captcha

Jūsų klausimas priimtas

Egipto prezidentas ragina sutelkti visas įmanomas pajėgas

Ketvirtadienį paryčiais dingo iš Paryžiaus į Kairą skridęs „EgyptAir“ keleivinis lėktuvas su 66 žmonėmis. Jis dingo iš radarų likus 20 minučių iki skrydžio tikslo. Prancūzijos ir Egipto vyriausybės patvirtino, kad lėktuvas sudužo. „EgyptAir“ patvirtino, kad Viduržemio jūroje rastos nuolaužos priklauso dingusiam orlaiviui.
Reuters/Scanpix nuotr.
Reuters/Scanpix nuotr.

23.58 val. Graikijos aviacijos saugumo tarnybos pareigūnai paneigė anksčiau pasklidusią žinią, kad Viduržemio jūroje rasta dingusio lėktuvo nuolaužų.

Šios tarnybos vadovas Atanasas Binas, kalbėdamasis su Graikijos televizijos kanalu ERT, pareiškė, kad tai, kas buvo aptikta jūroje, „nėra lėktuvo detalės“.

„Atlikta nuolaužų analizė rodo, kad jos nėra lėktuvo. Mano kolega iš Egipto taip pat patvirtino, kad nėra jokių įrodymų, kad tos nuolaužos yra „EgyptAir“ lėktuvo“, – sakė A. Binas.

Egipto prezidentas Abdulas Fattah al-Sisis įsakė šalies civilinės aviacijos ministerijai ir kariškiams sutelkti visas įmanomas pajėgas, kad dingusio lėktuvo nuolaužos pagaliau būtų rastos.

22:57 val. Egipto prezidentas Abdulas Fattahas al-Sisis nurodė šalies civilinės aviacijos ministerijai ir kariams imtis visų būtinų priemonių, kad būtų rastos lėktuvo nuolaužos.

Savo pareiškime Egipto prezidentas taip pat nurodė, kad civilinės aviacijos ministerijai pavesta ištirti lėktuvo dingimo priežastis.

Graikijos ir Egipto jūrų pajėgos ir britų Karališkosios oro pajėgas šukavo vandenis pietinėje Viduržemio jūros dalyje.

21:50 val. Egipto aviacijos ministras Sherifas Fathy pareiškė neatmetąs, kad „EgyptAir“ laineris nukrito dėl išpuolio ar techninio gedimo.

„Neneigiu hipotezės apie teroro išpuolį ar kažkokią techninę priežastį. Dar per anksti“, – jis sakė per spaudos konferenciją.

„Tikimybė, kad galėjo būti kokie nors veiksmai (lainerio) viduje, kad įvykdyta teroro ataka, yra didesnė negu techninio (gedimo) tikimybė“, – pridūrė ministras.

Egiptas ir Graikija pasiuntė į numanomą katastrofos vietą lėktuvų ir karinių jūrų pajėgų laivų, prie kurių tikriausiai taip pat prisidės Prancūzijos paieškų komandos.

Tarp 26 užsieniečių, skridusių tuo lėktuvu, buvo 15 Prancūzijos piliečių ir po vieną Britanijos bei Kanados pilietį.

21:45 val. Johnas Goglia, buvęs JAV Nacionalinės transporto saugos valdybos narys, teigia, kad remiantis pirminiais duomenimis galima daryti prielaidą, jog lėktuvas patyrė katastrofą greičiausiai dėl to, kad jame buvo sprogmuo.

J. Goglia teigimu, atsižvelgiant į faktą, jog pilotas apsuko lėktuvą staiga, neperspėjęs apie ketinimą atlikti tokį veiksmą, rodo, kad nutiko kažkas katastrofiško ir tai gali būti susiję būtent su sprogmeniu.

Buvęs transporto saugos valdybos narys sakė, kad kitas scenarijus – esą techninė klaidą lėmė katastrofą – galima, bet mažai tikėtina.

20:40 val. Avialinijos išreiškė užuojautą aukų artimiesiems. Ši žinutė reiškia, kad gyvųjų nebesitikima rasti.

20:13 val. Egipto aviacijos ministro teigimu, įtikinamesnė yra teroro akto versija nei techninis gedimas. Tuo metu pati avialinijų bendrovė atmeta įtarimus dėl techninių gedimų ir pareiškė, kad lėktuvas buvo tvarkingas.

19:34 val. Avialinijų bendrovė paneigė informaciją apie esą rastas orlaivio dalis Viduržemio jūroje netoli Kretos. Tuo metu keleivių ir įgulos artimieji, susibūrę Kairo oro uoste, kaltina valdžią informacijos stoka. Vienas sudužusio keleivio brolis teigė iš žiniasklaidos sužinojęs apie rastas nuolaužas ir išreiškė viltį, kad paieškos komandos ką nors ras.

Šarlio de Golio oro uostas, iš kurio išskrido nelaimę patyrėjąs orlaivis, kaip teigia BBC, veikia įprastai, nors jame gausu ginkluotų karių.

