captcha

Jūsų klausimas priimtas

Atidaromas trečias tiltas per Bosforo sąsiaurį

Stambule penktadienį Turkijos prezidentas atidarys trečią tiltą per Bosforo sąsiaurį. Vienas ilgiausių pasaulyje kabančių tiltų turėtų gerokai palengvinti susisiekimą tarp Europoje ir Azijoje esančių didmiesčio rajonų. Be to, jis turi patvirtinti, kad nepaisant nepavykusio perversmo, Recepui Tayyipui Erdoganui sekasi modernizuoti šalį.
Reuters/Scanpix nuotr.
Reuters/Scanpix nuotr.

Trečias tiltas tarp Europos ir Azijos – tikras inžinerijos stebuklas. Tai plačiausias kabantis tiltas pasaulyje, kone pusantro kilometro atstumas tarp kolonų leidžia jį tituluoti ilgiausiu pasaulyje. Tilto kolonos – aukščiausios pasaulyje, vos keturiais metrais žemesnės už Vilniaus televizijos bokštą.

Be to, tai ir ilgiausias kabantis geležinkelio tiltas pasaulyje, nes greta keturių eismo juostų į kiekvieną pusę nutiesti ir bėgiai.

Projektą sukūrė Michelis Virlogeux, Prancūzijos inžinerijos patriarchas, sukūręs ir ambicingąjį 12-os kilometrų Vasko da Gamos tiltą Lisabonoje bei grakštųjį lenktą Mijo viaduką Prancūzijos pietuose.

Jis sako, kad tai – įspūdingiausias pastarųjų metų statinys pasaulyje, be to, suprojektuotas per labai trumpą laiką – vos metus – Turkijos vyriausybė esą reikalavo itin aukštos architektūrinės kokybės.

„Čia galėsime perimti beveik 30 procentų Stambulo eismo. Tai sumažins srautą per kitus du tiltus, ir gyventojai galės judėti kur kas lengviau“, – tvirtino Turkijos transporto ministras Ahmetas Arslanas.

Ministras giriasi, kad ir statyba užtruko rekordiškai trumpai – vos dvejus metus ir tris mėnesius. Pietų Korėjos bendrovės jį pastatė už mažiau kaip milijardą dolerių. Tiesa, teko iškirsti 400 tūkstančių medžių, bet valdžia žada pasodinti keliolika kartų daugiau.

 „Automobilių per daug. O šiame mieste labai sunku tiesti kelius ar gręžti tunelius. Yra senų miškų. Apmaudu, bet nėra kito pasirinkimo, tik statyti. Tiesą sakant, esama projektų gręžti tunelius po jūra. Iš pradžių jie svarstyti, bet pasirodė, kad būtų labai ilgi ir sudėtingi. Štai kodėl, deja, nebuvo kito pasirinkimo, tik statyti“, – pasirinkimus aiškino „Radyo Trafik“ vyr. redaktorius Cezahiras Doganas.

Žinoma, politinė projekto svarba irgi milžiniška. Pirmojo tilto per Bosforą atidarymas 1973-aisiais ir antrojo – 1988-aisiais – tapo didžiuliais įvykiais Turkijos istorijoje.

Pats gimęs ir augęs Stambule, į nacionalinę politiką pakilęs iš jo mero posto, prezidentas R. T. Erdoganas, atidarydamas tiltą, nori įrašyti save į istoriją greta kitų didžiųjų moderniosios Turkijos kūrėjų. Tai ir visiems matomas ženklas, kad perversmo mėginimas nesustabdo jo planų pakeisti miesto veidą.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Pasaulyje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...