captcha

Jūsų klausimas priimtas

Dešimt dalykų, baigiančių išnykti šiuolaikiniuose automobiliuose

Automobilių gamintojų konkurencija ir technologijų pažanga leidžia atsisakyti kai kurių pigių technologijų, jas pakeičiant modernesnėmis. Todėl nenuostabu, kad kai kurie dalykai iš automobilių tiesiog nepastebimai dingsta.  
EPA-ELTA nuotr.
EPA-ELTA nuotr.

 

Automobilių gamintojų konkurencija ir technologijų pažanga leidžia atsisakyti kai kurių pigių technologijų, jas pakeičiant modernesnėmis. Todėl nenuostabu, kad kai kurie dalykai iš automobilių tiesiog nepastebimai dingsta.

Gazas.lt pateikia ir aprašo dešimt dalykų, kurie dingsta iš šiuolaikinių automobilių. Dėl kai kurių iš jų, tikriems vairavimo entuziastams gali būti tikrai gaila, o kai kurie pakeičiami patogesniais ir inovatyvesniais dalykais.

Ratų gaubtai ir plieniniai ratlankiai. Šiuos dalykus galima aptikti tik pigiausiuose, ekonominės klasės automobiliuose. Juos vis dažniau keičia lengvojo lydinio ratlankiai, kurie užtikrina geresnes automobilio valdymo ir ekonomijos savybes.

Atsarginis ratas. Šio daikto automobilių gamintojai atsisako dėl didelio svorio ir užimamos vietos. Atsisakius atsarginio rato, galima sutaupyti vieną kitą kilogramą ir gauti vieną kitą papildomą litrą bagažinės tūrio. Atsarginį ratą keičia hermetikai ir pompa.

Durų užraktas keleivio pusėje. Atsiradus nuotolinio valdymo pulteliams, spynelė keleivio pusės durelėse tapo retenybe. Dabar atsarginė patekimo į automobilį spynelė montuojama tik vairuotojo pusės durelėse, bet ir ja naudojamasi itin retai, kadangi automobilio atrakinimo/užrakinimo pultelio baterija būna gyvybinga 4–5 metus.

Mechaniniai langų keltuvai. Šį atributą galima atrasti tik pigiuose, ekonominės klasės automobiliuose. Ranka sukamą rankenėlę pakeitė elektriniai langų keltuvai.

Cigaretės uždegiklis/peleninė. Tai nėra tie atributai, kurie visiškai iškeliavo iš automobilio, tačiau jie vis dažniau pakeičia savo paskirtį. Pavyzdžiui, cigaretės uždegiklio lizdas naudojamas kitokiems elektroniniams prietaisams.

Būgniniai stabdžiai. Šiuo metu, jeigu pamatytume naują automobilį su būgniniais stabdžiais, pagalvotume, kad jį konstravo akmens amžiaus inžinieriai. Būgninius stabdžius pakeitė kur kas efektyvesni – diskiniai stabdžiai.

Radijo antena. Nors vis dar matome antenų stiebus ant naujų automobilių stogų, bet šį dalyką greitu metu turėtų pakeisti palydovinis radijas. Pradžioje, žinoma, JAV.

Serpantininiai diržai. Vienas didelis diržas prideda labai daug trinties. Vandens pompos ir oro kondicionieriai jau kuris laikas elektriniai. Vairo stiprintuvo pompos ir hidraulinės sistemos vamzdeliai taip pat jau keičiami elektroniniais prietaisais. Generatorius ir starteris gali būti derinamas su smagračiu.

Mechaninės pavarų dėžės. Šias keičia automatinės pavarų dėžės, kurių tobulinimui gamintojai skiria vis daugiau išteklių. Gerai veikianti automatinė pavarų dėžė leidžia važiuojant labiau atsipalaiduoti ir pailsėti. Naujausios kartos automatinė pavarų dėžė turėtų taupyti degalus labiau, nei mechaninės.

Kaitinamosios apšvietimo lemputės. Mums įprastas kaitinamąsias apšvietimo lemputes, automobilių žibintuose keičia kur kas ryškesnės ir ekonomiškesnės LED lemputės.

Nuo šiol automobilių pagrindu vis labiau tampa ne mechanika, bet elektronika. Tūkstančiai jutiklių ir sensorių, pranešančių jums milžinišką kiekį informacijos, pakeičia akis ir ausis. Netgi kreipiantis į mechanikus, vis dažniau tenka klausti, ar jie nusimano elektronikoje. Juk yra automobilių, kuriems net stabdžių kaladėlių nepakeisi, jeigu apie tai nepraneši kompiuteriui...

Šaltinis www.15min.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Mokslas ir IT

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...