„Tyrėjų nakties“ renginiuose – virtualus CERN vizitas

Vieną kartą metuose, „Tyrėjų naktį“, Europos branduolinių tyrimų organizacija CERN atveria duris plačiajai visuomenei. Jau aštuonerius metus per šią mokslo šventę rugsėjo 29-ąją smalsiausieji gali įžengti į CERN laboratorijas, iš pirmų lūpų sužinoti apie naujausius stulbinamus atradimus. Kas negali nukeliauti į CERN, kviečiami į virtualią kelionę, rašo „Lietuvos žinios“
Reuters/Scanpix nuotr.

Europai švenčiant Tyrėjų naktį tiesioginę transliaciją iš CERN bus galima stebėti internete. Ta proga verta prisiminti, kad ir internetas buvo atrastas CERN.

Kaip „Lietuvos žinioms“ pasakojo Vilniaus universiteto (VU) Teorinės fizikos ir astronomijos instituto mokslininkas dr. Andrius Juodagalvis, virtualūs renginiai prasidės 19 valandą Lietuvos laiku ir vyks kalba tos šalies, kuri užsisakė virtualų vizitą. Nuo 19 valandos bus pasakojama apie CERN duomenų centrą suomių kalba. Virtualūs vizitai į CERN ALICE eksperimentą ir CERN valdymo centrą vyks anglų kalba nuo 20 ir 21 valandos.Transliacija serbų kalba iš CERN LHCb eksperimento, neseniai atradusio dvigubo žavesio dalelę, prasidės 22 valandą.

CERN Kompaktiško miuonų solenoido (CMS) eksperimento vizitas lietuvių kalba prasidės 23 valandą, renginio puslapis. Tai jau trečias CMS virtualus vizitas, organizuotas Lietuvos visuomenei. Apie antrą galite pasiskaityti čia. Taip pat lietuviams jau buvo pristatytas ir ATLAS eksperimentas, renginio „Kosmonautų pusryčiai“ metu. Vizito įrašą rasite čia.

„Jei turite salę su videoprojektoriumi, vaizdo kamera ir mikrofonais, galite tapti teletilto dalyviais. Transliacijos metu žmonės galės užduoti juos dominančius klausimus CMS eksperimente dirbantiems mokslininkams ir tyrėjams, fizikams ir informatikams“, – sakė dr. A. Juodagalvis.

Teletilto gidai CERN bus dr. Aurelijus Rinkevičius iš Kornelio universiteto, JAV, dr. Dainius Šimelevičius, VU Matematikos ir informatikos fakulteto mokslininkas, ir dr. A. Juodagalvis. Vilniuje talkins dr. Darius Jurčiukonis iš VU Teorinės fizikos ir astronomijos instituto.

Apie CMS virtualius vizitus galima daugiau sužinoti čia.

Šaltinis www.lzinios.lt