captcha

Jūsų klausimas priimtas

Salos vaiduoklės paslaptis atskleista – ji niekad ir neegzistavo

Naujosios Zelandijos mokslininkas pirmadienį pareiškė išsprendęs paslaptingos neegzistuojančios Pietų Ramiojo vandenyno salos, pažymėtos „Google Earth“ ir pasaulio žemėlapiuose, galvosūkį. Dėl visko kaltas milžiniškas laivas, 1876 m. neatsakingai pažymėjęs, ko gero, paprasčiausią rifą.
BFL nuotr.
BFL nuotr.

Naujosios Zelandijos mokslininkas pirmadienį pareiškė išsprendęs paslaptingos neegzistuojančios Pietų Ramiojo vandenyno salos, pažymėtos „Google Earth“ ir pasaulio žemėlapiuose, galvosūkį. Dėl visko kaltas milžiniškas laivas, 1876 m. neatsakingai pažymėjęs, ko gero, paprasčiausią rifą.

LRT.lt jau rašė apie šią neegzistuojančią salą. Sala-fantomė, pavadinta Sandy, žemėlapiuose buvo pažymėta pusiaukelėje tarp Australijos ir Prancūzijos valdomos Naujosios Kaledonijos.

„Times“ pasaulio atlase ji identifikuojama kaip Sable sala, tačiau australų mokslininkai geologinės ekspedicijos metu jos bergždžiai ieškojo visą mėnesį – salos taip ir nepavyko aptikti, primena AFP.

Suintriguotas šios istorijos, Oklando muziejaus mokslininkas Shaunas Higginsas ėmėsi tyrimų ir pareiškė, kad ši sala niekada ir neegzistavo, o visus suklaidino kadaise ten plaukiojęs didžiulis laivas, padaręs klaidingas išvadas ir pirmąkart pažymėjęs šią tariamą salą.

„Kiek man pavyko išsiaiškinti, salą užfiksavo laivas „Velocity“. Įgula greičiausiai sala palaikė rifą, ir pirmąkart pažymėjo jos kontūrus. Šie kontūrai buvo vis perkopijuojami į kitus žemėlapius ir taip niekada neegzistavusi salą keliavo iš žemėlapio į žemėlapį“, – aiškino mokslininkas Sh. Higginsas.

Žinia apie nematomą salą įžiebė daugybę diskusijų viešojoje erdvėje. Internetinėje svetainėje www.abovetopsecret.com užvirė itin karštos diskusijos. Vienas jų dalyvis tikino bendravęs su Prancūzijos hidrografijos biuro darbuotojais, kurie patvirtino, kad šią netikrą salą buvo ketinta panaikinti iš žemėlapių dar 1979 m.

Praėjusį mėnesį „Google“ paskelbė, kad jie itin vertina „Google Maps“ vartotojų atsakomąją reakciją į savo produkto kokybę ir „nuolat ieško būdų, kaip kuo geriau pritaikyti ir panaudoti iš „Google Maps“ vartotojų bei partnerių gaunamą informaciją“.

Beje, Sandy sala iš „Google Maps“ jau išnyko.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Mokslas ir IT

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...