Atrastas naujas antibiotikas, potencialiai svarbus kovai su atspariomis bakterijomis

Mokslininkai dirvožemio pavyzdyje iš Italijos atrado naują antibiotiką, kuris pasirodė esantis labai veiksmingas prieš bakterijas, atsparias jau žinomiems antibiotikams.
Reuters/Scanpix nuotr.

Naująjį antibiotiką „pseudouridimiciną“ (PUM) gamina vieni dirvožemyje gyvenantys mikrobai. Per laboratorinius bandymus šis preparatas naikino įvairias bakterijas ir išgydė skarlatina užkrėstą pelę.

Apie atradimą ketvirtadienį buvo paskelbta JAV mokslo žurnale „Cell“.

PUM neutralizuoja fermentą polimerazę, kuris yra būtinas iš esmės visoms visų organizmų funkcijoms. Tačiau jis veikia kitaip nei prieš tą patį baltymą nukreipti rifampicino grupės antibiotikai.

PUM veikimo mechanizmas reiškia, jog yra 10 kartų mažesnė tikimybė, kad išsivystys atsparumas šiam antibiotikui, palyginti su dabar rinkoje esančiais vaistais.

Eksperimentų metu PUM naikino 20 rūšių bakterijas ir buvo ypač veiksmingas prieš streptokokus ir stafilokokus. Kai kurie iš šių mikroorganizmų yra atsparūs daugeliui antibiotikų.

Klinikiniai PUM bandymai galėtų būti pradėti per trejus metus, o į rinką naujasis antibiotikas galėtų patekti po 10 metų, sakė Naujajame Džersyje įsikūrusio Rutgerso-Naujojo Bransviko universiteto ir Italijos biotechnologijų kompanijos „Naicons“ mokslininkai.

Šis atradimas dar kartą parodė, kad dirvožemio bakterijos yra geriausias naujų antibiotikų šaltinis, sakė mokslininkai.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.