captcha

Jūsų klausimas priimtas

Rusijos avialinijos: pats lėktuvas subyrėti negalėjo

Vienintelė spalio 31 dieną Egipte lėktuvą A321 ištikusios katastrofos priežastis gali būti mechaninis poveikis ore, pats lėktuvas subyrėti negalėjo.
AFP/Scanpix nuotr.
AFP/Scanpix nuotr.

Apie tai pranešė oro pervežimų bendrovės „Kogalymavia“, kuriai ir priklausė šis lėktuvas, generalinio direktoriaus pavaduotojas, skelbia newsru.com.

TASS perdavė bendrovės atstovo žodžius, esą sistemingi patikrinimai atmeta galimybę, kad lėktuve galėjo būti „nuovargio įtrūkimų“. Taip pat avialinijos pažymi, kad joks sistemų gedimas negalėjo baigtis lėktuvo subyrėjimu ore.

Tuo pat metu „Kogalymavia“ patvirtino, kad anksčiau buvo pažeista šio lėktuvo galinė dalis. Oro pervežimų bendrovė taip pat neneigė, kad darbuotojams vėluojama išmokėti atlyginimus, tačiau pabrėžė, kad neturi ekonominių problemų, kurios galėjo kaip nors paveikti skrydžių saugumą.

„Kogalymavia“ generalinio direktoriaus pavaduotojo teigimu, sudužęs А321 buvo puikios techninės būklės, o per paskutinius penkis skrydžius А321 ekipažas specialiame žurnale nepateikė nė vienos pastabos apie problemas.

Šaltinis: gauti pirmieji „juodųjų dėžių“ duomenys

Su pirmaisiais „juodųjų dėžių“ tyrimo rezultatais susipažinęs šaltinis agentūrai „Reuters“ pranešė, kad lėktuvas A321 nepatyrė išorinio poveikio, o pilotas nepranešė dispečeriui apie kokius nors nesklandumus prieš tai, kai laineris dingo iš radarų.

Pirmoji apie „juodųjų dėžių“ šifravimo rezultatus pranešė agentūra „Reuters“.

Ji taip pat paskelbė, kad tyrime dalyvavę Egipto pareigūnai teigia, jog lėktuvas išoriškai nebuvo paveiktas.

Xinhua/Sipa USA/Scanpix nuotr.

Bendrovės atstovas: atmetame techninį gedimą arba kokią nors įgulos klaidą

Rusijos oro bendrovės „Kogalymavia“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Aleksandras Smirnovas sakė, kad lėktuvo „Airbus A-321“ avarijos priežastis galėjo būti tik „mechaninis poveikis orlaiviui“, kai jis skrido apie 9,5 km aukštyje.

Jis nepaaiškino, koks galėjo būti tas poveikis, sakydamas, kad tai turės nustatyti oficialus tyrimas.

„Nėra tokio sistemų gedimų sutapimo, dėl kurio lėktuvas būtų galėjęs subyrėti ore, – pabrėžė jis žurnalistams Maskvoje. – Atmetame techninį gedimą arba kokią nors įgulos klaidą.“

Pasak A. Smirnovo, sudužusio lėktuvo pilotai buvo „visiškai“ praradę orlaivio valdymą ir nemėgino užmegzti radijo ryšio prieš jam sudūžtant.

„Įgula visiškai prarado valdymą, ir dėl šios priežasties nebuvo nei vieno mėginimo užmegzti ryšį“, – sakė jis.

Jis pridūrė, kad lėktuvo „techninė būklė buvo puiki“.

„Kommersant“: dėl Rusijos lėktuvo katastrofos – trys versijos

Ekspertai mano, kad pagrindine Rusijos lėktuvo „Airbus 321“ katastrofos priežastimi tapo sprogimą sukėlęs salono išsihermetinimas, ir kelia pagrindines šio įvykio versijas.

Jie nurodo, kad katastrofos tyrimas gali užsitęsti, ir pasitelkia teroristinio akto danguje virš Lokerbio pavyzdį, rašo RBK.

