captcha

Jūsų klausimas priimtas

Tyrėjai aiškinasi „Flydubai“ lainerio sudužimo Rusijoje aplinkybes

Rusijos pietiniame regione tyrėjai sekmadienį ėmėsi tirti, kodėl įvyko oro bendrovės „Flydubai“ keleivinio lainerio katastrofa, nusinešusi visų 62 jame buvusių žmonių gyvybes, gelbėtojams baigus operaciją nelaimės vietoje.
Reuters/Scanpix nuotr.
Reuters/Scanpix nuotr.

Lėktuvas „Boeing 737“, skridęs iš Dubajaus į Rusijos pietinį miestą Rostovą prie Dono, sudužo ir užsiliepsnojo šeštadienį paryčiais, nepataikęs nutūpti ant tako esant nepalankioms meteorologinėms sąlygoms. Kaip pranešama, laineris mėgino nutūpti iš antrojo karto po to, kai kelias valandas skraidė ratu aplink oro uostą.

Tyrėjai patvirtino, kad per katastrofą žuvo visi 55 keleiviai ir septyni įgulos nariai. Aukos buvo devynių šalių piliečiai; iš jų 45 buvo Rusijos piliečiai.

Pareigūnai pradėjo baudžiamąjį tyrimą, mėgindami išsiaiškinti, ar katastrofą nulėmė pilotų klaida, techninis gedimas, ar blogi orai.

Susisiekimo ministras Maksimas Sokolovas sekmadienį sakė, kad gelbėjimo tarnybos baigė paieškų ir gelbėjimo operaciją 6 val. Grinvičo (8 val. Lietuvos) laiku avarijos vietoje, kur lėktuvo nuolaužos buvo pažirusios didelėje teritorijoje.

Tyrėjai tikriausiai dar visą sekmadienį dirbs įvykio vietoje, rinkdami įrodymus, nurodė M.Sokolovas.

Į Rostovą prie Dono taip pat atvyko Dubajaus valstybinės pigių skrydžių bendrovės „Flydubai“, kuri yra Jungtinių Arabų Emyratų oro vežėjų flagmanės „Emirates Airlines“ antrinė įmonė, atstovai.

Rusijos valstybinė televizija parodė apsaugos kamerų vaizdo įrašą, kuriame matoma, kaip laineris nosimi įsirėžia į žemę ir sprogsta, nors jo autentiškumas nebuvo patvirtintas.

Katastrofa įvyko tuo metu, kai galiojo perspėjimas dėl smarkaus vėjo. Tuo metu taip pat smarkiai lijo.

Šaltiniai sakė Rusijos naujienų agentūroms, kad abi „Boeing“ juodosios dėžės, kuriose tikriausiai išliko įrašyti svarbūs skrydžio duomenys, buvo išgabentos tirti į Maskvą.

Pareigūnai taip pat sakė pradedantys surinktų palaikų ir jų dalių atpažinimą pagal jų artimųjų duotus DNR mėginius.

Paskelbti pokalbių įrašai

Taip pat sekmadienį tarptautinės konsultacinės – analitinės agentūros „Bezopasnost poliotov“ svetainėje buvo paskelbtas sudužusio lėktuvo „Boeing 737-800“ pilotų ir Rostovo prie Dono oro uosto dispečerių garso įrašas bei pokalbių stenograma. Garso įrašo stenograma rodo, kad pokalbis vyko įprastu režimu, ekipažas apie kokius nors lėktuvo sutrikimus nepranešė, rašo gazeta.ru.

Kai lainerio pilotas paklausė apie oro sąlygas, dispečeris įspėjo ekipažą dėl stipraus vėjo, šešių kilometrų matomumo, liūties ir stiprios turbulencijos. Į piloto klausimą „Ar yra įspėjimų dėl kokių nors vėjo poslinkių?“ vienas iš dispečerių atsako „Nėra“. Kai pilotas praneša, kad pradeda leistis, dispečeris nurodo, kad vėjo gūsių stiprumas siekia 14–18 m/s, o matumas - šešis kilometrus. Oro uostas pažymi, kad meteorologinė tarnyba apie vėjo krypties pokyčius ant tūpimo tako nepranešė.

Po šito dispečeris pateikia pilotui kelis nurodymus dėl antro bandymo nutupdyti lėktuvą ir šioje vietoje garso įrašas baigiasi. Agentūra pažymi, kad šio įrašo nereikėtų laikyti autentišku, „nes jis paimtas ne iš objektyvios kontrolės priemonių, jame nėra laiko nuorodų ir jis ne visiškai apima tą periodą, kai sudužęs laineris palaikė ryšį su Rostovo dispečeriais“. Taigi atlikti pilnavertiškos šio įrašo analizės negalima.
 

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Pasaulyje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...