captcha

Jūsų klausimas priimtas

„Mokslo sriuba“: vienas paukštis gali sugadinti lėktuvo variklį

Jeigu kada nors atvykę į oro uostą girdėjote paukščių klegėjimą ir susidarė įspūdis, kad kažkur netoli yra paukščių pulkas, neapsigaukite – labai tikėtina, jog šiuos garsus skleidė garsiakalbiai. Jie kelių šimtų metrų spinduliu skleidžia plėšrūnų įrašytus balsus, arba stresinius konkrečių paukščių garsus.
Stop kadras
Stop kadras

Visa tai daroma tam, jog paukščiai neatskristų į oro uosto teritoriją, netrikdytų darbo ir nesukeltų problemų. Žinoma daugybė atvejų, kuomet lėktuvai susiduria su paukščiais ir patiria žalos. Vienas garsiausių – „Stebuklu ant Hadsono upės“, kai lėktuvas netrukus po pakilimo susidūrė su žąsų pulku. Abu varikliai užgeso, tad orlaivis avariniu būdu buvo sėkmingai nutupdytas ant Hadsono upės. Patyrę pilotai puikiai susitvarkė su šiuo iššūkiu.

Įprastai oro uosto teritorijoje gausu žolės, kuri labai vilioja kirus, žuvėdras ir kitus paukščius, todėl  naudojamos įvairios priemonės gyvūnams atbaidyti. Kai kur oro erdvę saugo dresuoti plėšrūs paukščiai – sakalai, vanagai ar ereliai kelias valandas skraido ore ir taip atbaido aplinkinius paukščius.

Stop kadras

Toks paukščių atbaidymo metodas buvo naudotas ir Šiaulių aerodrome. Šiandien naudojami ne tik gyvi paukščiai, o ir į juos panašūs dronai, kurių funkcija ta pati – atbaidyti gyvūnus nuo oro uostų. Tiesa, baimę kelia ir jie, mat lėktuvo susidūrimas su dronu, kurio skridimo greitis gali siekti iki 200 km/val., nesibaigtų geruoju.

Laida „Mokslo sriuba“ – ne pelno siekianti jaunų žmonių iniciatyva, kuriama bendradarbiaujant su Baltijos pažangių technologijų institutu.

Stop kadras

„Mokslo sriubą“ galima ragauti kiekvieną sekmadienį 10:00 val. per LRT KULTŪRĄ, o išalkus dar – per www.youtube.com paskyrą.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Mokslas ir IT

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close