captcha

Jūsų klausimas priimtas

Reaktyvinis lėktuvas, pagamintas garaže

Privatus reaktyvinis lėktuvas pirmiausia asocijuojasi su milijardieriais ir šampanu, kurio butelis kainuoja vieną vidutinį lietuvišką atlyginimą, tačiau netrukus nedidelį reaktyvinį žvėriuką bus galima palyginti nebrangiai susirinkti savo garaže.
Sonex nuotr.
Sonex nuotr.

Privatus reaktyvinis lėktuvas pirmiausia asocijuojasi su milijardieriais ir šampanu, kurio butelis kainuoja vieną vidutinį lietuvišką atlyginimą, tačiau netrukus nedidelį reaktyvinį žvėriuką bus galima palyginti nebrangiai susirinkti savo garaže.

JAV kompanija „Sonex“, Viskonsino valstijoje gaminanti nedidelius privačius lėktuvus, pradeda prekiauti pusiau surinktais „SubSonex JSX-2“ vienviečiais reaktyviniais orlaiviais.

JAV Federalinė aviacijos administracija reikalauja, kad bent 51 proc. savadarbio lėktuvo surinktų jo savininkas, o ne pardavėjas. Taigi pirkėjui teks pačiam įmontuoti variklį, kuro tiekimo sistemą, važiuoklę, elektroniką ir interjero detales.

Projektu asmeniškai rūpinosi „Sonex“ įkūrėjas Johnas Monettas, visąlaik norėjęs privataus reaktyvinio lėktuvo. Rezultatas – 400 km svorio ir 5,5 metro sparnų pločio aparatas su 116 kg traukos varikliu. Norint tokiais varikliais paskraidinti „Boeing 737-700“, reikėtų jų sumontuoti daugiau nei šimtą.

Lėktuvas išvysto didesnį nei 320 km/h greitį, o kreiserinis greitis siekia 280 km/h. Suvartodamas 68 litrus kuro per valandą šis lėktuvas gali jus nuskraidinti beveik 500 km.

Lėktuvo kūrėjas J. Monettas teigia, kad lėktuvą valdyti paprasta ir daugumai pilotų reikės tik minimalių papildomų apmokymų.

Pirmiesiems dešimčiai pirkėjų lėktuvas kainuos 125 tūkst. JAV dolerių (apie 325 tūkst. Lt). Įmonė tikisi lėktuvus pirkėjams pristatyti maždaug po metų – 2014-ųjų viduryje.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Mokslas ir IT

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close