captcha

Jūsų klausimas priimtas

Korėjiečių kultūros ypatumai gali tapti raktu sprendžiant aviakatastrofą San Franciske

Tyrėjai šukuoja lėktuvo katastrofos San Franciske vietą, tiria nuolaužas ir įrašus iš „Asiana Airlines“ lėktuvo „Boeing 777“, kuris šeštadienį itin nesėkmingai nusileido JAV oro uoste. Tyrėjų akiratyje ir neįprastas objektas – Korėjos kultūra, skelbia „NBC news“.
EPA-ELTA nuotr.
EPA-ELTA nuotr.

Tyrėjai šukuoja lėktuvo katastrofos San Franciske vietą, tiria nuolaužas ir įrašus iš „Asiana Airlines“ lėktuvo „Boeing 777“, kuris šeštadienį itin nesėkmingai nusileido JAV oro uoste. Tyrėjų akiratyje ir neįprastas objektas – Korėjos kultūra, skelbia „NBC news“.

Pietų Korėjos aviacijos pramonė po kelių mirtinų avarijų nuo 1980 metų sulaukia daug skeptiškų vertinimų dėl saugumo ir pilotų įgūdžių. Nepaisant pokyčių, įskaitant padidintą saugumą, Korėjos aviacijos sektorius, kaip pranešama, persmelktas nacionalinio charakterio, kuriame itin akivaizdus hierarchijos išsaugojimas.

„Korėjos kultūra turi dvi savybes – pagarbą patirčiai ir amžiui bei gana autoritarinį stilių, – sakė Masačusetso technologijų instituto profesorius Thomas Kochanas. – Sudėjus jas abi kartu gausite vienpusę komunikaciją ir mažai grįžtamosios“.

Korėjiečių kalba su viršininkais ir vyresniais asmenimis bendraujama pagarbą išreiškiančiais žodžiais. Esą įvertinant, kad toks bendravimas egzistuoja ir pilotų kabinoje, kur sekundės sprendimų priėmimui yra labai svarbios, įtakos turi ir komunikacija bei kultūra.

Šio skrydžio, kuris vyko iš Seulo į JAV, detalių tyrimas vis dar ankstyvoje stadijoje. Prireiks mėnesių, kol Nacionalinė transporto saugos valdyba galės pasakyti, kas iš tiesų nutiko pilotų kabinoje ir kas, kam ir ką pasakė.

Kol detalės bus išnarpliotos, Korėjos kultūra ir praktinių mokymų ypatumai tiriami toliau.

Iš viso lėktuvu kartu su įgula šeštadienį skrido 307 žmonės. Nesėkmingo lėktuvo nusileidimo metu žuvo dvi kinės paauglės, 180 keleivių buvo sužalota.

„Asiana Airlines“ generalinis direktorius Yoon Young-doo antradienį pranešė, kad planuojama dar labiau pagerinti pilotų parengimą. Jo teigimu, pilotas ir antrasis pilotas buvo patyrę specialistai. „Šie du pilotai turi pakankamai kvalifikacijos, į San Franciską kartu skrido 33 kartus, 29 kartus atskirai“, – sakė jis.

Kaip buvo skelbta, pilotas Lee-Gang-gukas tokio tipo orlaivį („Boeing 777“) San Francisko oro uoste tupdė pirmą kartą. Kartu skridęs 49-erių Lee-Jung-minas turėjo daugiau patirties.

Tyrėjai jau pradėjo „Asiana Airlines“ lėktuvo įgulos apklausą.

Senas posakis teigia: „Skraidink, valdyk ir bendrauk“ („Aviate, navigate, communicate“). „Komandoje puikus bendravimas tarp žmonių yra labai svarbus, ypač didelės rizikos aplinkoje“, – sako profesorius T. Kochanas.

Šeštadienį įvykusi avarija jau trečioji mirtina „Asiana Airline“ nelaimė nuo 1988 metų. Surinkus ankstesnių tragedijų duomenis paaiškėjo, kad vyrauja tam tikros tendencijos. „Iš kur tai kyla – tai Pietų Korėjos karinės kultūros, kurioje pilotai buvo ugdomi, – sako ekspertas Johnas S. Parkas.

Jaunuoliai Pietų Korėjoje privalomai atlieka karinę tarnybą, kai kurie oro pajėgų veteranai perėjo į civilinę aviaciją. Tačiau toks perėjimas reiškia, kad kartu jie atsinešė ir „karinį bagažą“.

Autoritarinė hierarchija Korėjoje atsispindi daugelyje pramonės šakų, įskaitant aviaciją, kur žemesnieji pilotai nėra skatinami vyresniųjų kolegų. Karinis rengimas visuomet verčia prisiminti savo vietą organizacijos struktūroje.

Nors darbovietės modernėja, daugelis Korėjos kompanijų vis dar skatina ir apdovanoja patyrusiuosius – už nuopelnus ir pasiekimus.

Šaltinis www.15min.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Pasaulyje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...