Pietų Sudane atrasta nauja šikšnosparnių–pandų rūšis

„Gyvenimo atradimas“ – taip mokslininkai įvardino ypač reto margo šikšnosparnio atradimą Sudane, rašo dailymail.co.uk.
Wikipedia Commons nuotr.

„Mano dėmesį patraukė įspūdingi juodai balti šikšnosparnio raštai. Iš karto supratau, kad tai – žinduolis, kurio dar niekas nebuvo atradęs“, – džiaugėsi šikšnosparnį atradusi biologijos profesorė DeeAnn Reeder.

Niumbaha superba priklauso mažųjų lygianosių šikšnosparnių šeimai. Niumbaha superba „giminaitis“ – Glauconycteris superba – pirmą kartą buvo atrastas Kongo Demokratinėje Respublikoje 1939 m. Tačiau naujoji rūšis – visiškai nauja mokslo pasauliui. Žodis „Niumbaha“ reiškia „retas“

„Šikšnosparnis toks retas, kad turėjome jį aprašyti kaip visiškai naują rūšį. Niumbaha superba bruožai neatitiko Glauconycteris superba aprašymo – gerokai skiriasi kaukolės, sparnų, ausų struktūros ir net dydis“, – tęsė D. Reeder.

D. Reeder teigimu, atradimas įrodo, kad 2011 m. nepriklausoma tapusi Sudano Respublika yra dar menkai pažįstamas gamtos kapelis. O floros ir faunos aprašymas gali padėti išsaugoti unikalią šalies ekosistemą.

„Sudano gamta gali pasiūlyti krūvas naujų atradimų, tačiau ji privalo būti apsaugota“, – teigė biologė.

Naujasis atradimas aprašytas leidinyje „A new genus for a rare African vespertilionid bat: insights from South Sudan“.