captcha

Jūsų klausimas priimtas

JAV sprendžia dėl save vairuoti galinčių mašinų eksploatavimo

Didžiosios automobilių ir kompiuterių technologijų kompanijos, kuriančios save vairuoti galinčias mašinas, susirūpino, kad Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV) – turtingiausioje automobilių rinkoje – įvairios valstijos jau ėmė priiminėti tarpusavyje visai nesuderintas tokių automobilių eksploatacijos taisykles. Teko skubiai kreiptis į Kongresą, kad šiuo reikalu būtų užsiimta federaliniame lygyje. Komisijoje posėdžiaujantiems senatoriams buvo leista patiems išbandyti tokius automobilius.
Reuters/Scanpix nuotr.
Reuters/Scanpix nuotr.

Amerikos senatoriai išbandė penkis automobilius „Chrysler Continental 300C“, kitų metų „Audi Q7“ modelį, šių metų „BMW 7“ ir du šių metų „Tesla S“ automobilius.

Visi jie turi autonominio vairavimo sistemas ir pademonstravo jų sugebėjimus Vašingtono keliuose. Dabar šios sistemos veikia tokiu režimu, kad palietus vairą autopilotas išsijungia ir vairuotojas perima automobilio valdymą. Amerikos įstatymų leidėjai buvo sužavėti, nors kai kurie pripažino, kad reikia šaltų nervų priprantant prie tokios technologijos.

Kongreso transporto komitete save vairuojančių automobilių kūrėjai priminė niūrius faktus, kad per metus vien Amerikos keliuose per avarijas žūsta beveik 40 tūkstančių žmonių ir absoliuti dauguma šių tragiškų incidentų susijusi su žmogiškomis klaidomis, kurių mašinos-robotai nepadarytų.

Todėl reikia skubiai ruošti ir tvirtinti visoje šalyje galiosiančias autonominių automobilių eksploatavimo taisykles. Kita vertus, senatoriai išklausė ir ekspertų, kurių manymu, ši perspektyvi automobilių transporto robotizacija dar nėra tokie tobula, kad būtų taikoma visur.

„Pirma – vairavimas blogu oru, kai ant kelio balos, kai dulksna, smarki liūtis, sniegas. Šie apribojimai ir tai, kad tokios mašinos negali patikimai atpažinti eismo reguliuotojo signalų, ypač per lietų, kai jis su apsiaustu, reiškia, kad šiandien save valdančios mašinos neturėtų važinėti, pavyzdžiui, prie mokyklų“, – pasakojo Duke‘o universiteto mokslininkė Mary Louise Cummings.

Varžybos tarp save vairuojančių automobilių kūrėjų ir gamintojų gali atverti milžinišką ir labai pelningą JAV rinką. 

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Pasaulyje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...