Kaip skelbia Rusijos laikraštis „Kommersant“, oro bendrovės „Kogalymavia“ lėktuvo sudužimo vietoje Egipto Sinajaus pusiasalyje ekspertai išsiaiškino, kad lėktuvas į atskiras dalis subyrėjo dar ore – tai liudija po plačią teritoriją išsibarsčiusios lainerio nuolaužos. Panašus vaizdas buvo tiriant 1997 metų „An-24“ katastrofą prie Čerkesijos. Tuomet lėktuvo sudužimo priežastimi buvo įvardytas korpuso irimas dėl korozijos, kurią sukėlė lėktuvo eksploatacija Afrikoje. Techninės lėktuvo priežiūros ekspertai nepastebėjo šios problemos, slypėjusios „sunkiai pasiekiamose pogrindinių dalių zonose“.

Skrydžio metu padidėjus konstrukcijų apkrovai, lėktuvas suskilo.

Tačiau ekspertai pataria neskubėti lyginti „An-24“ – „nuvaryto arklio“ – katastrofos su šiuolaikiniu lėktuvu, kuris buvo praėjęs visas būtinas techninio aptarnavimo procedūras.

Dėl šios priežasties neatmetama nedidelio sprogimo bagažo skyriuje versija. Bomba nebūtų suplėšiusi lėktuvo į gabalus, bet ji dėl staigių slėgio pokyčių galėjo sukelti sprogstamąjį lėktuvo išsihermetinimą.

Panašiai buvo įvykę 1988 metais danguje virš Škotijos Lokerbio vietovės. Tuomet ekspertai trejus metus negalėjo išsiaiškinti, dėl ko sudužo oro linijų bendrovės „Pan American“ laineris „Boeing 747“. Tik tuomet, kai buvo surinktos visos aptiktos lėktuvo nuolaužos, viename iš fiuzeliažo apdailos lakštų buvo pastebėta arbūzo dydžio skylė. Bomba buvo padėta nedideliame tranzistoriuje ir suveikė bagažo skyriuje. Vėliau Libijos valdžia išdavė Didžiajai Britanijai už šią lėktuvo katastrofą atsakingą teroristą. Jis sėdėjo kalėjime, bet dėl sveikatos problemų buvo grąžintas į Tripolį, kur jį sunkios būklės vėl aptiko Muamaro Gadafi priešininkai, užėmę Libijos sostinę.

Dar viena galima fiuzeliažo subyrėjimo priežastimi ekspertai laiko seną įtrūkimą. 2001 metais, kai šis lėktuvas dar nepriklausė oro linijų bendrovei „Kogalymavia“, Kairo oro uoste tūpęs „Airbus“ uodega kliudė tūpimo taką. Šis incidentas pažeidė konstrukcijų geometriją. Tuomet visi defektai buvo pašalinti, bet neatmetama, jog kažkas liko nepastebėta.

Lėktuvo salonas galėjo išsihermetizuoti ir dėl netvarkingo variklio. Vadinamo nelokalizuoto turbinos gedimo atveju nutrūkusios nuo jos mentės, pasak specialistų, išlekia laukan milžinišku greičiu ir judėdamos viena plokštuma gali perrėžti lėktuvo fiuzeliažą ar sparną tarsi pjoviklio diskas.

Įrašymo prietaisų duomenys parodys, kaip prieš katastrofą dirbo lėktuvo sistemos, taip pat atskleis, kokių veiksmų ėmėsi ekipažas. Galbūt katastrofos priežastis ekspertams atskleis paskutiniai pilotų pokalbiai, jei tik jie spėjo suprasti, kas vyksta.

Visapusiškam tyrimui reikės surinkti visas „Airbus“ nuolaužas ir iš jų sudėti lėktuvo korpusą. Tiks kruopšti visų lėktuvų elementų analizė ir galimų sprogimo pėdsakų paieškos parodys, dėl ko iš tikrųjų sudužo laineris.

Oro linijų bendrovės „Kogalymavia“ lėktuvas sudužo spalio 31 dienos rytą Sinajaus pusiasalyje. Juo skrido 224 žmonės – Rusijos, Baltarusijos ir Ukrainos piliečiai. Jie visi žuvo.

Xinhua/Sipa USA/Scanpix nuotr.

