captcha

Jūsų klausimas priimtas

JAV automobilio „Tesla“ vairuotojas žuvo naudodamas autopiloto funkciją

Jungtinėse Valstijose tiriama avarija, kurią sukėlė savaeigis automobilis „Tesla“. Per avariją žuvo vairuotojas. Tai pirmas kartas tokio tipo automobilių istorijoje. 
Scanpix/Reuters nuotr.
Scanpix/Reuters nuotr.

Nacionalinė kelių eismo saugumo administracija (NHTSA) nurodė pradėjusi „preliminarų vertinimą“ dėl tų elektromobilių „autopiloto“ sistemos, kai „Tesla“ informavo agentūra apie gegužę įvykusią žmogaus gyvybę nusinešusią avariją Floridoje.

Savo pranešime „Tesla“ rašo, kad tas incidentas buvo „tragiška žūtis“ ir pirmasis tokia avarija, įvykusi naudojant autopiloto sistemą.

„Tai pirmoji žinoma mirtina avarija per daugiau negu 209 mln. km, nuvažiuotų („Tesla“ elektromobiliais) įjungus autopilotą“, – pažymėjo bendrovė.

„Vertinant visus automobilius Jungtinėse Valstijose, vienas mirtinas incidentas tenka 151 mln. (nuvažiuotų) kilometrų. Pasaulyje vienas mirtinas incidentas tenka maždaug 96,5 mln. nuvažiuotų kilometrų“, – pridūrė „Tesla“.

„Svarbu pabrėžti, kad NHTSA veiksmai yra paprastas preliminarus vertinimas, siekiant nustatyti, ar sistema veikė kaip tikimasi“, – rašo kompanija.

NHTSA ryšių direktorius Bryanas Thomasas (Brajenas Tomasas) savo pranešime nurodė, kad agentūra į avarijos vietą pasiuntė specialią komandą ir pradėjo „tyrimą dėl defektų“, daugiausiai dėmesio skiriant automatinio vairavimo sistemai.

Preliminarūs tyrimai rodo, kad avarija įvyko, kai sankryžoje priešais „Tesla“ į kairę suko vilkikas su priekaba, sakė B.Thomas.

„Tesla“ nurodė, kad elektromobilis važiavo automagistrale su skiriamąja juosta, kai vilkikas įvažiavo į kelią ir buvo pasisukęs šonu artėjančio elektromobilio atžvilgiu.

NHTSA perspėjo, kad dar per anksti daryti išvadą, ar buvo kokių nors mašinos trūkumų, taip pat ar jie kaip nors lėmė tą avariją.

„Tesla“, žinoma dėl savo prabangių elektromobilių, pernai pristatė sistemą, leidžiančią automobiliui automatiškai persirikiuoti į kitą eismo juostą, valdyti greitį ir netgi stabdyti. Ši sistema yra įjungiama vairuotojo, kurio veiksmai visada turi pirmenybę prieš sistemos pasirenkamus sprendinius.

„Nei autopilotas, nei vairuotojas nepastebėjo balto vilkiko puspriekabės šono spiginant ryškiai saulei, todėl stabdžiai nebuvo panaudoti“, – sakoma bendrovės pranešime.

„Dėl didelės puspriekabės prošvaisos, taip pat jos padėties skersai kelio ir itin retų susidūrimo aplinkybių „Model S“ palindo po puspriekabes, kurios dugnas rėžėsi į „Model S“ priekinį stiklą“, – pridūrė „Tesla“.

Bendrovė pažymėjo, kad automobiliui įsirėžus į vilkiko priekį arba galą – netgi važiuojant dideliu greičiu – „jo pažangi apsaugos nuo susidūrimų sistema tikriausiai būtų apsaugojusi nuo sunkių sužalojimų, kaip įvyko per daugelį kitų panašių incidentų“.

Ši žinia buvo paskelbta didėjant susidomėjimui automobilių vairavimo galimybėmis, kurias pastaruosius kelerius metus tyrė interneto milžinė „Google“ ir keli didieji automobilių gamintojai.

Vienoje didelės apimties studijoje, paskelbtoje anksčiau šį mėnesį, sakoma, kad artėjanti automatinio vairavimo revoliucija gali smarkiai sumažinti keliuose žūvančių žmonių skaičių, bet taip pat kelia sudėtingų moralinių klausimų.

Mokslininkai nurodė, kad autonominio vairavimo sistemų programuotojai turės sukurti algoritmus, kaip turėtų būti priimami kritiniai sprendimai, labiau pagrįsti etika negu technologijomis – pavyzdžiui, ar sistema gali pasirinkti sukelti pavojų vairuotojui arba keleiviui, jeigu iškyla avarijos, per kurią automobilis įsirėžtų į pėsčiuosius, tikimybė.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Mokslas ir IT

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...