Prancūzija pareiškė siunčianti savo techninius ekspertus ir tyrėjus padėti atlikti tyrimą dėl „EgyptAir“ lėktuvo. JK, kurios vienas pilietis irgi skrido sudužusiu orlaiviu, paskelbė prisijungianti prie paieškos misijos.

Graikijos oro eismo kontrolierių asociacijos vadovo Serafeimo Petrou manymu, lėktuvas galėjo taip pat staigiai dingti dėl dviejų priežasčių: nes sprogo ore arba nukrito į jūrą.

Buvusio Egipto aviacijos ministro teigimu, patyrusiam lėktuvo pilotui kažkas turėjo nutikti prieš avariją, nes jis padarė netikėtą posūkį ir tuomet prarado kontrolę. Mustafa Kamelas pabrėžė „Associated Press“, jog jei lėktuvo juodoji dėžė bus rasta, pavyks atkurti daugiau faktų.

18:42 val. Egipto civilinės aviacijos ministerija teigia negalinti patvirtinti duomenų apie nuolaužas, kurios priskiriamos „EgyptAir“ orlaiviui.

17:40 val. Egipto prezidentas sušaukė nacionalinę saugumo tarybą aptarti krizės valdymo situaciją.

Socialiniame tinkle vienas nuolaužų paieškos operacijos dalyvių paviešino nuotrauką, kurioje matomos jūroje dreifuojančios geltonos gelbėjimosi liemenės. Spėjama, kad tai – „EgyptAir“ lėktuvo dalys. Tarekas Wahba, kuris priklauso laivybos kompanijai, įsikūrusioje Aleksandrijoje, teigė, kad aptiko gelbėjimosi liemenes ir sėdynes, kurios galimai priklauso sudužusiam orlaiviui.

Facebook.com nuotr.

16:57 val. Kelionių žurnalistas britas Nigelas Thompsonas skambiai pareiškė, kad ši nauja nelaimė „bus paskutinė vinis, įkalta į Egipto turizmo karstą.“ Egiptui turizmo sektorius yra gyvybiškai svarbus, jame dirba net 12 proc. šalies gyventojų. Anot N. Thompsono, nauja aviakatastrofa turistams kels neigiamas asociacijas, esą Egiptas yra nesaugi vieta ilsėtis. Primename, kad pernai rudenį Sinajaus pusiasalyje buvo numuštas Rusijos keleivinis lėktuvas.

Tuo metu kiti pilotai patvirtino, kad ketvirtadienio rytą, kai vyko skrydis, oras buvo palankus.

16:12 val. „Reuters“ cituoja neįvardintą šaltinį, teigiantį, kad Viduržemio jūroje, apie 80 km į pietus nuo zonos, kur lėktuvas dingo iš radarų, rastos galimai dingusio orlaivio nuolaužos. Pranešimai nėra patvirtinti oficialių tarnybų. Graikijos tarnybos nurodo pastebėjusios įtartinus objektus šalia Kretos.

Du jūroje plaukiojantys objektai esą pastebėti graikų pareigūnų. Į Viduržemio jūrą pasiųsti laivai ieškoti nuolaužų.

Lėktuve buvo 56 keleiviai ir 10 įgulos narių. Orlaivyje skrido 30 egiptiečių ir 15 Prancūzijos piliečių, taip pat britas ir kanadietis, alžyrietis, belgas, Čado pilietis, du irakiečiai, kuveitietis, portugalas, Saudo Arabijos pilietis ir sudanietis. Prancūzų „Liberation“ praneša, kad lėktuve skrido ir trys saugumo pareigūnai, tačiau, anot Prancūzijos susisiekimo ministro Alaino Vidalies, tai yra įprasta praktika.

MS804 reiso lėktuvas yra „Airbus A320-232“, kurį oro bendrovė įsigijo 2003 metais. Lėktuvo pilotas turi 6 tūkst. valandų skraidymo patirtį.

Rusijos federalinės saugumo tarnybos vadovas viešai pareiškė, kad, jo manymu, visi ženklai rodo, jog tragedija atsitiko dėl teroristų kaltės. Aleksandro Bortnikovo teigimu, lėktuvas sudužo dėl teoro akto ir visi 66 žmonės, buvę jame, žuvo. Rusija pasisiūlė padėti susekti asmenis, atsakingus už šią tragediją.

Kaip žinoma, „Islamo valstybės“ teroristai savo tinklapiuose aptaria įvykusią tragediją, bet patys jos nekomentuoja. Už tragediją atsakomybės neprisiėmė ir „Al Qaeda“ kovotojai. Gali būti, kad teroristai prisiimtų atsakomybę už aviakatastrofą dienos pabaigoje, jei jie ją įvykdė, paskelbdami apie tai socialiniame tinkle. Tačiau jokios avarijos priežastys neatmetamos, svarstoma tiek gedimo, tiek teroro akto ar kitos nelaimės galimybė.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Tema: Egipto lėktuvo katastrofa

Pasaulyje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...