captcha

Jūsų klausimas priimtas

„Volvo Ocean Race“ jachtos pakėlė bures į Šiaurės Atlantą

Šešios jachtos, dalyvaujančios lenktynėse aplink pasaulį „Volvo Ocean Race“, savaitgalį pradėjo simbolinę kelionę namo. Pirmą kartą per septynis mėnesius nuo lenktynių pradžios Alikantėje (Ispanija), jie grįžta į Senąjį žemyną, rašoma pranešime spaudai.
Organizatorių nuotr.
Organizatorių nuotr.

Šešios jachtos, dalyvaujančios lenktynėse aplink pasaulį „Volvo Ocean Race“, savaitgalį pradėjo simbolinę kelionę namo. Pirmą kartą per septynis mėnesius nuo lenktynių pradžios Alikantėje (Ispanija), jos grįžta į Senąjį žemyną, rašoma pranešime spaudai.

Kita stotelė – Lisabonos uostas Portugalijoje. Tačiau priešakyje – 2800 jūrmylių (apie 5100 km) atšiauriuoju Šiaurės Atlantu, kuris iš „Volvo Ocean Race“ buriuotojų jau yra pareikalavęs lūžusių stiebų, o kartą – ir žmogaus gyvybės.

Olandų įgula „Team Brunel“, kuriai priklauso ir Lietuvos buriuotojas Rokas Milevičius, gegužės 16 dieną vykusiose Niuporte vykusiose „In–Port Race“ uosto varžybose liko penkta, tačiau namus – Europą – stengsis pasiekti pirmajame trejetuke.

Buriuotojų laukia ledkalniai, kurie pražudė Titaniką

„Transatlantinio „Volvo Ocean Race“ etapo istorijoje – keli lūžę stiebai, vienas nuskendęs laivas ir vienas žuvęs buriuotojas“, – pasakojo lenktynių veteranas, „Team Brunel“ kapitonas Bouwie Bekkingas. „Tai etapas, kuriame visi stabdžiai atsileidžia. Mes žinome laivą kiaurai. Štai kodėl buriuodami Lisabonos link spausime jį iki pat galimybių ribos.“

 „Tas pats galioja ir įgulai, nes etapas trunka tik savaitę, norisi netaupyti savęs ir atiduoti viską, ką turi. Taip kad laukia itin varginantis plaukimas“, – prieš startą teigė lietuvis.

Pasak lenktynių meteorologo Gonzalo Infante, pagrindiniai aspektai, kurie lems strateginius ir taktinius įgulų manevrus bus Golfo srovė, bevėjė aukšto slėgio sritis ties Azorais ir ledo vartai, nustatyti regatos organizatorių tam, kad įgulos neišplauktų į vandenis, kur dreifuoja laivams pavojingi ledkalniai.

Nuo Grenlandijos dreifuojantys ledkalniai – reali grėsmė Šiaurės Atlante. Būtent čia 1912 metais susidūręs su ledkalniu nuskendo legendinis Titanikas.

Prieš pat startą R. Milevičius patikino, kad pirmoji para laukia rami, kol iš šiaurės jachtos sulauks šiokio tokio vėjo, o ledkalnių grėsmė, pasirodo, gali net pasitarnauti buriuotojams.

„Ledo vartai yra pakankamai žemai, taip kad plauksime su Golfo srove, su šiltu vandeniu, kas palengvins mūsų buriavimo sąlygas“, – teigė buriuotojas.

Kol kas akivaizdu, kad bent jau dėl pirmosios paros R. Milevičius neklydo. Palikusios Niuportą jachtos buriuoja labai arti viena kitos, visos gaudamos lengvą 10–11 mazgų (5–6 m/s) vėją.

G. Infante teigimu, didžiausi ir lemtingiausi sprendimai bus atliekami antroje etapo pusėje. Artėjant link bevėjės aukšto slėgio srities ties Azorais reikės spręsti ar rinktis ilgesnį, bet didesnius greičius žadantį kelią, ar buriuoti tiesesniu keliu per itin silpnų vėjų zoną.

