Dešimtojoje „Tyrėjų naktyje“ užmigti neleis daugiau kaip 250 renginių

Dešimtį tūkstančių mokslo entuziastų ir smalsaujančių iš arčiau pažinti mokslo virtuvę pritraukianti „Tyrėjų naktis“ šiemet vyks rugsėjo 26-ąją. Šiemet dešimties metų jubiliejų pasitinkantis mokslo populiarinimo daugiau kaip 250 nemokamų renginių didžiuosiuose šalies miestuose ir regionuose pristatys
K. Vanago (BFL) nuotr.

Tądien pabendrauti su mokslininkais ir jų darbo aplinkoje pajusti atradimų džiaugsmą jau dešimtą kartą bus galima Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Molėtų astronominėje observatorijoje ir kituose Lietuvos miestuose bei miesteliuose.

„Džiaugiamės, kad šiemet turime progą pakviesti į rekordinį skaičių „Tyrėjų nakties“ renginių, tad mokslininkų gyslelę juose galės atrasti dar daugiau atradimams neabejingų žmonių. Už šiųmetį renginį esame ypač dėkingi ilgamečiams projekto partneriams ir rėmėjams, prisidėjusiems prie šios puikios tradicijos po to, kai Europos Komisija neskyrė lėšų Lietuvoje organizuojamai Tyrėjų nakčiai“, – sako „Tyrėjų naktį“ organizuojančio Baltijos pažangių technologijų instituto vadovas dr. Tomas Žalandauskas

Pasak organizatorių, rugsėjo 26-ąją savo erdves atvers 12 šalies universitetų ir 8 kolegijos, taip pat – įvairūs mokslo institutai, įmonės ir kiti partneriai.

Pirmą kartą „Tyrėjų naktį“ vainikuos gerokai į naktį nusitęsiantis baigiamasis renginys kultūros bare „Kablys“.  Čia mokslą ir mokslininkus neformalioje erdvėje pažinti kvies gyva muzika, kino vakaras, mokslinis protmūšis su Pauliumi Ambrazevičiumi, stalo žaidimų čempionatas bei lazerių šou.

„Tyrėjų naktis“ paskutinį rugsėjo penktadienį vyksta daugiau nei 30 Europos šalių, o pažinti mokslo rezultatus tądien kvies daugiau nei 300 Europos miestų.

Renginio metu mokslininkai savo darbo erdves atveria visuomenei, kviesdami dalyvauti dešimtyse stulbinančių eksperimentų ir įtraukiančių simuliacijų, naujus horizontus atveriančių parodų ir ekskursijų, akiratį praplečiančių paskaitų ir audringų diskusijų, rašoma organizatorių pranešime spaudai.

Tokie išskirtiniai susitikimai su mokslininkais vietose, į kurias įprastai patekti sudėtinga ar net neįmanoma, skirti kiekvienam: pradedant mažaisiais pasaulio tyrinėtojais – vaikais ir baigiant besidominčiais labai konkrečia mokslo sritimi ar daugybę gyvenimo atradimų jau spėjusiais patirti senjorais. Kiekvienas norintis renginių metu galės įsitikinti, kad viskas mūsų kasdieniame gyvenime prasideda būtent ten, kur dirba mokslininkai.

Visa informacija apie „Tyrėjų nakties“ renginius skelbiama interneto svetainėje www.tyrėjųnaktis.lt/renginiai ir  projekto Facebook paskyroje www.facebook.com/tyrejunaktis. Visi renginiai – nemokami, tačiau į kai kuriuos renginius reikalinga registracija.