captcha

Jūsų klausimas priimtas

Papasakojo apie „Kremliaus trolių“ namelį iš vidaus

„Baisiausia tada, kai girdi savo draugus kartojant tas pačias „tiesas“, kurios ryte buvo paskirtos kaip tavo užduotys“, – sako britų „The Guardian“ kalbinta buvusi Rusijos interneto propagandos biuro darbuotoja.
Instrukcija „troliams“: „Rusijos lyderis visuomet buvo prieš terorizmą ir agresiją“. V. Putinas, Reuters/Scanpix nuotr.
Instrukcija „troliams“: „Rusijos lyderis visuomet buvo prieš terorizmą ir agresiją“. V. Putinas, Reuters/Scanpix nuotr.

„Baisiausia tada, kai girdi savo draugus kartojant tas pačias „tiesas“, kurios ryte buvo paskirtos kaip tavo užduotys“, – sako britų „The Guardian“ kalbinta buvusi Rusijos interneto propagandos biuro darbuotoja.

Kasdien 21 valandą ilga darbuotojų eilė išsirikiuoja prie pastato, pavadinto „Verslo centru“, adresu Savuškino g. 55, Sankt Peterburge. Pastate 12 valandų praleidusius darbuotojus pakeičia kita didelė grupė, kuri dirbs per naktį.

24 valandas per parą veikiantis „Kremliaus trolių“ biuras kasdien darbuotojams pateikia detalias instrukcijas, kaip apjuodinti Vakarus ir išaukštinti Vladimirą Putiną.

Tai Rusijos „trolių armijos“ vadavietė, kur šimtai tinklaraštininkų 24 valandas per parą už atlygį tvindo rusiškus forumus bei vakarietiškos žiniasklaidos publikacijų komentarų skiltis.

Viena iš „The Guardian“ kalbintų buvusių darbuotojų dirbo departamente, kūrusiame tinklaraščius „LiveJournal“ platformoje, kuri yra itin populiari Rusijoje. Kitas dirbo komandoje, kuri Rusijos savivaldybių forumus pildydavo prokremliškais pasisakymais. Abu teigė buvę pasamdyti neoficialiai, atlyginimą gavę grynaisiais.

Pašnekovai pasakojo apie darbo aplinką, kurioje būdavo baudžiama už kelių minučių vėlavimą ar nepasiektą reikiamą įrašų skaičių per dieną. „Troliai“ dirbo kabinetuose po 20 žmonių, kiekvienam kabinetui vadovavo trys redaktoriai. Šie tikrindavo įrašus, skirdavo baudas, jei įrašai ne visai atitikdavo ideologinę liniją.

Du mėnesius „trolių centre“ dirbusiai „LiveJournal“ tinklaraštininkei buvo mokami 45 tūkst. rublių (717 eurų) per mėnesį. Nebuvo jokių sutarčių: vienintelis dokumentas, kurį ji pasirašė, buvo konfidencialumo sutartis. Jai buvo liepta apie savo darbą nepasakoti draugams, nei vieno jų nepriimti į draugų sąrašą specialiai darbui sukurtose socialinių tinklų paskyrose.

„Paskyrose turėjome dalintis įprastais įrašais apie pyragų kepimą, muziką, kuri mums patinka. Tačiau kartas nuo karto privalėjome pasidalinti įrašais apie tai, kad Kijevo valdžia yra fašistai, ar panašiai“, –theguardian.com pasakoja buvusi tinklaraštininkė.

„Trolių“ veikimo schema paprasta. Kiekvienoje iš „LiveJournal“ paskyrų, kuriose veikė ši tinklaraštininkė, galima rasti įrašų „20 gražiausių Europos pilių“ arba „Ženklai, kad susitikinėjate su netinkama mergina“, tarp kurių ir įrašai apie Ukrainą arba tai, kad Rusijos opozicijos lyderis Aleksejus Navalnas yra korumpuotas.

Instrukcijas apie politinius įrašus „troliai“ gaudavo kas rytą, o nepolitinio turinio įrašus turėjo susigalvoti patys.

„Baisiausia tada, kai girdi savo draugus kartojant tas pačias „tiesas“, kurios ryte buvo paskirtos kaip tavo užduotys. Tuomet tu supranti, kokį poveikį tai turi“, – pasakoja buvusi darbuotoja.

Keturiasdešimtmetis Maratas dirbo kitame skyriuje. Jo užduotis buvo bendrauti įvairiuose miestų pokalbių forumuose. „Pirmas darbas ryte, kurį turėdavome padaryti įsijungę kompiuterį, – paslėpti savo tikrąją buvimo vietą, o tuomet perskaityt atsiųstas technines dienos užduotis“, – sako jis.

„Troliai“ dirbo komandomis po tris. Pirmasis turėdavo pasidalinti įrašu ar nuoroda, kiti du prisijungdavo prie jo komentarų skiltyse ir dalindavosi nuorodomis į Kremliui palankius tinklalapius, Vakarų lyderius išjuokiančiomis fotografijomis ar Ukrainos valdžią žeminančiomis antraštėmis.

Maratas pasidalino šešiais savo techninių užduočių lapais, kuriuos gavo dirbdamas biure. Kiekvienoje užduočių – diskutuotinos naujienos eilutė, truputis informacijos apie ją ir išvados, prie kurių turi prieiti komentatoriai.

Viena iš temų – apie tai, kad V. Putinas pareiškia užuojautą Francois Hollande`ui po žudynių „Charlie Hebdo“ redakcijoje Paryžiuje.

„V. Putinas su Prancūzijos lyderiu susisiekė išsyk, nepaisant prastų Rusijos ir Vakarų santykių. Rusijos lyderis visuomet buvo prieš terorizmą ir agresiją. Prezidento dėka Rusijoje dramatiškai sumažėjo teroro aktų“, – rašoma skiltyje apie tai, ką turi nutarti komentatoriai.

Kitose užduočių instrukcijose reikalaujama žavingų Rusijoje gaminamo išmaniojo telefono apžvalgų, buvusios Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) valstybės departamento atstovės Jennifer Psaki pažeminimo. Dar trys užduočių instrukcijos susijusios su Ukraina ir Vakarų ketinimais joje.

Nurodymuose, prie kokios išvados turi prieiti komentatoriai, rašoma: „Dauguma ekspertų sutinka, kad JAV sąmoningai bando susilpninti Rusiją, o Ukraina naudojama tiesiog kaip būdas tai padaryti. Jei Ukrainos žmonės nebūtų supanikavę ir parėmę perversmo, JAV būtų radusios kitą būdą Rusijai spausti. Tačiau mūsų šalis JAV planams nepasiduos, išlaikysime savo suverenumą tarptautinėje arenoje.“

Kad įrašai būtų nenuobodūs, juos „troliai“ praturtindavo Vakarų lyderius žeminančiais montažais, paveikslėliais. Daugelis jų turi homofobišką arba rasistinę potekstę. Įrašuose apie Maidano revoliuciją Kijeve aiškinama, kad protestuotojai buvo prigirdyti arbata su narkotikais, todėl ir kilo revoliucija.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Pasaulyje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...