captcha

Jūsų klausimas priimtas

Miego padėtis – ir sargdina, ir gydo

Kokioje padėtyje mėgstate miegoti labiausiai? Nors iš pirmo žvilgsnio tai gali atrodyti nereikšminga, nuo to, kaip miegate, priklauso jūsų sveikata ir savijauta.
AFP/Scanpix nuotr.
AFP/Scanpix nuotr.

Kokioje padėtyje mėgstate miegoti labiausiai? Nors iš pirmo žvilgsnio tai gali atrodyti nereikšminga, nuo to, kaip miegate, priklauso jūsų sveikata ir savijauta.

Tinkama miego padėtis ne tik pagerina poilsio kokybę, bet ir padeda išvengti rimtų sveikatos sutrikimų. Tyrimai parodė, kad geriausia miegoti ant nugaros, rankas priglaudus prie šonų – taip stuburui esti sveikiausia, be to, sumažėja raukšlių atsiradimo tikimybė. Tik jokiu būdu negalima piktnaudžiauti pagalvėmis ir rinktis šios padėties, jei turite knarkimo problemą.

Beyondblindfold.com pateikia ir aprašo aštuonias populiariausias miego padėtis:

Ant pilvo

Miegas ant pilvo gali pagerinti virškinimą, vis dėlto miegodami tokioje padėtyje dažniausiai pasukame galvą į vieną ar į kitą pusę, o tai sukelia įtampą kaklui.

Embrionas

Miegoti susisukus į kamuoliuką, sulenkus kelius ir nuleidus smakrą gali būti labai patogu, bet tai kenkia nugarai ir kaklui. Ypač smarkiai susisukus į kamuoliuką apsunkinamas kvėpavimas.

Ant šono. Rankos nuleistos žemyn

Kai miegate ant šono nuleidę rankas, stuburas yra natūraliai išlinkęs. Tokia miego padėtis gali padėti atsikratyti kaklo ir nugaros skausmų, miego apnėjos. Vis dėlto tokia miego padėtis turi ir neigiamų pusių: tai skatina veido raukšlių formavimąsi, krūtų nukarimą.

Ant šono. Rankos pakeltos

Šiai miego pozicijai būdingos tos pačios teigiamos savybės kaip ir miegojimo ant šono rankas nuleidus žemyn, vis dėlto ši padėtis gali sukelti peties ir rankos skausmų, mat taip sutrikdoma kraujotaka, spaudžiami nervai. Šį neigiamą efektą dar labiau sustiprinti gali rankų išskėtimas.

Ant dešinio šono.

Pasirodo, tai, ant kurio šono miegate, taip pat labai svarbu. Padėtis, kai miegama ant dešiniojo, gali sustiprinti rėmens graužimą, o ant kairiojo – sukelti įtampą vidiniams organams, pavyzdžiui, kepenims, plaučiams, skrandžiui. Nėščiosioms medikai primygtinai pataria miegoti ant kairio šono, nes tai gerina cirkuliaciją tarp mamos organizmo ir augančio embriono.

Ant nugaros. Rankos į šonus.

Tai laikoma geriausia miego padėtis stuburo sveikatai užtikrinti. Ji naudinga ir kaklui, bet tik jei nenaudojate per daug pagalvių. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad miegantieji ant nugaros linkę labiau knarkti.

Ant nugaros. Rankos pakeltos į viršų

Vadinamoji jūrų žvaigždės padėtis taip pat naudinga nugarai. Nesvarbu, ar rankomis apsivysite pagalvę, ar ne, tokia miego padėtis padeda išvengti veido raukšlių ir sutrūkinėjusios odos. Vis dėlto, ji gali sukelti knarkimą ir rūgšties refliuksą. Be to, pakėlus rankas, padidėja spaudimas pečių nervams, o tai sukelia skausmą.

Apsikabinus pagalvę

Nesvarbu, kokią miego poziciją labiausiai mėgstate, geriau pailsėsite ir ryte nejausite skausmų, jei savo kūną paremsite pagalve. Miegantieji ant nugaros gali pasidėti nedidelę pagalvėlę po kaklo arka, ant šono pagalvę gali įsprausti tarp kelių, o ant pilvo – ją gali pasikišti po klubais.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Mokslas ir IT

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...