Giliai po žeme gali būti dar tiek pat vandens, kiek visuose vandenynuose

Mokslininkai rado pirmąjį gana didelį kiekį vandens savyje turinčio perlo mėginį, kuris pateikia įrodymų, kad giliai po žeme gali egzistuoti milžiniški vandens klodai.
Reuters/Scanpix nuotr.

Tarptautinė mokslininkų komanda, vadovaujama Grahamo Pearsono, atrado pirmąjį istorijoje mineralo mėginį, vadinamą ringvuditu, rašo phys.org. Minerale rastas nemažas kiekis vandens – 1,5 procento jo svorio. Šis atradimas patvirtina mokslininkų teorijas apie milžiniškus vandens klodus, esančius 410 – 660 km po žeme tarp viršutinės ir apatinės mantijos.

„Šie mėginiai patvirtina mūsų tyrimus, kad giliai po žeme šioje zonoje yra vandens klodai, - sako G. Pearsonas, kurio atradimai buvo išspausdinti kovo 13 žurnale „Nature“. - Manome, kad po žeme gali būti tiek vandens, kiek visuose Žemės vandenynuose kartu sudėjus.

Ringvuditas yra mineralo peridoto forma. Jis pat yra ir meteoritų sudedamoji medžiaga, tačiau iki šiol dar nebuvo pavykę rasti jo mėginio ant žemės, nes mokslininkai nesugebėdavo jo išgauti iš Žemės gelmių.

G. Pearsono mėginys buvo rastas 2008 m. Brazilijoje Mato Grosso Juina zonoje, kur kalnakasiai atkasė deimantus iš seklių upių žvirgždo. Deimantas į paviršių buvo iškeltas vulkaninės uolienos, dar žinomos kaip kimberlitas.

Šaltinis www.15min.lt