala dalyvavo ralio reido pasaulio čempionato etape „Italian Baja“. Finišo jie nepasiekė – nauju ir mažai išbandytu lietuvio mechaniko Dariaus Biesevičiaus konstruotu „SEAT Leone“ visureigiu ekipažas neįveikė gilios vandens brastos. Važiuojant per ją, vanduo per oro filtrą pateko į variklį.

„Kai taip nutinka, varikliui būna „kaput“. Tai – tik konstrukcinis netikslumas, kuris bus išspręstas, – vanduo ten patekti neturi. Vis tik automobilio testų nebuvo daug, ir naivu būtų tikėtis, kad jokie trūkumai neišlys“, – kalbėjo S. Jurgelėnas.

Jis sakė, kad visureigiui jau keičiamas variklis, tad į „4x4 perimetro“ varžybas jis spės. Tiesa, čia jo ekipažą sudarys kiti žmonės – Ruslanas Bičenovas ir Gediminas Gribulis.

Prisimindamas Italijoje matytą trasą, S. Jurgelėnas pasakojo, kad kai kurias vietas galima pritaikyti ir Lietuvoje – jis pamatė ne vieną sprendimą, kaip bekelės trasas suformuoti net ir apgyvendintose vietovėse. Vienas iš renginio organizatorių neslėpė, kad pasaulio ralio reido čempionate įgautą patirtį panaudos ir formuojant ateinančių metų „4x4 Perimetro“ trasas.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Sportas

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...