„Team Brunel“ uosto varžybų įskaitoje — antri

Šeštadienį vykusiose Niuporto „In–Port Race“ uosto varžybose „Team Brunel“ liko penkti, tačiau bendrojoje „In–Port Race“ įskaitoje jie užima antrą vietą ir vos vienu tašku atsilieka nuo pagrindinių konkurentų „Abu Dhabi Ocean Racing“.

„Blogas startas buvo mano klaida“, – po finišo pripažino B. Bekkingas. „Visuomet yra blogai startuoti paskutiniams, nes tuomet visas varžybas tenka buriuoti lyderiams iš paskos. Mes sugebėjome užkopti į penktą poziciją, nes pavyko aplenkti „Dongfeng Race Team“ prieš apsukant paskutinį ženklą“, – „In–Port Race“ uosto varžybas komentavo „Team Brunel“ kapitonas.

Nepaisant ne itin sėkmingo pasirodymo Niuporte, „Team Brunel“ neatsisako tikslo būti pirmiems „In–Port Race“ uosto varžybų įskaitoje. Turint galvoje, kad dabar nuo pirmosios vietos juos skiria tik vienas taškas, šis tikslas – ranka pasiekiamas.

Kol kas uosto varžybų taškai į bendrąją įskaitą neskaičiuojami, tačiau jei varžybų pabaigoje komandos turės vienodus rezultatus, nugalėtoja bus laikoma ta, kuri turės aukštesnę poziciją uosto varžybų įskaitoje.

Įveikę dešimtadalį distancijos, „Team Brunel“ – treti

Septintajame transatlantiniame etape iš Niuporto (JAV) į Lisaboną (Portugalija) nuplaukusios 320 mylių (13 proc. visos distancijos), šiuo metu komandos išsidėsto tokia tvarka:

1. Dongfeng Race Tema (Kinija)

2. Abu Dhabi Ocean Racing (Jungtiniai Arabų Emiratai) – 0,9 jūrmylės iki lyderio

3. Team Brunel (Olandija)  – 1,9 jūrmylės iki lyderio

4. MAPFRE (Ispanija) – 2,2 jūrmylės iki lyderio

5. Team Alvimedica (JAV) – 3,4 jūrmylės iki lyderio

6. Team SCA (Švedija) – 3,7 jūrmylės iki lyderio

Bendrojoje regatos įskaitoje „Team Brunel“ kol kas laikosi trečioje vietoje (21 taškas) ir nuo antrą vietą užimančios „Dongfeng Race Team“ (17 taškų) atsilieka 4 taškais. Taškai komandoms skiriami pagal tai, kurioje vietoje šios finišuoja.

Pasiekti Lisaboną įgulos tikisi gegužės 25–29 d. Nuo ten iki galutinio regatos finišo Geteborge (Švedija) bus likę vos du etapai. Tiesa, būtent 8 etape prie dabar besivaržančių 6 komandų turėtų prisijungti „Team Vestas Wind“, kuri antrojo etapo metu užplaukusi ant rifo turėjo pasitraukti iš varžybų.

„Volvo Ocean Race“ yra aukščiausio lygio buriavimo profesionalų lenktynės aplink pasaulį. 2014 metų spalio pradžioje startavusi regata truks iki šių metų birželio pabaigos. Iš viso devynis etapus turintis maršrutas driekiasi beveik 40 tūkst. jūrmylių (72 tūkst. km). „Volvo Ocean Race“ pripažįstamos vienu sudėtingiausių ir daugiausiai ištvermės reikalaujančių sporto įvykių planetoje šalia Dakaro Ralio ar „Tour de France“ dviračių lenktynių. Gyvai varžybas galima sekti www.volvooceanrace.com

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Sportas

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...