Škotijoje atrastos vandens pabaisos liekanos, kuri buvo motorinės valties dydžio

Milžiniška žudikė reptilija, panaši į krokodilo ir delfino hibridą, kadaise klajojo jūrose aplink Škotiją. Vandens padaras gyveno prieš maždaug 170 mln. metų ir buvo identifikuotas radus fosilijas Škotijos Skye saloje.
Reuters/Scanpix nuotr.

Gyvis buvo 4,2 metrų ilgio ir plaukiojo šiltose sekliose jūrose aplink Škotiją Juros periodu, tyrėjus iš Edinburgo universiteto cituoja telegraph.co.uk. Tuo metu šie gyviai buvo maisto grandinės viršuje ir mito žuvimis bei ropliais.

Mokslininkų komanda studijavo gyvio fosilijų dantų, slankstelio ir žasto kaulo fragmentus, kurie rasti saloje per pastaruosius 50 metų, ir nustatė keletą vandens gyvūnų pavyzdžių. Atrastos liekanos priklausė ichtiozaurams ir visiškai naujoms rūšims, kurios gyveno nuo ankstyvojo iki vidurinio Juros pepapariodo.

Nauja rūšis – Dearcmhara shawcrossi, – pavadinta pagerbiant entuziastą Brianą Shawcrossą, kuris atgabeno pabaisos liekanas 1959 m. iš Bearreraigo įlankos.

Juros periodu didžioji dalis Skye salos buvo po vandeniu. Tuo metu sala buvo prisijungusi prie Didžiosios Britanijos ir priklausė sausumos masyvui, kuris palaipsniui atsiskyrė ir tapo Europa bei Šiaurės Amerika.

„Dinozaurų laikais Škotijos vandenyse plaukiojo dideli ropliai, kurių dydis prilygo motorinėms valtims, – sakė vyr. tyrėjas dr. Steve'as Bussate'as iš Edinburgo universiteto geologijos mokslų mokyklos. – Šių gyvių fosilijos yra be galo retos. Tik dabar pirmą kartą radome naujas rūšis, kurios buvo tik škotiškos.“

Skye sala yra viena iš nedaugelio vietų pasaulyje, kurioje randama liekanų iš Juros periodo vidurio. Mokslininkai sako, kad atradimai gali suteikti vertingų įžvalgų apie tai, kaip vystėsi povandeniniai ropliai.

Tyrimas išspausdintas žurnale „Scottish Journal of Geology“.

Šaltinis www.15min.lt