NASA Keplerio teleskopas atrado daugybę naujų egzoplanetų

Mokslininkai antradienį pristatė iki šiol didžiausią naujai už mūsų Saulės sistemos ribų atrastų planetų grupę – iš viso 1 284, tad Keplerio kosminiu teleskopu atrastų egzoplanetų skaičius padidėjo daugiau negu dvigubai, nurodė JAV Nacionalinė aeronautikos ir kosmoso administracija (NASA).
Xinhua/Sipa USA/Scanpix nuotr.

„Šis pranešimas daugiau negu dvigubai padidina „Keplerio“ patvirtintų planetų skaičių“, – sakė NASA būstinės Vašingtone vyriausioji mokslo darbuotoja Ellen Stofan.

„Tai suteikia mums vilties, kad kažkur tenai, prie žvaigždės, panašios į mūsiškę, galiausiai atrasime kitą Žemę“, – pridūrė ji.

Keplerio kosminė observatorija, iškelta į orbitą 2009 metais, skenavo 150 tūkst. žvaigždžių, ieškodama aplink jas besisukančių planetų požymių. Ypatingas dėmesys buvo skiriamas egzoplanetų, kuriose galėtų egzistuoti gyvybė, paieškoms.

Tas kosminis teleskopas planetas atranda fiksuodamas mažytį žvaigždės šviesio sumažėjimą tuo metu, kai egzoplaneta atsiduria vienoje linijoje tarp savo žvaigždės ir Žemės bei įvyksta vadinamasis tranzitas.

„Iš beveik 5 tūkst. iki šiol atrastų potencialių planetų daugiau negu 3,2 tūkst. jau patvirtintos, o 2 325 iš jų buvo atrastos „Keplerio“, – sakoma NASA pranešime.

Ir 1 284 naujausiai atrastų planetų beveik 550 galbūt yra sudarytos iš uolienų ir panašios į Žemę, sprendžiant iš jų dydžio, nurodė JAV kosmoso agentūra.

„Devynios iš jų sukasi savo saulių gyvenamojoje zonoje – tai yra, tokiu atstumu nuo žvaigždės, kur besisukančių planetų paviršiaus temperatūra leistų kauptis skystam vandeniui“, – pažymėjo NASA.

Atradus šias devynias planetas, dabar yra žinoma 21 egzoplaneta, tikriausiai skriejanti savo žvaigždės gyvenamojoje zonoje. Tikėtina, kad bent kai kuriose iš jų yra atsiradusi gyvybė.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.