captcha

Jūsų klausimas priimtas

A. Leonovas ryžosi atskleisti tikrąją mįslingos J. Gagarino žūties priežastį

Pastarosiomis dienomis apie daugybę dešimtmečių nutylėtus nutikimus prabyla vis daugiau nusipelniusių kosmonautikos veteranų.
AFP/Scanpix nuotr.
AFP/Scanpix nuotr.

Pastarosiomis dienomis apie daugybę dešimtmečių nutylėtus nutikimus prabyla vis daugiau nusipelniusių kosmonautikos veteranų.

Prieš keletą dienų apie nutylėtus incidentus pasakojo pirmoji į kosmosą pakilusi moteris Valentina Tereškova. O štai antradienį vienas legendinių buvusios TSRS kosmonautų, pirmasis į atvirą kosmosą išėjęs žmogus Aleksejus Leonovas žurnalistams atskleidė tikrąsias šokiruojančias Jurijaus Gagarino žūties aplinkybes, kurios paaiškėjo išslaptinus incidentą tyrusios komisijos išvadas.

„Naikintuvas „Su-15“ pakilo iš netoli Maskvos esančio Žukovskio oro uosto ir atliko nesankcionuotą skrydį į rajoną, kuriame vyko treniruotės pobūdžio Seriogino ir Gagarino ekipažo skrydis. Esant debesuotam orui, be leidimo atskridęs „Su-15“ atliko labai neatsargų manevrą, dėl kurio J. Gagarino lėktuvas suktuku ėmė kristi žemyn“, – antradienį Žvaigždžių miestelyje žurnalistams 45 metus įslaptintą informaciją papasakojo A. Leonovas.

„20 metų kovojau, kad galėčiau papasakoti tikrąją tiesą apie J. Gagarino žūtį. Oficialiuose žūties dokumentuose buvo parašyta, kad J. Gagarino lėktuvas atliko staigų manevrą, todėl pradėjo kristi suktuku bei susidūrė su žeme. Ekipažas žuvo. Bet juk tai – kliedesiai!“ – piktinosi legendinis kosmonautas.

A. Leonovo žodžiais tariant, jam buvo leista susipažinti su išslaptintais pirmojo į kosmosą pakilusio žmogaus J. Gagarino žūtį nagrinėjusios komisijos dokumentais.

„Pasirodo, iš tikrųjų viskas vyko kitaip, – tęsė A. Leonovas. – 1968 m. kovo 27 d., kai Seriogino ir Gagarino ekipažas pilotavo lėktuvą, tame pačiame rajone be leidimo atsidūrė kitas lėktuvas – „Su-15“, pakilęs iš Žukovskio oro uosto. Maža to, šito naikintuvo pilotas pažeidė skrydžio režimo taisykles – nusileido į 450 metrų aukštį. Tai žinau, nes esu bendravęs su incidento liudininkais.

Iš tokio aukščio, esant dideliam debesuotumui, „Su-15“ visu greičiu akceleravosi ir vos nesusidūrė su J. Gagarino lėktuvu – transporto priemones ore skyrė 10–15 metrų. Toks „Su-15“ manevras apvertė J. Gagarino lėktuvą ir šis pradėjo kristi suktuku – 750 km/val. greičiu spirale žemyn. J. Gagarino lėktuvas, mėgindamas išskristi iš suktuko, atliko 1,5 vijos ir trenkėsi į žemę.“

Anot kosmonauto, tai – ne versija, o tikroji J. Gagarino žūties priežastis.

„Mano samprotavimus patvirtino išslaptinti komisijos padarytų išvadų dokumentai, – pridūrė A. Leonovas. – Dabar nebėra jokios paslapties. Yra tik apsileidimas ir akivaizdus skrydžio režimo pažeidimas. Tačiau mane labiausiai liūdina kas kita: komisijoje dirbę žmonės, tarp jų – ir Nikolajus Kamaninas – žinojo tiesą, tačiau vaidino, kad viskas yra kitaip. Norėčiau, kad apie J. Gagarino žūtį tikrąją tiesą sužinotų ir Jurijaus šeima.“

Atsakydamas į žurnalistų klausimą, kas pilotavo „Su-15“ ir dėl neatsargumo išprovokavo J. Gagarino žūtį, A. Leonovas atsakė: „Man suteikė galimybę papasakoti tikrąją J. Gagarino žūties priežastį su sąlyga, kad neįvardysiu tą naikintuvą pilotavusio lakūno pavardės. Jam dabar – daugiau kaip 80 metų. Jo sveikatos būklė dabar sunki. Daviau žodį, kad pavardės neatskleisiu“.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Mokslas ir IT

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...