captcha

Jūsų klausimas priimtas

D. Trumpo ir V. Putino meilė baigėsi: Kremlius davė viską keičiantį įsakymą

Kremlius nurodė valstybinei žiniasklaidai sušvelninti pataikaujantį toną nušviečiant JAV prezidentą Donaldą Trumpą, toks sprendimas atspindi augantį aukštų Rusijos pareigūnų susirūpinimą dėl to, kad naujoji JAV administracija bus mažiau draugiška nei iš pradžių tikėtasi. Šią žinią patvirtino trys su situacija susipažinę asmenys, praneša bloomberg.com.
Scanpix/AFP nuotr.
Scanpix/AFP nuotr.

Šis nurodymas pasiekė vis garsiau skambant antirusiškiems pareiškimams Vašingtone, kur JAV žvalgybos ir teisėsaugos institucijos atlieka kelis tyrimus, kuriais mėginama išsiaiškinti D. Trumpo patarėjų kontaktų su Rusija mastą 2016 metų prezidento rinkimų kampanijos metu ir po jos.

Pasak vieno iš šaltinių, Vladimiro Putino administracija pagrindė šį sprendimą tuo, kad esą Rusijos žiūrovams D. Trumpo atėjimo į valdžią detalės nebėra įdomios. Iš tikrųjų, kai kurie populiariausi televizijos segmentai palietė tokias idėjas, kurių Kremlius nelinkęs propaguoti, pavyzdžiui, naujojo prezidento pažadą „nusausinti pelkę“.

„Jie nepils kritikos kibirais ant D. Trumpo, jie tiesiog daug apie jį nekalbės, – sakė telefonu vienintelio Rusijos nepriklausomo televizijos kanalo „TV Rain“ politikos komentatorius Konstantinas von Eggertas. – Rusijos ir Amerikos santykių likimas mažiau nuspėjamas nei buvo vos prieš kelias savaites“.

Situacija pasikeitė pasitraukus M. Flynnui

Šis nurodymas žymi akivaizdų radikalų pasikeitimą lyginant su tuo, kas buvo vos prieš kelias savaites. Netikėta D. Trumpo pergalė prieš Hillary Clinton pernai lapkritį Rusijoje buvo pasveikinta kaip naujos bendradarbiavimo tarp buvusių Šaltojo karo priešų eros pradžia. D. Trumpo kampanija buvo stebima su susižavėjimu – naujienų pranešėjai postringavo apie iki tol negirdėtą dalyką, kaip Amerikos prezidentas giria V. Putiną.

Tačiau netrukus toks platus D. Trumpo ir jo veiklos nušvietimas žiniasklaidoje pranoko Kremliaus pageidavimus. „Interfax“ duomenimis, sausio mėnesį D. Trumpas žiniasklaidoje buvo paminėtas daugiau kartų nei V. Putinas, taip nustumdamas Rusijos lyderį į antrąją vietą pirmą kartą nuo 2012 metų, kai jis grįžo į Kremlių po ketverius metus trukusio vadovavimo šalies vyriausybei.

Sprendimas sutramdyti visuomenės lūkesčius dėl geresnių santykių priimtas po to, kai atsistatydino D. Trumpo patarėjas nacionalinio saugumo klausimais, į atsargą išėjęs generolas leitenantas Michaelas Flynnas, 2015 metais sėdėjęs šalia V. Putino žiniasklaidos renginyje Maskvoje ir Rusijoje plačiai pristatomas kaip palankus balsas Vašingtone.

M. Flynnas. Scanpix/Reuters nuotr.

Tarp kitų D. Trumpo sąjungininkų, kurių veiklą tiria Federalinis Tyrimų Biuras ir kitos agentūros, yra buvęs kampanijos pirmininkas Paulas Manafortas, ilgus metus dirbęs V. Putino bendrininkui Ukrainoje ir energetikos konsultantui Carteriui Page`ui. Pastarasis gyveno Maskvoje ir pernai vasarą čia pasakė kalbą. P. Manafortas savo pranešime pareiškė niekada neturėjęs „jokių ryšių“ su V. Putinu ar Rusijos vyriausybe.

„Twitter“ žinutė dėl Krymo

Trečiadienį, vasario 15 dieną, D. Trumpas keliose „Twitter“ žinutėse apkaltino V. Putiną atėmus iš Ukrainos Krymą. Šie kaltinimai nuskambėjo kilus sąmyšiui dėl įtarimų, kad jo komanda turi ryšių su Rusija.

„Krymą Rusija UŽĖMĖ vadovaujant Obamos administracijai. Ar Obama buvo per minkštas Rusijai?“ – klausė JAV prezidentas socialiniame tinkle „Twitter“.

Rusijos pareigūnai, kurie anksčiau visada buvo pasirengę pakomentuoti vietos žiniasklaidai iš Vašingtono pasiekusias žinias, staiga po Krymo komentaro tapo mažiau kalbūs.

„Bloomberg“ publikaciją pakomentavo ir V. Putino atstovas spaudai D. Peskovas.

Rusijos prezidento atstovas spaudai Dmitrijus Peskovas pakomentavo „Bloomberg“ publikaciją apie tai, kad valstybinei žiniasklaidai Kremliaus buvo nurodyta nebegirti D. Trumpo.

„Bloomberg“ paskelbtą informaciją, gautą iš trijų šaltinių, kad Kremlius nurodė valstybinei žiniasklaidai liautis palankiai kalbėti apie JAV prezidentą, D. Peskovas pavadino „antimi“, praneša gazeta.ru.

„Skrenda antys“, – atsakė D. Peskovas į leidinio prašymą pakomentuoti šią informaciją.
Apie tai, kad buvo toks nurodymas iš Kremliaus, savo skiltyje „Deutsche Welle“ rašė K. von Eggertas.

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Pasaulyje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...