captcha

Jūsų klausimas priimtas

„Volvo Ocean Race“: greičio kovoje „Team Brunel“ išsiveržė į priešakines linijas

Panašu, kad „Volvo Ocean Race“ jachtų lenktynių aplink pasaulį šeštajame etape varžovai stengiasi išlošti ne taktiniais sprendimais, bet laivo greičiu. Nuo etapo starto praėjo jau beveik dvi savaitės, o visa varžybų flotilės vis dar laikosi vienoje krūvoje.
Organizatorių nuotr.
Organizatorių nuotr.

Panašu, kad „Volvo Ocean Race“ jachtų lenktynių aplink pasaulį šeštajame etape varžovai stengiasi išlošti ne taktiniais sprendimais, bet laivo greičiu. Nuo etapo starto praėjo jau beveik dvi savaitės, o visa varžybų flotilės vis dar laikosi vienoje krūvoje.

Todėl dabar kiekviena įgula meta didžiausias pastangas, kad surastų tą aukso viduriuką, kuriame laivas prie tų pačių sąlygų plaukia greičiausiai. Vienintelio lenktynėse plaukiančio lietuvio Roko Milevičiaus komandai „Team Brunel“ kol kas tai sekasi – jie išsiveržė į flotilės priekį ir kone bortas į bortą plaukia su didžiausiais savo konkurentais – „Abu Dhabi Ocean Racing“ bei kinų „Dongfend Race Team“, skelbiama pranešime spaudai.

Šiuo metu lenktynių flotilė yra įveikusi lygiai pusę šeštojo etapo distancijos, prieš dieną kirto pusiaują ir atsidūrė Šiaurės pusrutulyje maždaug ties Prancūzijos Gviana.

„Pastarosios dvi dienos mums itin smagios. Plaukiame greitai, vėjas palankus, žodžiu, „šampaninis“ buriavimas. Tik yra viena bėda! Tai žolės, kurias mes praminėm „Saragoso žolėmis“. Jų čia tiek daug, kad jau antra para neišsikrapštom – pastoviai kimba ir kas 15 minučių reikia bandyti nukrapštyti nuo vairo. Visas denis irgi pasidengęs žolėm, atrodom kaip kalėdinė girlianda. Matosi, kad visos komandos turi tas pačias problemas,“ – iš jachtos rašo Rokas Milevičius.

„Dabar plaukimas be galo įdomus, nes šalia matai konkurentus ir gali reaguoti į kiekvieną greičio pokytį,“ – pridūrė lietuvis buriuotojas. 

Šis nuolatinis konkurentų stebėjimas ir reakcija į menkiausius jų sprendimus, pavyzdžiui, burių keitimą, leidžia laivams laikytis drauge ir išvengti didelių atsilikimų, tačiau kartu – ir aiškių išsiveržimų į priekį.

„Kai laivai varžosi tokiu nedideliu atstumu, visi bijo imtis bent kiek drąsesnio savarankiško sprendimo, kad neatsiliktų. Tačiau anksčiau ar vėliau ateina metas būti narsiam ir mėginti. Tai nebūtinai pasiteisins, tačiau tokiose varžybose – tai vienintelis būdas aiškiai išsiveržti į priekį“, – teigia „Team Alvimedica“ navigatorius Willas Oxley.

Vis dėlto „Volvo Ocean Race“ meteorologas prognozuoja, kad artimiausiu metu komandos turės pasirinkti tarp labiau pakrantinio ir labiau jūrinio kurso, ir tai gali išskirstyti jachtas. Pirmasis kursas žada stipresnę palankią vandenyno srovę, tačiau antrasis – šiek tiek stipresnius vėjus, taigi abu turi savų privalumų ir trūkumų.

Šiuo metu flotilė plaukia tokia tvarka:

1. Abu Dhabi Ocean Racing (Jungtiniai Arabų Emiratai)

2. Team Brunel (Olandija) – 0,5 jūrmylės iki lyderio

3. Dongfeng Race Tema (Kinija) – 1,2 jūrmylės iki lyderio

4. MAPFRE (Ispanija) – 3,0 jūrmylės iki lyderio

5. Team Alvimedica (JAV) – 22,6 jūrmylės iki lyderio

6. Team SCA (Švedija) – 31,6 jūrmylės iki lyderio

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Sportas

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...