captcha

Jūsų klausimas priimtas

R. A. Medeišienė. Kalėdinės dovanos. Telefonas.

Buitiška situacija: telefonas, tarnavęs man penkerius metus, ėmė strigti ir spyriotis. Veikė tik dalis klaviatūros. Nebegalėjau nei rašyti žinučių, nei atsakyti į elektroninius laiškus. Po kelių dienų visos būtinos funkcijos užsikirto: negalėjau nei skambinti, nei atsiliepti į skambučius.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.

Esu atsakinga vartotoja, tad gerai pagalvoju, ar man reikia naujo prietaiso. Bandžiau išgyventi su sena puikiai veikiančia „Nokia“ be išmaniųjų funkcijų, tačiau jau po paros buvo aišku, kad mano poreikiai didesni. 

Mano mobilaus ryšio operatorius „kaip tik man, lojaliam klientui“ turėjo pasiūlymą – išmanųjį telefoną ir specialų planą, į kurį įtraukta galimybė skaityti keletą laikraščių bei FB. Man tiko. Ačiū mane itin dėmesingai aptarnavusiems – naudojimo pradžiamokslis paaiškintas detaliai, reikiami duomenys perkelti į naują įrenginį. Iš salono išėjau laiminga, patenkinta, visai neįtardama, kad išsinešu ir keistą dovaną.

Kaskart atėjęs elektroninis laiškas pranešdavo apie save nepretenzingu garseliu. Tai buvo puiku.

Tačiau tuo pačiu garsu pranešdavo apie save ir atskriejusi laikraščio antraštė. Štai čia ir prasidėjo įdomumas.

Laikraščiai buvo suprogramuoti informuoti mane apie avarijas keliuose, žuvusiųjų bei nukentėjusiųjų skaičių, buitinius konfliktus, kriminalinius nusikaltimus.

Laukiu elektroninio laiško. Pypt – ir aš jau skaitau:

„Kraupi avarija „Via Baltica“ kelyje: žuvo trys žmonės“.
„Kėdainių rajone žiauri trijų automobilių avarija: penkis žmones vadavo ugniagesiai, žuvo lengvojo automobilio vairuotojas“.
„Kauno r. susidūrė sunkvežimiai – prispaustas vairuotojas neišgyveno.“
„Šiauliuose buitinio konflikto metu kirviu buvo užkapota....“

Kalbant trumpai, per dieną gaudavau bent 5 negatyvias žinutes.

Ir nė vienos pozityvios. Jokia tema.

Tiems, kurie staigiai replikuos, kad tokia paslauga išjungiama, atsakau – taip, tą ir padariau.

Tačiau noriu atkreipti dėmesį į keistą mano mobilaus ryšio operatoriaus supratimą, jog tokia dovana gali pradžiuginti vartotoją. Sunkiai įsivaizduoju, kas galėtų tuo džiaugtis. Bandydama būti objektyvi ir supratinga, spėju – galbūt tas naudinga policijos pareigūnams, kelių patruliams. Bet jie turi savus komunikacijos kanalus.

Klausimas – ar tokios „dovanos vartotojams“ rengiamos visiškai neišmanat jų galimo poveikio, ar kaip tik išmanant ir tikslingai?

Tarkim, tas daroma su žinojimu. Įsivaizduokime sąmokslo teoriją: mano mobilaus ryšio operatorius nusamdė neurolingvistinio programavimo (NLP) specialistus ir metodiškai kala saviems vartotojams negatyvą it vinį į galvą. Priminsiu, kad neurolingvistinis programavimas – garsi ir kontroversiška taikomosios psichologijos atmaina, kurios atstovai teigia, kad sėkmę ar nesėkmę gali susimodeliuoti pats žmogus. NLP kūrėjai įrodė, kad kiekvienas elgesys, kiekviena būsena turi struktūrą. Jos galima išmokti, ją galima pakeisti ir įmanoma atkartoti. NLP nėra visuotinai pripažįstamas, tačiau NLP šalininkai tikina, kad jų teorijos efektyvumo įrodymų yra daugiau nei straipsnių, bandančių sugriauti jos reputaciją.

NLP susijęs su informacijos perdavimu ir jos kiekiu. Informacijos srautas iš esmės keičia mūsų gyvenimą. Specialistai svarsto, kad ne už kalnų tas laikas, kai mes vargiai suvoksime, kas iš tikrųjų vyksta, nes visko sužinosime tiek daug, kad nebegalėsime nieko kontroliuoti. Gal mes jau nebesuprantame, kas iš tikrųjų vyksta, girdėdami tiek negatyvo?

Taip pat tikėtina, kad tokios dovanos „pakuojamos“ neapgalvotai. Dažnai mūsuose piram padaroma, o tik paskui galvojama.

Tuomet siūlau mobiliojo ryšio operatoriams visgi pagalvoti: parengti ir įdiegti programą bei pranešimus, kurie maloniai nustebintų. Tarkim, žinodami, kliento darbo pobūdį ar pomėgius, informuotų apie vartotojui įdomias ar svarbias sritis, kurias klientas galėtų išsirinkti pats, pvz., sportas, kultūra, verslas, politika. Šiais skaitmenizavimo laikais tai nebūtų nei brangu, nei sudėtinga, o mane kaip lojalų klientą garantuotai pradžiugintų.

Negatyvumo aplink mus daugiau nei pakankamai, tad pasitelkus garsią, tegul  ir kontraversišką neurolingvistinio programavimo metodiką galima būtų „programuoti“ aplinkinius pozityvesnėms mintims. Juk tikrai yra kuo pasidžiaugti.

Protingų pozityvių dovanų linkėdama ir atsisveikinu iki kito karto.

Komentaras skambėjo per LRT RADIJĄ. 

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Nuomonės

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...