Antrasis aukas gabenantis lėktuvas išskris iš Egipto į Rusiją pirmadienio vakarą

Antrasis lėktuvas, gabenantis žmonių, žuvusių per Rusijos keleivinio lainerio katastrofą Sinajaus pusiasalyje, palaikus, išskris iš Egipto pirmadienio vakarą, pranešė Rusijos pareigūnai, aukų artimiesiems ruošiantis dalyvauti atpažinimo procese Sankt Peterburge.

Rusijos nepaprastųjų situacijų ministerija nurodė, kad antrasis lėktuvas turėtų išskristi iš Kairo 18 val. Grinvičo (20 val. Lietuvos) laiku, bet neužsiminė, kiek palaikų bus pargabenta tuo reisu.

Pirmadienį paryčiais į antrąjį didžiausią Rusijos miestą atskrido pirmasis lėktuvas, pargabenęs 140 žuvusiųjų palaikus, nurodė pareigūnai, patikslinę ankstesnę informaciją, kad buvo parskraidintos 144 aukos.

Kelių šalių tyrėjai prisidėjo prie Egipto vadovaujamo tyrimo, siekdami nustatyti, dėl kokių priežasčių šeštadienį nukrito Rusijos oro bendrovės „Kogalymavia“ 9268-ojo reiso lėktuvas, skraidinęs 224 žmones. Tas laineris sudužo tuojau po to, kai pakilo iš Šarm al Šeicho kurorto skristi į Sankt Peterburgą, o visi jame buvę žmonės žuvo. Pasak ekspertų, lėktuvas subyrėjo būdamas aukštai ore.

Nepaprastųjų situacijų ministerija nurodė, kad jos paieškų misiją atokioje Sinajaus vietovėje planuojama baigti iki pirmadienio 20 val. Grinvičo (22 val. Lietuvos) laiku.

Vienas ministerijos atstovas pirmadienį sakė naujienų agentūroms, kad tyrėjai iki šiol rado 12 lėktuvo fiuzeliažo segmentų ir žuvusiųjų asmeninių daiktų.

Aptikta dar daugiau keleivių palaikų

Rusų gelbėtojai lėktuvo „A321“ sudužimo vietoje Sinajaus pusiasalyje, kur yra centrinė fiuzeliažo dalis, rado naujų žuvusių keleivių kūnų, pranešė Rusijos Nepaprastųjų situacijų ministerijos (NSM) operatyvinės grupės vadovas Aleksandras Agafonovas.

„Per lainerio apžiūrą rusų gelbėtojai su avariniu gelbėjimo automobiliu „Rozenbauer“ pakėlė dalį lėktuvo fiuzeliažo ir aptiko naujų lėktuvo keleivių palaikų“, – sakė jis, informuoja interfax.ru.

Jo teigimu, ši fiuzeliažo dalis gulėjo ant žemės apversta.

A. Agafonovo teigimu, toliau vyksta paieškos darbai, juose dalyvauja keturios būrių „Centrospas“ ir NSM centro „Lider“ paieškos grupės – iš viso 80 žmonių.

„Radus naujų fragmentų, koordinatės perduodamos į bazinę stovyklą. Nuolaužos išmėtytos didelėje teritorijoje, o tai patvirtina informaciją, kad lėktuvas pradėjo irti jau ore“, – paaiškino A. Agafonovas.

Pasak ekspertų, lėktuvo subyrėjimą ore galėtų lemti trys veiksniai: koks nors katastrofinis meteorologinis reiškinys, susidūrimas ore arba išorinis veiksnys – pavyzdžiui, bomba arba raketa.

JAV aerokosminių technologijų milžinės „Boeing“ buvęs saugos inžinierius Toddas Curtisas nurodė, jog kol kas neaptikta jokių požymių, kad Rusijos orlaivis patyrė kurį nors iš tų trijų scenarijų, todėl tyrėjai tikriausiai tikrins ir mažiau tikėtinas versijas: vidinio gaisro arba korozijos, galėjusios sukelti lėktuvo konstrukcijos susilpnėjimą.

Egipte veikianti džihadistų judėjimo „Islamo valstybė“ grupuotė pareiškė numušusi tą lėktuvą šiaurės Sinajuje, kur Egipto kariuomenė ir saugumo pajėgos jau ne vienerius metus kaunasi su sukilėliais. Tačiau Rusijos pareigūnai sakė, kad tas pareiškimas neatrodo įtikinamas.

