Atrasta seniausia žinoma saulės sistema

Tarptautinė mokslininkų komanda atrado seniausią žinomą saulės sistemą, atsiradusią Visatos pradžioje. Nustatyta, kad aplink į Saulę panašią žvaigždę skrieja penkios Žemės dydžio planetos.
AFP/Scanpix nuotr.

Astronomų teigimu, šis atradimas leidžia drąsiau manyti, kad Visatoje egzistuoja labai senų nežemiškų civilizacijų.

Atrasta žvaigždė nuo Žemės nutolusi per 117 šviesmečių. Nustatyta, kad žvaigždė „Kepler-444“ ir aplink ją skriejančios planetos yra pustrečio karto senesnės už Saulės sistemą, ir mena pačią Visatos pradžią.

Mokslininkai teigia, kad šios planetos yra per arti savo žvaigždės, todėl ten gyvybės jose greičiausiai nėra. Tačiau dabar spėjama, kad Visatoje gali būti ir daugiau tokių senų saulės sistemų – su planetomis, kuriose galėtų gyventi senos nežemiškos civilizacijos.

Astronomai netgi siūlo įsivaizduoti per tiek metų jų ištobulintas technologijas. Teigiama, kad šis atradimas leis naujai peržvelgti ir planetų atsiradimo teorijas. Šios žvaigždės sistema atrasta naudojant NASOS teleskopą Kepler, kuriuo nuo 2009-ųjų jau aptikta šimtai naujų pasaulių.