captcha

Jūsų klausimas priimtas

Po sėkmingo „SpaceX“ starto „Roskosmos“ atstovai užgiedojo kitaip

Dar praėjusiais metais Rusijos raketų kūrėjai labai jau skeptiškai vertino daugkartinio naudojimo raketų komponentus, kokiais nusprendė pasikliauti „SpaceX“ ir „Blue Origin“. Tarp skeptikų buvo ir Mašinų gamybos Centrinis tyrimų institutas, kuriantis Rusijos kosmoso agentūros „Roskosmos“ strategiją, rašo arstechnica.com.
AFP/Scanpix nuotr.
AFP/Scanpix nuotr.

„Daugkartinio panaudojimo iškėlimo sistemų ekonominis naudingumas nėra akivaizdus. Visų pirma, tai priklausytų nuo to, kaip dažnai būtų vykdomi startai. Šiuo metu sunku prognozuoti, kokia kryptimi pasuks iškėlimo paslaugų rinka, kai bus pasiūlytos daugkartinio naudojimo raketos. Jų kūrėjams dar reikės pademonstruoti tikrąsias šių komponentų gamybos ir daugkartinio naudojimo sąnaudas“, – 2016 metais naujienų agentūrai TASS sakė minėto instituto atstovas.

O kol Rusijos kosmoso pramonės lyderiai sklaidėsi pareiškimais, „SpaceX“ ir „Blue Origin“ pradėjo savo daugkartinių raketų variklių pakopų bandymus. Tiesa, tuo metu „SpaceX“ negalėjo pasigirti nė vienu sėkmingu nusileidimu ant jūroje plūduriuojančios platformos, tad ir kalbos apie pakartotinį komponentų panaudojimą dar negalėjo būti. „Blue Origin“ taip pat buvo vos pradėję savo „New Shepard“ raketos bandymus – ilgainiui gauti iš tiesų įspūdingi šių bandymų rezultatai.

„Roskosmos“ generalinis direktorius Igoris Komarovas buvo įsitikinęs, kad konkurencingumui užtikrinti pakaktų atpiginti pagrindinio rusiško „darbinio arkliuko“ – raketos „Proton-M“ – startą nuo 90–100 mln. iki 70 mln. JAV dolerių.

Tad panašu, kad praėjusią savaitę įvykęs sėkmingas bandomasis „SpaceX“ skrydis „Roskosmos“ atstovams buvo tarsi nemalonus griausmas iš giedro dangaus: jie pradėjo iš tiesų rimtai svarstyti apie daugkartinį raketų komponentų panaudojimą. O I. Komarovas pasveikino „SpaceX“ ir šios įmonės vadovą Eloną Muską: „Tai yra labai svarbus žingsnis, nuoširdžiai sveikiname savo kolegą su šiuo pasiekimu“, –žurnalistams sakė „Roskosmos“ vadovas.

„SpaceX“ daromos inovacijos verčia mus mažinti kainas ir didinti produktų kokybę. Svarbiausia – užtikrinti, kad produktai būtų konkurencingi“, – tvirtino Rusijos kosmoso agentūros vadovas. Ir kaip vieną svarbesnių konkurencingumo didinimo aspektų nurodė daugkartinį variklių panaudojimą. „Vykdome komponentų susigrąžinimo pradinės fazės projektus. Kalbant apie komponentus, turime variklių, kurie galėtų veikti daug kartų – pavyzdžiui, 191 modelio variklį ar raketos „Angara“ variklius. Mes taip pat išnaudosime daugkartinio naudojimo raketų komponentų potencialą.“

Šaltinis www.15min.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Mokslas ir IT

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...