Termobranduolinės energetikos srityje – smarkus šuolis pirmyn

Mokslininkai, dirbantys JAV Energetikos departamento Prinstono plazmos fizikos laboratorijoje padarė atradimą, gerokai išplečiantį termobranduolinių procesų supratimą, rašo upi.com.
AFP/Scanpix nuotr.

Mokslininkai išsiaiškino, kaip galima būtų suvaldyti potencialiai žalingus kaitros protrūkius (EML), kurie nuolat vyksta termobranduoliniame reaktoriuje. Jie išmoko generuoti labai nestiprius magnetinius laukus, kurie pasižymėjo gebėjimu suvaldyti tokius protrūkius ir palaikyti termobranduolinės reakcijos saugumą. Taikant šiuos magnetinius laukus mokslininkai sugebėjo reaktoriaus gaminamą energiją pažaboti valdomai ir tolydžiai, o ne bandant išgauti energiją iš pačių protrūkių.

„Kai plazma pradeda elgtis tam tikru būdu, staiga pakinta konfigūracija. Būtent toks magnetinio lauko atsakas suvaldo ELM“, – sakė vienas iš atradimo autorių, Raffi Nazikianas.

Atradimas bus aprašytas dviem moksliniais darbais, kurie bus publikuoti recenzuojamame leidinyje „Physical Review Letters“.

Šaltinis www.delfi.lt