captcha

Jūsų klausimas priimtas

Norintiems sulieknėti būtina ne tik saikingai valgyti, bet ir gerai išsimiegoti

Kanados mokslininkų įsitikinimu, šalia dviejų esminių ir iki skausmo žinomų lieknėjimo principų „saikingai valgyti“ ir „kuo daugiau judėti“ būtina pridurti dar vieną, lygiai tokios pačios svarbos, tačiau dažnai užmirštamą taisyklę – „gerai išsimiegoti“.
BFL nuotr.
BFL nuotr.

Kanados mokslininkų įsitikinimu, šalia dviejų esminių ir iki skausmo žinomų lieknėjimo principų „saikingai valgyti“ ir „kuo daugiau judėti“ būtina pridurti dar vieną, lygiai tokios pačios svarbos, tačiau dažnai užmirštamą taisyklę – „gerai išsimiegoti“.

Miego stoka – viena iš svarbiausių nutukimo epidemijos priežasčių, rašo Today.com. Mokslininkai iš Kanados tikina, jog kovos su nutukimu veiksniai, kuriems iki šiol buvo skirta gerokai mažiau dėmesio nei sveikai, saikingai mitybai ir sportui, taip pat yra labai svarbūs. Jų nepaisymas, tyrėjų nuomone, gali paaiškinti, kodėl kai kurie mėginimai numesti antsvorį žlunga.

„Tarp kitų fatorių, kurie, kaip įrodyta, trukdo numesti antsvorį, būtina paminėti ir nepakankamą miego kiekį“, – teigė moklsininkai savo vedamajame straipsnyje, išspausdintame rugsėjo 17 dieną žurnale „Canadian Medical Association Journal“.

Pagrįsdami savo teiginius, kanadiečiai priminė 2010 metais atliktą tyrimą, kurio pusei dalyvių dvi savaites kasnakt teko miegoti 5,5, o likusiai daliai – 8,5 valandų. Visi dalyviai per parą suvartojamų kalorijų kiekį sumažino 680 kcal. ir miegojo laboratotijoje. Dalyviai, miegoję 5,5 val., numetė 55 proc. mažiau kūno riebalų ir 60 prc. daugiau grynos kūno masės nei miegojusieji ilgiau.

Kitais žodžiais tariant, miego stokojančių žmonių organizmas linkęs labiau kliautis ir išsaugoti ne raumenų, o riebalinį audinį.

Kito tyrimo rezultatai taip pat pagrindė miego svarbą lieknėjimo procese. 245 moterys dalyvavo 6 mėnesių svorio metimo programoje. Paaiškėjo, kad pastangos numesti svorio tų, kurios naktimis miegojo dagiau nei 7 val. ir kurių miego kokybė buvo geresnė, buvo 33 proc. sėkmingesnės.   

Dar viena ypač iškalbinga analizė: mokslininkai peržiūrėjo 36 tyrimus, kurių bendras dalyvių skaičius viršijo 635 ūkst. žmonių visame pasaulyje, ir padarė išvadą, jog nepakankamai miego gaunantys suaugusieji 50 proc., o vaikai – net 90 proc. labiau linkę į nutukimą, palyginus su tais, kurie miega daugiau.

Mokslininkų teigimu, svorio metimo programų įvairiovė – milžiniška, tačiau visose jose turėtų būti įtrauktas patarimas pakankamai miegoti, mat tai didele dalimi lemia pastangų atsikratyti antsvorio sėkmę.

Kaip tiksliai miego trūkumas prisideda prie nutukimo nėra visiškai aišku, tačiau žinoma, kad tai veikia smegenų dalis, atsakingas už valgymo dėl malonumo kontrolę. Be to, buvo atskleista, kad tokių hormonų kaip leptinas, kortisolis ir oreksinas (visi jie susiję su apetitu ir valgymu) lygis irgi priklauso nuo gaunamo miego kiekio.

Kaip teigia Jeanas-Philippe‘as Chaput iš Rytų Ontario tyrimų instituto vaikų ligoninės su kolega  Angelo Tremblay iš Laval universiteto Kvebeke, specialistai galėtų geriau padėti savo pacientams, kenčiantiems nuo antsvorio, juos nusiųsdami ir pas miego sutrikimų gydytojus.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Mokslas ir IT

 
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...