captcha

Jūsų klausimas priimtas

Iš vandens keliamas apvirtęs laivas „Costa Concordia“

Prie Italijos pakrantės pirmadienį pradedama unikali operacija. Iš savo kapavietės vandenyje pradedamas kelti pernai sausį ant uolos užplaukęs ir apvirtęs kruizinis laivas „Costa Concordia“. Dėl įgulos lengvabūdiškumo tuomet žuvo daugia negu 30 prabangaus kruizinio laivo keleivių, kapitonas Francesco Schettino teisiamas.
AFP/Scanpix nuotr.
AFP/Scanpix nuotr.

Prie Italijos pakrantės pirmadienį pradedama unikali operacija. Iš savo kapavietės vandenyje pradedamas kelti pernai sausį ant uolos užplaukęs ir apvirtęs kruizinis laivas „Costa Concordia“. Dėl įgulos lengvabūdiškumo tuomet žuvo daugia negu 30 prabangaus kruizinio laivo keleivių, kapitonas Francesco Schettino teisiamas.

Dabar arba niekada, tvirtina operaciją rengę inžinieriai. Laivo korpusas eižėja, kitą žiemą nebus ką kelti. Nuo pernai sausio „Costa Concordia“ gulėjo ant šono netoli Džilijo salos. Kapitono, kuris tapo kvailumo ir neatsakingumo simboliu, nurodymu laivas su keturiais tūkstančiais keleivių mėgino neva saliutuoti Džilijo salai, plaukdamas dideliu greičiu netoli kranto. Bet atsitrenkęs į uolas apvirto, keleiviams teko išgyventi naktinės evakuacijos siaubą, 32 žmonės žuvo.

Kad būtų įmanoma iškelti trijų futbolo aikščių ilgio laivą, sveriantį 100 tūkstančių tonų, dirbo 500 technikų, inžinierių.

„Laivas guli tarp dviejų povandeninių olų, turėjome tarp jų esantį slėnį užpildyti cementu, narai išpumpavo 18 tūkstančių tonų cemento, susidarė savotiškas čiužinys“, – pasakoja operacijos vadovas Nicholas Sloane.

Įrengta ir milžiniška metalo platforma, kad laivas toliau neslystų į gilesnius vandenis, nes guli ant povandeninio kalno. Į ją atremta „Costa Conkordia“ hidraulinei įrangai stumiant iš apačios ir viršaus bus pastatyta į horizontalią padėtį.

„Pakrantės pusėje yra raudoni bokšteliai, jie laiko iš apačios laivo pilvą, už korpuso įtaisyti hidrauliniai įrengimai, kurie stums iš apačios ir iš viršaus“, – aiškina operacijos vadovas.

Du žmonės vis dar laikomi dingusiais, tad keliant laivą bus ir į tai kreipiamas dėmesys.

„Daug nerimo, ypač mums ir artimiesiems. Kai laivas stovės tiesiai, povandeninėmis kameromis bus atidžiai ištirtas jūros dugnas. Vienas iš mūsų uždavinių taip pat rasti dingusiais laikomus žmones“, 0 tvirtina N. Sloane.

Pakėlus laivą jis bus nutemptas į doką ir taps metalo laužu. Gelbėjimo operacija kainuos mažiausiai 600 milijonų dolerių, gerokai daugiau negu pats laivas. Tikras košmaras laukia ir draudimo bendrovių, kurių nuostoliai dėl „Costa Concordia“ katastrofos gali gerokai viršyti milijardą dolerių.

 

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Pasaulyje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close