Atrastas tolimiausias Saulės sistemos dangaus kūnas

JAV mokslininkai Scottas Sheppardas, Chadwickas Trujillo ir Davidas Tholenas aptiko labiausiai nutolusį žinomą Saulės sistemos dangaus kūną. Apie šį atradimą skelbia „The Astronomical Journal“.
2014 FE72 orbita. Robino Dienelo/carnegiescience.edu pieš.

Dangaus kūnas 2014 FE72 yra tris tūkstančius kartų toliau nuo Saulės, nei Žemė. Jo visa orbita yra už Neptūno, pačios tolimiausios Saulės sistemos planetos, orbitos. Tikėtina, kad 2014 FE72 yra veikiamas ne Saulės sistemos objektų gravitacijos.

„Dabar esame tokioje pat situacijoje, kaip ir XIX amžiaus viduryje, kai Alexiso Bouvard`o atlikti Urano judėjimo orbita tyrinėjimai lėmė Neptūno atradimą“, – sakė S. Sheppardas.

Mokslininkas pažymėjo, kad Saulės sistemos pakraščio dangaus kūnų judėjimą greičiausiai veikia Planeta X.

Apie galimai už Plutono orbitos ribų egzistuojančią Planetą X mokslininkai prakalbo šių metų sausį. Manoma, kad potenciali devintoji Saulės sistemos planeta aplink Saulę ištempta orbita apskrieja per 15 tūkst. metų, o savo sandara primena Neptūną. Be to, jos orbita yra kitoje plokštumoje nei Žemės.

Šaltinis www.15min.lt