Naujas radinys patvirtina teoriją, kad Ameriką galimai atrado vikingai

Archeologų komanda mano atradusi iki šiol nežinotos vikingų gyvenvietės liekanas pietvakarių Niufaundlendo saloje. Jeigu bus patvirtinta, kad radiniai iš tiesų priklausė vikingams, tai bus antras įrodymas, paremiantis teoriją, kad vikingai gyveno Šiaurės Amerikoje, rašo phys.org.
Sipa USA/Scanpix nuotr.

Tyrimo vadovė Sarah Parach, kuri dėl sėkmingo palydovų technologijos panaudojimo Egipto griuvėsių paieškoje buvo praminta „kosmoso archeologe“, šįkart pakeitė paieškos metodus ir atrado, kaip manoma, vikingų metalo lydinius.

Mokslininkai tyrimų vietas stebėjo iš palydovų ir vėliau vaizdus apdorojo kompiuteriu. Kompiuteriu buvo ieškoma neįprastų formų ar linijų. Stebėdami Niufaundlendo vietą Ponint Rosee mokslininkai ieškojo šalia jūros augančios žolės pokyčių – virš akmenų ar metalo auganti žolė yra ne tokia vešli. Tokius pokyčius galima matyti iš nuotolinio palydovo. Atvykę į vietą mokslininkai panaudojo magnetometro tyrimus, kurie leido izoliuoti vaizdą po žeme.

Po to buvo pradėti kasinėjimo darbai ir iškasta geležinė širdis bei velėninių sienų liekanos. Radioanglies tyrimai parodė, kad gyvenvietė įkurta 800–1300 m. po Kr. Laikotarpis sutampa su vikingų gyvenamuojo metu.

Jeigu tolesni kasinėjimai ir testai parodys, kad gyvenvietę iš tiesų įkūrė vikingai, greičiausiai bus patikslinti ir istorijos vadovėliai. Tai reikštų, kad vikingai Šiaurės Amerikoje įsikūrė pusšimčiu metų anksčiau negu Kristupas Kolumbas.

Šaltinis www.15min.lt