Lėktuvo juodosios dėžės tikriausiai pateiks esminės informacijos apie skrydžio sąlygas: koks buvo lainerio greitis; ar buvo įjungtas autopilotas. Rusijos pareigūnai sakė, kad jiems buvo parodytos katastrofos vietoje rastos juodosios dėžės, o nepaprastųjų situacijų ministras Vladimiras Pučkovas tvirtino, kad jų būklė gera, pirmadienį pranešė Rusijos naujienų agentūros.

Savo ruožtu „Kogalymavia“ generalinio direktoriaus pavaduotojas inžinerijos reikalams Andrejus Averjanovas sakė, kad tas lėktuvas buvo patyręs avariją 2001 metais, kai jo uodega tupiant kliudė oro uosto taką, tačiau padarytos pažaidos buvo visiškai pašalintos ir negalėjo būti katastrofos priežastis.

Jis pridūrė, kad lėktuvo varikliai buvo patikrinti Maskvoje per įprastą techninę apžiūrą ir kad nebuvo aptikta jokių gedimų. Pasak A.Averjanovo, per penkis skrydžius iki katastrofos įgula nepastebėjo jokių techninių gedimų.

„Kogalymavia“ valdančios holdingo bendrovės atstovė Oksana Golovina sakė per spaudos konferenciją, kad oro bendrovė neturėjo jokių finansinių problemų, kurios būtų galėjusios paveikti skrydžių saugumą.

Rusijos tyrėjai sakė, kad tas lėktuvas subyrėjo dideliame aukštyje virš Sinajaus pusiasalio, bet kol kas neįvardijo jokių tikėtinų katastrofos priežasčių.

Visi 224 tame laineryje buvę žmonės žuvo.

Rusijos oro bendrovė „Kogalymavia“ pirmadienį pareiškė, kad jos lėktuvo katastrofos Sinajaus pusiasalyje priežastis negalėjo būti kurios nors techninės sistemos gedimas arba žmogaus klaida.

Bendrovės generalinio direktoriaus pavaduotojas Aleksandras Smirnovas taip pat sakė, kad lėktuvo „Airbus A-321“ avarijos priežastis galėjo būti tik „mechaninis poveikis orlaiviui“, kai jis skrido apie 9,5 km aukštyje.

Jis nepaaiškino, koks galėjo būti tas poveikis, sakydamas, kad tai turės nustatyti oficialus tyrimas.

„Nėra tokio sistemų gedimų sutapimo, dėl kurio lėktuvas būtų galėjęs subyrėti ore, – pabrėžė jis žurnalistams Maskvoje. – Atmetame techninį gedimą arba kokią nors įgulos klaidą.“

Pasak A.Smirnovo, sudužusio lėktuvo pilotai buvo „visiškai“ praradę orlaivio valdymą ir nemėgino užmegzti radijo ryšio prieš jam sudūžtant.

Prieš pat katastrofą lėktuvo „skrydis buvo nevaldomas – tai yra, jis ne skrido, o krito“, aiškino A.Smirnovas.

„Įgula visiškai prarado valdymą, ir dėl šios priežasties nebuvo nei vieno mėginimo užmegzti ryšį“, – sakė jis.

„Akivaizdu, kad iki to momento lėktuvo konstrukcija patyrė reikšmingų pažaidų, nebeleidusių toliau skristi“, – pridūrė pareigūnas.

A.Smirnovas taip pat nurodė, kad prieš pat sudūžtant lėktuvo greitis per vieną minutę sumažėjo 300 km per valandą, o per tą laiką orlaivis smuktelėjo žemyn apie 1,5 kilometro.

Jis pridūrė, kad lėktuvo „techninė būklė buvo puiki“.

A.Smirnovas pabrėžė, kad antžeminės tarnybos negavo jokio nelaimės signalo iš lėktuvo, kuris pakilo iš Egipto Raudonosios jūros kurorto Šarm aš Šeicho ir skrido į Sankt Peterburgą.

Tuo tarpu vienas Egipto pareigūnas anksčiau sakė, jog pilotas per radiją neva pranešė, kad lėktuvas patyrė techninių problemų ir ketina nusileisti artimiausiame oro uoste.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.
Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Tema: Rusijos lėktuvo katastrofa

Pasaulyje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...