captcha

Jūsų klausimas priimtas

Prie Argentinos krantų dingusiam povandeniniam laivui – liūdnas scenarijus

Remiantis Argentinos laivyno atstovų pateikiamais duomenimis, pietinėje Atlanto vandenyno dalyje dingusiame Argentinos povandeniniame laive, tikėtina, senka oro atsargos, o prieš dingimą buvo išsiųstas pranešimas apie kilusius techninius nesklandumus.
Reuters/Scanpix nuotr.
Reuters/Scanpix nuotr.

Paskutiniame „ARA San Juan“ siųstame pranešime pateikta informacijos apie problemas su baterijomis ir gautas nurodymas grįžti namo.

Argentinos laivynas paneigė išreikštas viltis, kad neužbaigti palydoviniai skambučiai, aptikti savaitgalį, galimai siųsti iš dingusio povandeninio laivo, tačiau lapkričio 20 d. naktį pranešta apie vykdytą triukšmo analizę, siekiant nustatyti, ar tai buvo povandeninis laivas.

Laivyno atstovas Enrique Balbi pateikė informacijos apie du laivus, aptikusius šį garsą ir susisiekusius su JAV „P-8 Poseidon“ lėktuvu, kad garsas būtų užfiksuotas hidroakustiniais prietaisais.

Vėliau E. Balbi teigė, kad, remiantis ekspertų išvadomis, tikėtina, sklido ne iš dingusio povandeninio laivo, kaip buvo pranešama kai kuriuose žiniasklaidos pranešimuose, o iš biologinio šaltinio.

Pranešta apie du okeanografinius laivus, išsiųstus į vietą, iš kurios sklido garsas, o užfiksuotų triukšmų analizei prireiks trijų valandų.

Nors dingusio povandeninio laivo įgula turi maisto, deguonies ir degalų atsargų, kurių turėtų pakakti apie 90 dienų laikotarpiui būnant vandens paviršiuje, deguonies būnant po vandeniu jiems galėtų užtekti tik 7 dienoms, po kurių būtina pakilti į paviršių ar atsidurti šalia jo, kad būtų papildytos oro atsargos.

„Gerų žinių nėra, - liūdną tiesą vietos žiniasklaidos atstovams patvirtino dingusio povandeninio laivo įgulos nario Fernando Mendozos tėvas Juanas Carlosas Mendoza. – Tikimės, kad jie turi deguonies.“

Katastrofiška avarija

Kaip teigė buvęs JAV laivyno naras ir povandeninių laivų įgulos narys Williamas Craigas Reedas, dingęs povandeninis laivas galimai patyrė katastrofišką avariją. Vis tik jis buvo linkęs daryti prielaidą apie galimai įvykusį mažesnio masto nutikimą, dėl kurio povandeninis laivas kur nors pakibęs arba nusėdęs dugne.

Anot W. C. Reedo, kadangi „San Juan“ yra dyzeliu varomas, o ne atominis povandeninis laivas, galimybės išgyventi po vandeniu yra ribotos. Taigi kiekviena sekundė gali būti lemiama 44 povandeniniame laive esantiems įgulos nariams.

„Viskas priklauso nuo to, kada paskutinį kartą jie įkrovė savo baterijas, prieš kiek laiko gavo šviežio oro, kokia situacija povandeninio laivo viduje. Mes tiesiog nežinome“, – liūdną tiesą pripažino W. C. Reedas.

Kaip teigė tarptautinio saugumo specialistas Euanas Grahamas iš Lowy tarptautinės politikos instituto, vis tik tenka pripažinti, kad rasti laivą, kuris kurtas tam, kad jo nerastų, tikrai sudėtinga, juk tai kur kas rimtesnis dalykas už įprastinį laivo sudužimo atvejį.

„Bendrąja prasme jie kuriami taip, kad taptų tyliosiomis platformomis, – patikino jis. – Juos po vandeniu aptikti nelengva.“

Jei dingusio povandeninio laivo korpusas nepažeistas, jis gali atlaikyti iki 500-600 metrų gylio sąlygas. Jei „San Juan“ šiuo metu yra netoli nuo Argentinos krantų, tikėtina, kad gylis yra mažesnis.

Jei vis tik šis povandeninis laivas nuskendo Atlanto vandenyno gelmėse, tikėtina, kad pasiektas didesnis už leistiną gylį, kuriame korpusas neišvengiamai patiria pažeidimų dėl itin didelio spaudimo.

„Norint sugebėti tinkamai vykdyti paieškas, labiausiai šioje teritorijoje reikalingi laivai su daugiaspinduliniu sonaru“ – patikino Argentinos laivyno kapitonas Hectoras Alonso.

ARA San Juan pradėtas eksploatuoti 1983 m. Tada jis tapo naujausiu iš trijų Argentinos laivyno turėtų povandeninių laivų. Vokietijoje pastatytas povandeninis laivas Argentinoje atnaujintas 2008 m.

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Pasaulyje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...