captcha

Jūsų klausimas priimtas

„Solar Impulse 2“ po pertraukos atnaujina savo kelionę aplink pasaulį

Rekordų pasiekęs eksperimentinis saulės energija varomas lėktuvas „Solar Impulse 2“ atnaujino savo kelionę aplink pasaulį – ketvirtadienį 19 val. 15 min. Lietuvos laiku jis pakilo iš Havajų 62 valandų skrydžiui į Kaliforniją, tikimasi įveikti šį kelią nesunaudojus nė vieno lašo degalų.
Scanpix/Reuters nuotr.
Scanpix/Reuters nuotr.

Skrydžio startas dėl stiproko vėjo buvo atidėtas 75 minutėms.

„Puiku! Mes ore“ („C'est beau! We are in the air“), sušuko 58-erių pilotas Bertrand`as Piccardas, kai lėktuvo ratai atsiplėšė nuo žemės.

Lėktuvui teko devyniems mėnesiams nutraukti savo odisėją Havajuose, kur jo komanda taisė gedimus, atsiradusius per istorinę „Solar Impulse 2“ (Si2) kelionę iš Japonijos į Havajus praėjusiais metais.

B. Piccardo pilotuojamas lėktuvas pakilo iš Kalaeloa oro uoste pagrindinėje Havajų saloje Oahu ir pradėjo devintąjį savo kelionės etapą. Sekmadienį maždaug 4 val. rytų (11 val. Lietuvos) laiku lėktuvas turėtų pasiekti Mofeto aerodromą šalia Mauntin Vju miesto Kalifornijoje.

Pernai liepą Šveicarų aviatoriaus Andre Borschbergo vairuojamas lėktuvas penkias dienas, arba 120 valandų, skrido iš Nagojos Japonijoje virš Ramiojo vandenyno. Pasiektas ilgiausio skrydžio be nutūpimo lėktuvu su vienu pilotu pasaulio rekordas. Ankstesnis tokio pobūdžio rekordas, 76 valandos, priklausė JAV nuotykių mėgėjui Steve`ui Fossettui, kuris jį pasiekė 2006 metais, kai specialiu reaktyviniu lėktuvu apskriejo žemės rutulį.

Tačiau A. Borschbergui visai nereikėjo degalų. „Solar Impulse 2“ sparnuose įtaisyti 17 tūkst. saulės energijos elementų, kurie saulei šviečiant pakraudavo baterijas, kuriose išsaugota energija buvo naudojama naktį.

Šio lėktuvo idealus greitis yra apie 45 km per val., nors jis gali būti ir dvigubai didesnis dieną, kai saulės spinduliai yra stipriausi. Iš anglies pluošto pagamintas lėktuvas sveria apie 2,3 tonos ir prilygsta mikroautobusui ar vidutiniam furgonui.

Kelionė aplink pasaulį prasidėjo Abu Dabyje 2015 metų kovo mėnesį; ji suskirstyta į 12 etapų, vien planuotas skrydžio laikas turėjo siekti apie 25 paras.

Si2, kovo 31 dieną iš Mianmaro atskridęs į Čongčingą, Kinijoje dėl nepalankių oro sąlygų turėjo praleisti du mėnesius.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Mokslas ir IT

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...