captcha

Jūsų klausimas priimtas

Turkijoje naktį valdžia perėmė laikraštį, kritikavusį R. T. Erdoganą

Turkijos valdžia šeštadienį jau kontroliuoja laikraštį, kuris tvirtai laikėsi opozicijoje prieš prezidentą Recepą Tayyipą Erdoganą; per naktinį reidą panaudojus ašarines dujas ir vandens patranką buvo užimta šio laikraščio redakcija, vis labiau didėjant nerimui dėl žiniasklaidos laisvės apribojimų.
AFP/Scanpix nuotr.
AFP/Scanpix nuotr.

Penktadienį prieš vidurnaktį ašarinėmis dujomis vandens patranka išblaškė kelių šimtų žmonių minią, kuri buvo susibūrusi prie laikraščio „Zaman“ redakcijos Stambule; tokių veiksmų imtasi teismui anksčiau penktadienį išdavus atitinkamą orderį, sakė įvykio vietoje buvęs AFP reporteris.

Į tokį puolimą prieš žiniasklaidą nedelsdami reagavo Vašingtonas ir Briuselis, pareikšdami susirūpinimą dėl žodžio laisvės Turkijoje.

Perimti „Zaman“, kuris yra glaudžiai susijęs su R. T. Erdogano nesutaikomu priešininku, JAV gyvenančiu dvasininku Fethullah Gulenu, nurodė teismas, paprašius Stambulo prokurorams, pranešė valstybinė Anatolijos naujienų agentūra.

Po teismo nurodymo šimtai šalininkų susirinko prie redakcijos laukti vykdytojų ir saugumo pajėgų.

„Demokratija tęsis ir laisvoji žiniasklaida netylės“ – prieš pat policijos reidą sakė „Zaman“ vyriausiasis redaktorius Abdulhamitas Bilici, kurį citavo naujienų agentūra CIHANC.

„Tikiu, kad laisvoji žiniasklaida gyvuos toliau, net jei turėsime rašyti ant sienų. Nemanau, kad įmanoma nutildyti žiniasklaidą skaitmeniniame amžiuje“, – sakė jis CIHAN, kuri priklauso žiniasklaidos grupei „Zaman“.

Virtinė susirūpinimą keliančių veiksmų

Kelios minutės prieš vidurnaktį (ir Lietuvos laiku) atvyko policijos komanda su dviem turkų gamybos vandens patrankomis TOMA.

Dešimtys policininkų kariniu stiliumi patraukė laukusių šalininkų link ir tiesiai į juos nukreipė ledinio vandens čiurkšles.

Replėmis atidariusi geležinius vartus priešais pastatą, policija įžengė į teritoriją užimti redakcijos ir oficialiai perimti jos valdymo, nustumdama visus, kas stovėjo jos kelyje, rodo CIHAN paskelbti vaizdai.

Kai pastatas buvo užimtas, teismo paskirti administratoriai – rašytojas Sezai Sengonulas ir teisininkai Tahsinas Kaplanas  bei Metinas Ilhanas – autobusu buvo atvežti į kompleksą pradėti darbo, sakoma Anatolijos naujienų agentūros pranešime.

Tas pats teismo orderis galioja taip pat naujienų agentūrai CIHAN ir anglų kalba leidžiamam laikraščiui „Zaman“, priklausantys grupei „Feza Publications“.

Jungtinės Valstijos pareiškė, kad šis teismo orderis yra naujausias iš nerimą keliančių teismo ir teisėsaugos veiksmų, kurių ėmėsi Turkijos vyriausybė prieš žiniasklaidos leidinius ir kitus ją kritikuojančius.

„Mes raginame Turkijos valdžią užtikrinti, kad jos veiksmai atitiks universalias demokratines vertybes, kurios saugomos jos pačios konstitucijoje – tai žodžio laisvė ir, ypač, spaudos laisvė“, – sakė Valstybės departamento atstovas Johnas Kirby.

J. Hahn sakė esąs „nepaprastai sunerimęs“ dėl veiksmų, kurie „kelia pavojų pažanga“, kuri padaryta Turkijoje kitose srityse.

Socialiniame tinkle „Twitter“ jis perspėjo, kad Turkija, seniai siekianti narystės Europos Sąjungoje, turi „gerbti žiniasklaidos laisvę“ ir kad teisės yra neginčijamos.

Griežtos priemonės

Ankara kaltina F. Guleną vadovavimu tam, ką vadina „Fethullahci teroro organizacija/Paraleline valstybės struktūra“ (FeTO/PDY), ir siekiu nuversti teisėtą Turkijos valdžią.

Pasak „Anadolu“, teismo nurodymas buvo duotas remiantis tuo, kad „Zaman“ remia šios „teroro organizacijos“ veiklą.

F. Gulenas JAV gyvena nuo 1999-ųjų, kai pabėgo nuo kaltinimų, kuriuos jam pateikė ankstesnė sekuliari valdžia.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Pasaulyje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...