captcha

Jūsų klausimas priimtas

Kokybiškas miegas gali išgelbėti jūsų gyvybę

Mažiausiai septynios valandos kokybiško miego naktį – sveikos širdies ir puikios savijautos garantas, dar kartą patvirtina mokslininkai. Remiantis naujausio tyrimo rezultatais, tradiciniai patarimai daugiau judėti, sveikiau maitintis, nevartoti alkoholio ir nerūkyti sumažina mirčių nuo širdies ligų ar insultų riziką, tačiau pakankamas ir kokybiškas miegas naktimis iš tikrųjų gali išgelbėti dar daugiau gyvybių, skelbia BBC.
Š. Mažeikos (BFL) nuotr.
Š. Mažeikos (BFL) nuotr.

Mažiausiai septynios valandos kokybiško miego naktį – sveikos širdies ir puikios savijautos garantas, dar kartą patvirtina mokslininkai. Remiantis naujausio tyrimo rezultatais, tradiciniai patarimai daugiau judėti, sveikiau maitintis, nevartoti alkoholio ir nerūkyti sumažina mirčių nuo širdies ligų ar insultų riziką, tačiau pakankamas ir kokybiškas miegas naktimis iš tikrųjų gali išgelbėti dar daugiau gyvybių, skelbia BBC.

Europos mokslininkai vieningi: patarimas gerai išsimiegoti gali labai pasitarnauti visuomenės sveikatai.
Teorija skelbia, jog kokybiškas miegas padėtų išvengti ar bent jau atitolinti daug mirčių nuo širdies smūgio ar insulto.

Nyderlanduose mokslininkų komanda daugiau nei dešimt metų stebėjo 14 tūkst. vyrų ir moterų sveikatą – širdies ligas ir insultus.

Tyrimo pabaigoje iš visų jo dalyvių insultą ar širdies smūgį buvo patyrę 600 žmonių, 129 nuo to mirė.

Tyrimo metu paaiškėjo, jog mirtys ištiko žmones, besilaikiusius visų keturių sveikos gyvensenos nuostatų – fizinio aktyvumo, sveikos mitybos, saikingo alkoholio vartojimo ir nikotino atsisakymo.
Sveika gyvensena siejama su 57 proc. mažesne širdies ir kraujagyslių ligų rizika ir 67 proc. mažesne mirties nuo insulto ar širdies smūgio grėsme.

Tačiau pakankamas ir kokybiškas miegas – ne mažiau septynios valandos per naktį – ne mažiau svarbus. Prie minėtųjų keturių patarimų pridėjus ir reikalavimą išsimiegoti, širdies ir kraujagyslių ligų rizika sumenksta 65 proc., o mirties nuo šių negalavimų – net 83 proc.

Mokslininkai sako, jog ir kiti tyrimai atskleidė prasto miego ir širdies bei kraujagyslių ligų rizikos ryšį, tačiau šis buvo pirmasis, aiškinęsis, ar kokybiškas miegas kartu su minėtomis keturiomis sveikos gyvensenos nuostatomis riziką dar sumažina.

„Jeigu visi dalyviai būtų laikęsi penkių sveikos gyvensenos principų, būtų galima išvengti 36 proc. sudėtinių ligų (širdies ligų ar insulto) ir net 57 proc. mirtinų kraujagyslių ligų“, – teigia mokslininkai iš Vageningeno universiteto Visuomenės sveikatos tyrimų instituto.

„Kokybiško miego įtaka visuomenės sveikatai (kartu su tradiciniais sveikos gyvensenos principais) gali būti labai teigiama“, – konstatuoja specialistai.

Komentuodamas tyrimo, apie kurį rašoma leidinyje „European Journal of Preventive Cardiology“, rezultatus, profesorė Grethe S Tell iš Bergeno universiteto Bergene pareiškė, jog kokybiško miego nauda turėtų būti išnaudota.

„Svarbiausia šio tyrimo žinia – mums reikia miegą vertinti kaip vieną iš svarbiausių sveikatos būklę lemiančių veiksnių. Žvelgiant iš visuomenės sveikatos perspektyvos, žmones būtina raginti kokybiškai išsimiegoti“, – sako profesorė.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Mokslas ir IT

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...