captcha

Jūsų klausimas priimtas

Rusija: atleidžiami Kremliui neįtikę redaktoriai

Per 17 Vladimiro Putino valdymo metų Rusijos televizijos kanalai ir laikraščiai vienas po kito pereina valstybinių bendrovių ar Kremliui ištikimų oligarchų žinion. „RBC“ žiniasklaidos grupė buvo laikoma užuovėja objektyviai žurnalistikai, bet ją apginti savininkas įtakingasis metalo magnatas Michailas Prochorovas pasirodė esąs bejėgis. 
Reuters/Scanpix nuotr.
Reuters/Scanpix nuotr.

Žurnalistai kalba nenoriai, bet neslepia – vadybininkai neseniai ne tik pranešė apie kolegų atleidimus, bet ir nurodė griežtas ribas – ką ir kaip reikia rašyti. Atleisti netyli – jau neturi ko prarasti. 

„Puikiai dirbę mūsų korespondentai, akredituoti Kremliuje, ir anksčiau parnešdavo žinių, kad vienas ar kitas straipsnis nepatiko. Jiems tai tiesiogiai sakydavo pagrindiniai veikėjai“, – sako buvęs „RBC media group“ vadybininkas Romanas Badaninas.

Bendrovės savininkas M. Prochorovas, kuriam priklauso ir Bruklino krepšinio komanda, kurį laiką pajėgė apginti žurnalistus, bet ir jis pasirodė esąs bejėgis po straipsnio apie Vladimiro Putino vaikystės draugo mokesčių rojuje slepiamą turtą. Tai galėjo būti paskutinis lašas Kremliaus kantrybės taurėje. 

„Per pastaruosius porą metų spausdinome straipsnių ir apie Putino dukterį ir, kaip manoma, jo žentą, apie Ukrainoje žuvusius Rusijos desantininkus. Bet kas buvo kritinis taškas? Išspausdinome „Panamos popierius“. Vienas iš mūsų laikraščių apie tai išspausdino redakcijos straipsnį – to kituose Rusijos leidiniuose nebuvo – su nuotrauka, kurioje buvo ir Putinas“, – pasakoja R. Badaninas.

Po „Panama Papers“ skandalo kaukėti specialiųjų pajėgų tikrintojai apsilankė vienoje iš M. Prochorovo bendrovių, pradėta knaisiotis mokesčiuose. 

„Kratos, bylos bendrovių vadybininkams, protestai prie būstinių, reportažai per televiziją“, – pasekmes vardija buvęs „RBC media group“ vadybininkas.

Kartu su juo atleista dar pora jo kolegų, o kai generalinis direktorius pristatė  naują komandą, surinktą iš valstybinės agentūros „TASS“, prašymus atleisti pateikė ir daugiau žurnalistų. Kremliaus atstovas Dmitrijus Peskovas neigia, kad valdžia turi ką nors bendra. Bendrovė „RBC“ komentuoti atsisako.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Pasaulyje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...