captcha

Jūsų klausimas priimtas

Įtampa tarp „Volvo Ocean Race“ komandų siekia aukščiausią tašką

„Volvo Ocean Race“ jachtos grįžta į Senąjį žemyną. Iki finišo Geteborge likus mažiau nei dviem mėnesiams ir vos trims etapams, įtampa tarp šešių regatos komandų siekia aukščiausią tašką. Trumpiausias iš visų lig šiol buvusių septintasis etapas nebus lengvas –įgulos turės įveikti 2800 jūrmylių (apie 5100 km) Šiaurės Atlantu.
AFP/Scanpix nuotr.
AFP/Scanpix nuotr.

„Volvo Ocean Race“ jachtos grįžta į Senąjį žemyną. Iki finišo Geteborge likus mažiau nei dviem mėnesiams ir vos trims etapams, įtampa tarp šešių regatos komandų siekia aukščiausią tašką. Trumpiausias iš visų lig šiol buvusių septintasis etapas nebus lengvas –įgulos turės įveikti 2800 jūrmylių (apie 5100 km) Šiaurės Atlantu.

„Tai etapas, kuriame yra sulaužoma daugiausiai inventoriaus, nes komandos pradeda negailėti laivų ir daro viską, kad užsitikrintų geresnį rezultatą“, – tvirtina vienintelis šiose varžybose „Team Brunel“ komandoje dalyvaujantis lietuvis Rokas Milevičius.

Gegužės 17 dieną, 21 val. Lietuvos laiku, šešios „Volvo Ocean Race“ jachtos pakels bures iš Niuporto (JAV) į Lisaboną (Portugalija). Įveikusios daugiau nei 35 tūkst. jūrmylių (beveik 65000 km) jos bus lenktyniniu greičiu apsukusios Žemės rutulį. „Tai yra savotiškas grįžimas namo“, – apie laukiantį finišą Lisabonoje sako R. Milevičius.

Tačiau namus pasiekti nebus paprasta.

„Šis etapas bus vienas iš intensyviausių, nes truks tik apie septynias–aštuonias dienas. Jis bus itin negailestingas tiek laivui, tiek mums, nes varžybos jau eina į pabaigą, ir viskas daroma inventoriaus sąskaita“, – teigia lietuvių buriuotojas.

Jam pritaria ir „Team Brunel“ kapitonas Bouwie Bekkingas: „Mes buriuosime į Europą visu įmanomu pajėgumu. Jei kažką sulaužytume, būtų apmaudu, bet tai, priešingai nei varžybų pradžioje, jau nekainuotų mums visų lenktynių.“

Pasak varžybų meteorologo Gonzalo Infante, dramatiškiausi orai Šiaurės Atlante siaučia žiemą. „Pavasaris čia kiek palankesnis metas, bet vis tiek reikia būti atsargiems norint rasti balansą tarp palankaus buriavimui vėjo ir siekio išvengti šiaurinių štormų kelio. Dažnai tenka patirti šiek tiek audringo buriavimo, buriuoti paskui žemo slėgio sritis vien tam, kad buriuotum greitai“, – prideda G. Infante.

R. Milevičiaus teigimu, „Team Brunel“ komanda būtent tai ir ketina daryti: „Etapo metu sąlygos bus pakankamai atšiaurios, nes kilsim pakankamai į šiaurę, kur yra labai šalta, pagausim didesnį vėją, o tada bandysime nusileisti tiesiai į Lisaboną.“

Transatlantinio etapo įtampą kursto ir faktas, jog identiški laivai ir kone lygiavertės įgulų sudėtys leidžia laivams varžytis labai artimoje kovoje. Paskutinieji pora etapų parodė, kad tūkstančius jūrmylių laivai buriuoja kone bortas į bortą, taip versdami konkurentus patirti nuolatinę įtampą. Kiekviena pavykusi provokacija, kiekviena varžovo klaida gali būti lemtinga rezultatui. Šiuo atžvilgiu ypač trumpieji „Volvo Ocean Race“ etapai primena vadinamąsias „Match Race“ lenktynes (dviejų jachtų tarpusavio kova, kur svarbiausi tampa greiti ir tikslūs taktiniai spendimai, leidžiantys užsiimti pranašesnę poziciją ar išprovokuoti priešininko klaidą).

Šiuo atžvilgiu „Team Brunel“ jau atliko vieną sumanų strateginį sprendimą – prie jų įgulos prisijungia jauniausias pasaulyje „Match Race“ lenktynių čempionas zelandietis Adamas Minoprio. 29 metų buriuotojas dalyvavo ir 2011–2012 metų „Volvo Ocean Race“ lenktynėse bei su CAMPER komanda užėmė antrąją vietą. „Manau, mano žinios ir įgūdžiai gali prisidėti prie „Team Brunel“ pasirodymo ir tobulėjimo. Aš visuomet siekiu geriausio įmanomo rezultato“, – užtikrintai kalbėjo A. Minoprio.

Pasak B. Bekkingo: „Kaip patyręs „Match Race“ lenktynininkas, jis gali būti kaip tik tas elementas, kuris įneš mūsų komandos atžvilgiu svarų skirtumą paskutiniuose trijuose etapuose.“

Alkūnę susižeidusį Gerdą-Janą Poortmaną šiame etape taip pat keičia atsarginis „Team Brunel“ buriuotojas Timo Hagoortas. Dėl šio pakeitimo, R. Milevičius įguloje užims ant bako su burėmis dirbančio buriuotojo poziciją.

„Team Brunel“ įgula neslepia, kad jų tikslas visuose trijuose likusiuose etapuose lieka tas pats – užsitikrinti vietą ant nugalėtojų pakylos.

„Pagrindiniai mūsų konkurentai kol kas yra „Dongfeng Race Team“. Su jais kovosime daugiausiai“, – teigia R. Milevičius.

Šiuo metu trečioje vietoje esančią „Team Brunel“ nuo antrojoje esančių „Dongfeng Race Team“ skiria vos 4 taškai.

Komandų išsidėstymas bendrojoje įskaitoje šiuo metu:

1. Abu Dhabi Ocean Racing       11 baudos taškų

2. Dongfeng Race Team           17

3. Team Brunel                  21

4. Team Alvimedica              24

5. Mapfre                       24

6. Team SCA                     35

Likus dienai iki 7 etapo starto, visos įgulos dar susirungs Niuporto „In-Port Race“ uosto varžybose. Nors į bendrąją įskaitą šių varžybų taškai kol kas neįskaičiuojami, būtent „In-Port Race“ varžybų rezultatai bus lemtingi, jei galutinėje įskaitoje po finišo Geteborge komandų turimas taškų skaičius bus vienodas. „Team Brunel“ kol kas „In-Port Race“ įskaitoje puikuojasi pirmąja vieta ir vienu tašku lenkia jiems ant kulnų lipančius varžybų lyderius bendroje įskaitoje „Abu Dhabi Ocean Racing“ buriuotojus.

„Volvo Ocean Race“ yra aukščiausio lygio buriavimo profesionalų lenktynės aplink pasaulį. 2014 metų spalio pradžioje startavusi regata truks iki šių metų birželio pabaigos. Iš viso devynis etapus turintis maršrutas driekiasi beveik 40 tūkst. jūrmylių (72 tūkst. km). „Volvo Ocean Race“ pripažįstamos vienu sudėtingiausiu ir daugiausiai ištvermės reikalaujančiu sporto įvykiu planetoje šalia Dakaro Ralio ar „Tour de France“ dviračių lenktynių.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Sportas

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...