Rasta nauja žmonių protėvių rūšis

Paskelbta apie Etiopijos Afaro regione rastas fosilijas, galinčias pakeisti visos žmonių giminės genealogijos aiškinimus. Nauji radiniai prieštarauja įsigalėjusioms hipotezėms.
Reuters/Scanpix nuotr.

Paskelbta apie Etiopijos Afaro regione rastas fosilijas, galinčias pakeisti visos žmonių giminės genealogijos aiškinimus. Nauji radiniai prieštarauja įsigalėjusioms hipotezėms.

1974 m. buvo iškelta hipotezė, kad Etiopijoje gyvenusi „Lucy“ yra tiesioginė šiuolaikinio žmogaus promotė. Naujos fosilijos, apie kurias buvo paskelbta trečiadienį, galbūt taps lemiamu ir negrįžtamu smūgiu tokiam jos statusui.

Žurnale „Nature“ paskelbtoje studijoje rašoma, kad tuo pačiu metu ir tame pačiame Etiopijos Afaro regione gyveno kitos rūšies hominidai.

„Nauja rūšis yra dar vienas patvirtinimas, kad „Lucy“ rūšis – Australopithecus afarensis – buvo ne vienintelė potencialių žmonių protėvių rūšis, klajojusi dabartiniame Afare“, – sakė Klivlando gamtos istorijos muziejaus paleoantropologas Yohannes Haile'is-Selassie.

„Dabartiniai fosilijų įrodymai aiškiai rodo, kad buvo bent dvi, o galbūt trys ankstyvųjų žmonių rūšys, gyvavusios tuo pačiu metu ir geografiškai arti viena kitos“, – pabrėžė jis.

Naujai rastos liekanos aiškiai skiriasi nuo „Lucy“ fosilijų pagal dantų dydį, pavidalą ir emalio storį. Australopithecus deyiremeda taip pat išsiskiria masyvesniu apatiniu žandikauliu, sakoma studijoje.

Žmogaus evoliucijos tyrimai visuomet buvo paini sritis, nes ankstyvųjų žmonių fosilijos labai retos. Tarp mokslininkų neretai kyla įnirtingi ginčai, prie kurios žmonijos genealogijos medžio šakos priskirti rastas liekanas ir ar jos apskritai yra susijusios su mūsų protėviais.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.