captcha

Jūsų klausimas priimtas

Britų visuomeninė televizija per Ramadaną transliuos kvietimus maldai

Didžiojoje Britanijoje iš mokesčių mokėtojų pinigų finansuojamas televizijos kanalas „Channel 4“ per Ramadaną kasryt transliuos kvietimą melstis. Toks sprendimas šalyje sukėlė daug diskusijų apie daugiakultūrės visuomenės ribas.
Reuters/Scanpix nuotr.
Reuters/Scanpix nuotr.

Didžiojoje Britanijoje iš mokesčių mokėtojų pinigų finansuojamas televizijos kanalas „Channel 4“ per Ramadaną kasryt transliuos kvietimą melstis. Toks sprendimas šalyje sukėlė daug diskusijų apie daugiakultūrės visuomenės ribas.

Į maldą ketvirtasis kanalas šauks trečią valandą ryto visą mėnesį. Televizijos interneto svetainėje pranešinėjama kada vyksta kitos keturios maldos.

Akcijos organizatoriai sako, kad taip bus patogiau Didžiosios Britanijos musulmonams, kurie, kaip reikalauja ramadanas, mėnesį sieks susilaikyti nuo žemiškųjų malonumų.

„Mes viliamės patraukti dėmesį į reikšmingą Didžiosios Britanijos mažumą. Čia jų beveik trys milijonai. Daugumai musulmonų Ramadanas labai svarbus metų įvykis“, – aiškino „Channel 4“ programų direktorius Ralphas Lee.

Tačiau minėti trys milijonai nesudaro nė 5 proc. Didžiosios Britanijos gyventojų.

Skeptiškai vertinantys sprendimą sako, kad kultūriškai svetima mažuma už nosies vedžioja gyventojų daugumą. Diskusijas apsunkina ir netylančios aistros dėl kareivio nužudymo prie Vulvicho kareivinių. Vyrą žiauriai nužudė islamistų teroristai, todėl daugelio britų akys piktai nukrypo į islamą.

„Nematytume jokių problemų jei tai būtų komercinis kanalas. Juk yra tokių, kurie šaukia į maldą – Islamo kanalas, Al Jazzeera ir kiti. Bet „Channel 4“ finansuoja mokesčių mokėtojai, tai kam juos erzinti? Kai prisimeni Vulvicho tragediją, supranti, kad tokiems dalykams tikrai ne laikas, ne vieta ir dar ne tie pinigai“, – teigė Jungtinės Karalystės nepriklausomybės partijos Gawainas Towleris.

Ketvirtasis kanalas įkurtas prieš tris dešimtmečius. Jis jau ne kartą sukėlė skandalų, kurie suskaldė visuomenę. Vienas naujausių nutiko 2008 m., kai programos kūrėjai paprašė tuometinį Irano prezidentą Mahmoudą Ahmadinejadą pasakyti kalbą, kuri būtų alternatyva karalienės Elžbietos II kalėdiniam sveikinimui.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Pasaulyje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...