captcha

Jūsų klausimas priimtas

Gabūs moksleiviai panaudojo atsinaujinančių išteklių energiją

Trakų rajone vykusio renginių ciklo „Ateities mokslininkai“ metu apie pusė šimto moksleivių ir gimnazistų bendravo su Lietuvos mokslininkais ir tyrėjais, o renginio pabaigoje pristatė savo siūlomas idėjas, kaip keisti atsinaujinančios energetikos kryptį Lietuvoje, rašoma pranešime spaudai.
Organizatorių nuotr.
Organizatorių nuotr.

Trakų rajone vykusio renginių ciklo „Ateities mokslininkai“ metu apie pusė šimto moksleivių ir gimnazistų bendravo su Lietuvos mokslininkais ir tyrėjais, o renginio pabaigoje pristatė savo siūlomas idėjas, kaip keisti atsinaujinančios energetikos kryptį Lietuvoje, rašoma pranešime spaudai.

,,Moksleivių idėjos ir sprendimai turi rimtą pagrindą tapti realybe. Vaikai jas sukūrė neatsitiktinai – visų pirma jie turi tvirtą mokykloje įgytų žinių pagrindą, o bendraudami su mokslininkais smalsiai domėjosi, kaupė žinias ir mokėsi jas pritaikyti. Norime pasidžiaugti ir prisipažinti, kad mes taip pat mokomės iš vaikų, kurie yra labai kūrybingi ir tai pademonstravo savo puikiomis idėjomis bei pasiūlymais,“ – sakė energiją iš atsinaujinančių šaltinių gaminančios bendrovės UAB „Renerga“ direktorius Linas Sabaliauskas, kuris renginyje susitiko su vaikais.

Keturios „Ateities mokslininkų“ komandos pristatė savo idėjas, susijusius su atsinaujinančios energetikos šaltiniais.

Pirmoji vaikų sukurta inovacija, susijusi su saulės energija – tai palapinė, šildoma saulės baterijų pagalba. Šio išradimo pritaikymas būtų svarbus keliautojams, turistams ar festivalių dalyviams, ypač vėsiu oru.

Antrajai komandai nebuvo sunku sugalvoti, kaip panaudoti vandens energiją žaislų industrijoje. Moksleiviai palygino įprastą žaislą, veikiantį su galvaniniais elementais (baterijomis) su ,,Energiuku“, kuris būtų įkraunamas vandenilio baterijomis. Vaikai pastebėjo, kad žaislų gamyboje naudojamos baterijos, kuriose gali būti ličio, švino ar kadmio. Šie elementai gali sukelti vystymosi sutrikimus, neigiamai veikia nervų sistemą, skatina vėžinius susirgimus. Tuo tarpu pasitelkus vandenilio technologiją, kurią vaikams pristatė atstovai iš Lietuvos energetikos instituto, Vandenilio energetikos technologijų centro, galima sumažinti minėtąsias rizikas.

Vandens ir vėjo energija ypač aktuali šalyse prie jūros. Tą greitai pastebėjo ir trečioji vaikų komanda, sugalvojusi neįprastą vandens parką – ,,Vėjo gūsis“. Norėdami parodyti, kaip turėtų atrodyti toks parkas, vaikai viską pademonstravo praktiškai. Į dubenį, prileistą vandens, buvo nukreipta kūgio formos anga, per kurią su plaukų džiovintuvu buvo pavaizduota, kaip galėtų būti ,,pagaunama“ vėjo energija. Toks stiprus ,,Vėjo gūsis“ sukeltų natūralias vandens bangas ir suteiktų daug pramogų vandens parko lankytojams.

Ketvirtos moksleivių komandos sugalvotoje poilsio oazėje tiek vaikai, tiek suaugę galėtų pasimėgauti geoterminės energijos teikiamais malonumais. Pasiūlytame pramogų komplekse veiktų vandens spalvų terapija – spalvos keistųsi priklausomai nuo vandens temperatūros, o susidaręs vaivorykštės spalvų spektras teiktų daug teigiamų emocijų bei gerintų lankytojų savijautą. Dar viena inovatyvi paslauga – smėlio lovos, šildomos geoterminiu vandeniu. Jos ne tik sušildytų poilsiautojus, bet ir „masažuotų“. Taip pat poilsio oazėje būtų įrengtas neužšąlantis baseinas, pripildytas geoterminiu vandeniu, o mažiausieji pramogų komplekso lankytojai galėtų žaisti šilto smėlio dėžėje.

,,Tikime, kad šie pirmieji žingsniai paskatins jaunuosius moksleivius tęsti mokslo karjerą ir įgyvendinti savo sumanymus, kurie galėtų būti reikšmingi visai šaliai,“ – renginį apibendrino L. Sabaliauskas.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Mokslas ir IT

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...